BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararasılaşmanın Dinamikleri: Uluslararası Pazarlar ve Perakendeci İşletmelerin Uluslararası Pazarlama Etkinlikleri

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 25, 119 - 141, 01.12.2008

Öz

Uluslararasılaşma stratejisi büyük perakendeciler tarafından yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, işletmelerin uluslararası pazarlardaki pazarlama faaliyetlerini incelemektir. Esas itibarı ile büyük gıda perakendecilerinin uluslararası etkinliklerini çerçeveleyen bu çalışma sektörün uluslararası genel karakteristiklerini ve sektördeki etkinliğin yoğunluğunu saptamayı amaçlamaktadır. Uluslararası etkinlikler gerçekleştikleri coğrafi bölge, dönemleri, gerçekleşme biçimleri ve yapısal boyutlarıyla incelenmiştir. Ortaya çıkan bulgular perakendecilik sektöründe firmaların etkinliklerinin büyük olduğunu göstermektedir. Özellikle, mevcut pazarlar ile yeni oluşan pazarlar arasında güçlü bir perakendeci etkinlik akışı faaliyetlerinin sayılarına ve etkinliklerine bakarak, küresel perakendecilik yapılarının gelişiminin anlaşılmasına yeni boyutlar kazandırmaktadır.

Kaynakça

  • AKGÜN, Cem (2004), D Ticarette Standardizasyon Mevzuat ve Uygulamalar , stanbul Ticaret Odas , Yay n No:2004-11, stanbul.
  • ANDERSON, Otto, (1993), On the Internationalization of Firms: A Critical Analysis , Journal of International Business Studies, 24, 2, pp.209-231.
  • AKTAN C. Can ve stiklal Y. VURAL (2004), Yeni Ekonomi ve Yeni Rekabet, Türkiye veren Sendikalar Konfederasyonu Rekabet Dizisi:1, Ankara.
  • ASEAN (2002), Southeast Asia A Free Trade Area, ASEAN Secretairet, Jakarta.
  • CATEORA, Philip R (1990), International Marketing, Seventh Edition, Richard D. Irwin Inc., Boston.
  • CALOF, Jonathan. L. (1993), The Impact of Size on Internationalization , Journal of Small Business Management, 31, 4, pp.60-69.
  • CALOF, Jonathan. L. and D. W. BEAMISH (1995), Adopting to Foreign Markets: Explaining Internationalization , International Business Review, Vol.4, N.2, pp.115-131.
  • CENG Z, Emrah, Ercan GEGEZ ve Di erleri (2003), Uluslararas Pazarlara Giri Stratejileri, Der Yay nlar :355, stanbul.
  • CCN, Certified Consultants Network The Global Retail Development Index , Saturday, May 19 2007, http://www.certifiedconsultants.org/article.php?story=Global_ Retail_Develop ment_Index_2006&mode=print
  • CHAFFOUR, Jean-Pierre and Loukas STEMITSIOTIS (2002), Euro nun Akdeniz deki Ortak Ülkeler Üzerinde Etkileri , Çeviren: Hüseyin Özde er, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:4, Say : 3, ss.237-260.
