BibTex RIS Kaynak Göster

Markalı Ürünleri Kullananları Kullanmayanlardan Ayıran Faktörler

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 25, 71 - 89, 01.12.2008

Öz

Bu çalışmanın hedefi, markalı ürünleri tercih edenleri tercih etmeyenlerden ayırmak
ve marka tercihinde önemli olan faktörleri belirleyip, deneklerin demografik vb. özelliklerinin
bu faktörlere olan etkilerini ortaya koymaktır. 500 öğrenci ile yapılan anket sonucunda,
marka tercihine etki eden faktörler fiziksel ve duygusal faktörler olarak iki grupta
toplanmışlar, korelasyon analizi bünyesinde ise, anılan faktörlerle deneklerin özellikleri
arasında ilişki kurulmuştur. Lojistik model analizi sonucunda ise markaya verilen önem, sadece fiziksel özellikler bazında etkin bir biçimde ortaya çıkmaktadır.

Kaynakça

  • AR, AYBEN Z AKDEN Z: Markaya Ki ilik Kazand ran Marka smi Yaratma Stratejisi , Pazarlama Dünyas , Eylül-Ekim, 2003, s. 18.
  • BAYKAL, CEVDET: Türk Mal ve Hizmet Kalitesinin Artt r lmas ve Marka Olu turulmas , D Ticarette Durum, 1999, Say : 42, s. 69
  • . BURNAZ, EBNEM: Marka Yayma Yoluyla Pazara Sunulan ESG N, N LGÜN Yeni Ürünlerin Tüketiciler Aç s ndan De erlendirilmesi , Pazarlama Dünyas , 2003, Eylül- Ekim, s. 29.
  • COLLINS, COLLEEN: Store Brands and Retail Differentiation: INDLEY,TARA The Influence of Store Image and Store Brand Attitude on Store Own Brand Perceptions , Journal of Retailing and Consumer Services, , ss. 2003, 349- 350.
  • COOPER, S.: Economy Line Foods From Your NELSON, M. Supermarkets and Brand Name Equivalents: A Comparison of Their Nutrient Contents and Costs , The British Dietetic Association Ltd, 2003, s. 346.
  • ERDEM, TÜL N: Brand Equity, Consumer Learning and Choice , Marketing Letters, Kluwer Academic Publishers , ss. 1999, 312-313.
  • SWAIT, JOFFRE
  • BRONIARCZYK, SUSAN
  • CHAKRAVARTI, DIPANKAR
  • KAPFERER, JEAN-NOEL
  • KEANE, MICHAEL
  • ROBERTS, JOHN
  • STEENKAMP, SAN-BENEDICT
  • ZETTELMEYER, FLORIAN
  • FIRLAR, F. BELMA GÜNER : Günümüzde Marka ve Konumunun GONTIJO, POSSIDONIA Belirlenmesi , Pazarlama Dünyas , 2000, May s-Haziran , s. 22.