  • COVIELLO, Nicole E. and Andrew Mc AULEY (1999), Internationalization and the Smaller Firm: A Review of Contemporary Empiricol Research , Management International Review, 39, 3, pp.223-256.
  • COYLE, William, A Revolution in Food Retailing Underway in the Asia-Pasific Region , Feature, Volume 4, Isssue 3, June 2006, p.26.
  • ÇET NTA , Hakan, Küresel Rekabet ve birli i , veren, T SK Yay nlar , Temmuz 2001.
  • ECER, Ferhat ve Murat CANITEZ; Uluslararas Pazarlama Teori ve Uygulamalar, kinci Bask , Gazi Kitabevi, Ankara 2005.
  • EKSTRÖM, Marcus and Christine Persson (1999), The Internationalization Process of E-Commerce Companies, Master Thesis, Graduate Business School, School of Economics and Commercial Law, International Management, Göteborg University, Göteborg.
  • FT, Financial Times Research Centre, FT 500 2007, (http://media.ft.com/cms/ ac6bbb8c-2baf-11dc-b498-000b5df10621,dwp_uuid=95d63 dfa-257b- 11dc-b338-000b5 df10621.pdf).
  • FOLLIARD, Arnaud (2003), AB de Tasar m: Tasar m n Tescilli Olmas n n Avantajlar , Avrupa Birli i nde Marka ve Tasar m Koruma Yollar , stanbul Ticaret Odas , Yay n No: 2003-46, stanbul, ss.11-33.
  • GEGEZ, Ercan, Müge ARSLAN ve Di erleri (2003); Uluslararas Pazarlama Çevresi, Der Yay nlar :359, stanbul.
  • GEGEZ, Ercan (1995), Yeni Dünya Düzeninde Blokla ma Hareketi ve Olas Etkileri , stanbul Journal of International Studies, Y l.1, Say .1, Mart- Nisan, ss.33-34.
  • LAM, Long W. and Louis P. WHITE (1999), An Adaptive Choice Model of the Internationalization Process , International Journal of Organizational Alysis, 7, 2, April, pp.105-134.
  • LEONIDOU, L. and C. S. KATSIKEAS (1996), The Export Development Process: An Integrative Review of Empirical Models , Journal of International Business Studies, 27, 3, pp.517-551.
  • ROSENBERG, Jerry Martin (1995), Dictionary of Retailing and Merchandising, John Wiley & Sons Inc., NY.
  • RUDOLPH, Thomas; Sebastian BUSCH (2000), Implementing Business Models in International Retailing , 5th AFM Conference on Retailing and Distribution in Europe St-Malo, FR, June, pp.1-22.
  • RESM GAZETE (2004), CE i areti ta mas gereken ürünlerin ithalat ile ilgili 2004/9 say l D Ticarette Standardizasyon Tebli i 14.02.2004/25373
  • SEZG N, Selime (1993), Global Pazarlama (1) Yönetim Esaslar , kinci Bas m, leti im Yay nlar , stanbul.
  • WELCH, L. S.; R. LOUSTARINEN (1988), Internationalization: Evulation of a Concept , Journal of General Management, Vol.14, N.2, Winter, pp.34- 55.
  • WHITEHEAD, Maureen B. (1992), Internationalization of Retailing: Developing New Perspectives , European Journal of Marketing, Vol.26, No.8/9, pp.74-79.

INTERNATIONALIZATION S DYNAMICS: INTERNATIONAL MARKETS AND RETAILER BUSINESS OPERATIONS IN THE INTERNATIONAL MARKETING

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 25, 119 - 141, 01.12.2008

Öz

The strategy of internationalization is widely used by major retailers. The purpose of this paper is to examine the business operations in the international markets. Drawing on a database recording international activities of top based grocery retailers, this paper aims to establish the general international characteristics and of the sector frequency of activity in this sector. International activities have been examined in terms of the geographical area and time they have occurred, the way they have occurred and their structural aspects. The findings presented here show that there are effective activities of the firms in retailing. There is a particularly strong flow of retail activity between recent markets and emerging markets. By looking at retail activities and number of retail operations by international retailers in different markets, the paper adds a new dimension to understanding the development of global retail structures

Kaynakça

  • AKGÜN, Cem (2004), D Ticarette Standardizasyon Mevzuat ve Uygulamalar , stanbul Ticaret Odas , Yay n No:2004-11, stanbul.
  • ANDERSON, Otto, (1993), On the Internationalization of Firms: A Critical Analysis , Journal of International Business Studies, 24, 2, pp.209-231.
  • AKTAN C. Can ve stiklal Y. VURAL (2004), Yeni Ekonomi ve Yeni Rekabet, Türkiye veren Sendikalar Konfederasyonu Rekabet Dizisi:1, Ankara.
  • ASEAN (2002), Southeast Asia A Free Trade Area, ASEAN Secretairet, Jakarta.
  • CATEORA, Philip R (1990), International Marketing, Seventh Edition, Richard D. Irwin Inc., Boston.
  • CALOF, Jonathan. L. (1993), The Impact of Size on Internationalization , Journal of Small Business Management, 31, 4, pp.60-69.
  • CALOF, Jonathan. L. and D. W. BEAMISH (1995), Adopting to Foreign Markets: Explaining Internationalization , International Business Review, Vol.4, N.2, pp.115-131.
  • CENG Z, Emrah, Ercan GEGEZ ve Di erleri (2003), Uluslararas Pazarlara Giri Stratejileri, Der Yay nlar :355, stanbul.
  • CCN, Certified Consultants Network The Global Retail Development Index , Saturday, May 19 2007, http://www.certifiedconsultants.org/article.php?story=Global_ Retail_Develop ment_Index_2006&mode=print
  • CHAFFOUR, Jean-Pierre and Loukas STEMITSIOTIS (2002), Euro nun Akdeniz deki Ortak Ülkeler Üzerinde Etkileri , Çeviren: Hüseyin Özde er, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:4, Say : 3, ss.237-260.
  • COVIELLO, Nicole E. and Andrew Mc AULEY (1999), Internationalization and the Smaller Firm: A Review of Contemporary Empiricol Research , Management International Review, 39, 3, pp.223-256.
  • COYLE, William, A Revolution in Food Retailing Underway in the Asia-Pasific Region , Feature, Volume 4, Isssue 3, June 2006, p.26.
  • ÇET NTA , Hakan, Küresel Rekabet ve birli i , veren, T SK Yay nlar , Temmuz 2001.
  • ECER, Ferhat ve Murat CANITEZ; Uluslararas Pazarlama Teori ve Uygulamalar, kinci Bask , Gazi Kitabevi, Ankara 2005.
  • EKSTRÖM, Marcus and Christine Persson (1999), The Internationalization Process of E-Commerce Companies, Master Thesis, Graduate Business School, School of Economics and Commercial Law, International Management, Göteborg University, Göteborg.
  • FT, Financial Times Research Centre, FT 500 2007, (http://media.ft.com/cms/ ac6bbb8c-2baf-11dc-b498-000b5df10621,dwp_uuid=95d63 dfa-257b- 11dc-b338-000b5 df10621.pdf).
  • FOLLIARD, Arnaud (2003), AB de Tasar m: Tasar m n Tescilli Olmas n n Avantajlar , Avrupa Birli i nde Marka ve Tasar m Koruma Yollar , stanbul Ticaret Odas , Yay n No: 2003-46, stanbul, ss.11-33.
  • GEGEZ, Ercan, Müge ARSLAN ve Di erleri (2003); Uluslararas Pazarlama Çevresi, Der Yay nlar :359, stanbul.
  • GEGEZ, Ercan (1995), Yeni Dünya Düzeninde Blokla ma Hareketi ve Olas Etkileri , stanbul Journal of International Studies, Y l.1, Say .1, Mart- Nisan, ss.33-34.
  • LAM, Long W. and Louis P. WHITE (1999), An Adaptive Choice Model of the Internationalization Process , International Journal of Organizational Alysis, 7, 2, April, pp.105-134.
  • LEONIDOU, L. and C. S. KATSIKEAS (1996), The Export Development Process: An Integrative Review of Empirical Models , Journal of International Business Studies, 27, 3, pp.517-551.
  • ROSENBERG, Jerry Martin (1995), Dictionary of Retailing and Merchandising, John Wiley & Sons Inc., NY.
  • RUDOLPH, Thomas; Sebastian BUSCH (2000), Implementing Business Models in International Retailing , 5th AFM Conference on Retailing and Distribution in Europe St-Malo, FR, June, pp.1-22.
  • RESM GAZETE (2004), CE i areti ta mas gereken ürünlerin ithalat ile ilgili 2004/9 say l D Ticarette Standardizasyon Tebli i 14.02.2004/25373
  • SEZG N, Selime (1993), Global Pazarlama (1) Yönetim Esaslar , kinci Bas m, leti im Yay nlar , stanbul.
  • WELCH, L. S.; R. LOUSTARINEN (1988), Internationalization: Evulation of a Concept , Journal of General Management, Vol.14, N.2, Winter, pp.34- 55.
  • WHITEHEAD, Maureen B. (1992), Internationalization of Retailing: Developing New Perspectives , European Journal of Marketing, Vol.26, No.8/9, pp.74-79.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77ZE68ZE
Bölüm Makaleler / Articles
Yazarlar

Kenan Güllü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2008
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Güllü, K. (2008). Uluslararasılaşmanın Dinamikleri: Uluslararası Pazarlar ve Perakendeci İşletmelerin Uluslararası Pazarlama Etkinlikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(25), 119-141.

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.