  • HAYNES, ANDY: Comprehensive Brand Presentation:
  • LACKMAN, CONWAY Ensuring Consistent Brand Image , GUSKEY,
  • AUDREY Journal of Product and Brand Management, 1999, Vol. 8, No. 4, s. 295.
  • KAISER, H.F.: An Index of Factorial Simplicity , Psyhometrica,, 1974, s. 84.
  • KLEIN, N. No Logo: Küresel Markalar Hedef Tahtas nda, stanbul, Bilgi Yay nevi, 2002, s. 44.
  • KLINK, RICHARD R.: Creating Brand Names With Meaning: The Use of Sound Symbolism , Marketing Letters, Kluwer Academic Publishers, 2000, s. 17.
  • KORKMAZ, SEZER: Marka Olu turma Sürecinde Hipermarket (Da t c ) Markalar ve Bu Markalar n Tan nm l k Düzeylerini çeren Bir Ara t rma , Pazarlama Dünyas , 2000, Eylül- Ekim - 05, s. 32.
  • KUNDE, J: irket Dini, ,MediaCat Yay nlar , stanbul 2002, ss. 52- 63.
  • KURTULU , K: Pazarlama Ara t rmalar , Literatür Yay nlar , stanbul, 2004, s.192. LACHANCE, WARIE, J: Adolescents Brand Sensivity in
  • BEAUDOIN, PIERRE Apparel: Influence of Three ROBITAILLE, JEAN Socialization Agents , International Journal of Consumer Studies, 2003,s.51.
  • LAU, GEOK THENG: Consumers Trust in a Brand and the
  • LEE, SOOK HAN Link to Brand Loyalty , Journal of Market Focused Management, ss. 1999, 356-360.
  • MCCARTHY, MICHAEL S.: New Brands Versus Brand Extentions
  • HEATH, TIMOTHY, B. Attitudes Versus Choice: Experimental
  • MILBERG, SANDRA Evidence for Theory and Practice , J.Marketing Letters, Kluwer Academic Publishers,, 2001, s. 80.
  • MCCRAKEN, J. COLLEEN: The Role of Brand Names and Visual
  • MACKLIN, M. CAROLE Cues in Enchancing Memory for Consumer Packaged Goods , Marketing Letters, Kluwer Academic Publishers, 1998, s. 219.
  • MITCHELL, ALAN: Invited Presentation : Global Brands or Global Blands? , Consumer Studies and Home Economics,, 2000, s. 91.
  • ODABA I, YAVUZ Tüketici Davran , Mediacat BARI , GÜLF DAN Yay nlar , stanbul, 2002, ss.234-266.
  • RAYMAN, JANICE : How Brand Names are Special: Brands, ZHANG, SHI Words and Hemishperes , Brain and ZAIDEL, ERAN Language, 2002, s. 338.
  • STEVENS, S.: Measurement Psychophysics and Utility,John Wiley and Sons, Inc, New York, 1962, s.25. Th

FACTORS WHICH SEPERATE THOSE PREFER BRAND NAME PRODUCTS FROM THE PEOPLE WHO PREFER NO NAME PRODUCTS

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 25, 71 - 89, 01.12.2008

Öz

The aim of this study is to seperate people who prefer brand name from the people who prefer no name products and to determine the factors such as people s demographic characteristics affecting the people s choices on the brand name product. In a questionary survey applied on the 500 students, two group factors, physical and emotional are being examined. Additionally, the relations between these factors and people s characteristics are being examined by correlation analyses Finally, only in the physical factors, importance of brand name occurs effectively by logistic model

Kaynakça

  • AR, AYBEN Z AKDEN Z: Markaya Ki ilik Kazand ran Marka smi Yaratma Stratejisi , Pazarlama Dünyas , Eylül-Ekim, 2003, s. 18.
  • BAYKAL, CEVDET: Türk Mal ve Hizmet Kalitesinin Artt r lmas ve Marka Olu turulmas , D Ticarette Durum, 1999, Say : 42, s. 69
  • . BURNAZ, EBNEM: Marka Yayma Yoluyla Pazara Sunulan ESG N, N LGÜN Yeni Ürünlerin Tüketiciler Aç s ndan De erlendirilmesi , Pazarlama Dünyas , 2003, Eylül- Ekim, s. 29.
  • COLLINS, COLLEEN: Store Brands and Retail Differentiation: INDLEY,TARA The Influence of Store Image and Store Brand Attitude on Store Own Brand Perceptions , Journal of Retailing and Consumer Services, , ss. 2003, 349- 350.
  • COOPER, S.: Economy Line Foods From Your NELSON, M. Supermarkets and Brand Name Equivalents: A Comparison of Their Nutrient Contents and Costs , The British Dietetic Association Ltd, 2003, s. 346.
  • ERDEM, TÜL N: Brand Equity, Consumer Learning and Choice , Marketing Letters, Kluwer Academic Publishers , ss. 1999, 312-313.
  • SWAIT, JOFFRE
  • BRONIARCZYK, SUSAN
  • CHAKRAVARTI, DIPANKAR
  • KAPFERER, JEAN-NOEL
  • KEANE, MICHAEL
  • ROBERTS, JOHN
  • STEENKAMP, SAN-BENEDICT
  • ZETTELMEYER, FLORIAN
  • FIRLAR, F. BELMA GÜNER : Günümüzde Marka ve Konumunun GONTIJO, POSSIDONIA Belirlenmesi , Pazarlama Dünyas , 2000, May s-Haziran , s. 22.
  • HAYNES, ANDY: Comprehensive Brand Presentation:
  • LACKMAN, CONWAY Ensuring Consistent Brand Image , GUSKEY,
  • AUDREY Journal of Product and Brand Management, 1999, Vol. 8, No. 4, s. 295.
  • KAISER, H.F.: An Index of Factorial Simplicity , Psyhometrica,, 1974, s. 84.
  • KLEIN, N. No Logo: Küresel Markalar Hedef Tahtas nda, stanbul, Bilgi Yay nevi, 2002, s. 44.
  • KLINK, RICHARD R.: Creating Brand Names With Meaning: The Use of Sound Symbolism , Marketing Letters, Kluwer Academic Publishers, 2000, s. 17.
  • KORKMAZ, SEZER: Marka Olu turma Sürecinde Hipermarket (Da t c ) Markalar ve Bu Markalar n Tan nm l k Düzeylerini çeren Bir Ara t rma , Pazarlama Dünyas , 2000, Eylül- Ekim - 05, s. 32.
  • KUNDE, J: irket Dini, ,MediaCat Yay nlar , stanbul 2002, ss. 52- 63.
  • KURTULU , K: Pazarlama Ara t rmalar , Literatür Yay nlar , stanbul, 2004, s.192. LACHANCE, WARIE, J: Adolescents Brand Sensivity in
  • BEAUDOIN, PIERRE Apparel: Influence of Three ROBITAILLE, JEAN Socialization Agents , International Journal of Consumer Studies, 2003,s.51.
  • LAU, GEOK THENG: Consumers Trust in a Brand and the
  • LEE, SOOK HAN Link to Brand Loyalty , Journal of Market Focused Management, ss. 1999, 356-360.
  • MCCARTHY, MICHAEL S.: New Brands Versus Brand Extentions
  • HEATH, TIMOTHY, B. Attitudes Versus Choice: Experimental
  • MILBERG, SANDRA Evidence for Theory and Practice , J.Marketing Letters, Kluwer Academic Publishers,, 2001, s. 80.
  • MCCRAKEN, J. COLLEEN: The Role of Brand Names and Visual
  • MACKLIN, M. CAROLE Cues in Enchancing Memory for Consumer Packaged Goods , Marketing Letters, Kluwer Academic Publishers, 1998, s. 219.
  • MITCHELL, ALAN: Invited Presentation : Global Brands or Global Blands? , Consumer Studies and Home Economics,, 2000, s. 91.
  • ODABA I, YAVUZ Tüketici Davran , Mediacat BARI , GÜLF DAN Yay nlar , stanbul, 2002, ss.234-266.
  • RAYMAN, JANICE : How Brand Names are Special: Brands, ZHANG, SHI Words and Hemishperes , Brain and ZAIDEL, ERAN Language, 2002, s. 338.
  • STEVENS, S.: Measurement Psychophysics and Utility,John Wiley and Sons, Inc, New York, 1962, s.25. Th
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77ZC44NE
Bölüm Makaleler / Articles
Yazarlar

Hüseyin Sabri Kurtuldu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2008
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Kurtuldu, H. S. (2008). Markalı Ürünleri Kullananları Kullanmayanlardan Ayıran Faktörler. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(25), 71-89.

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.