Bu makale Caryl Churchill'in sosyalist ve feminist politikaya bağlılığının ifadesi olan Mad Forest adlı oyununda cinsel ve sınıf baskısı, zulüm, eşitsizlik, şiddetin baskıcı doğası, cinsiyet ve cinsiyet çaüşmalan gibi feminist kaygılarını seslendirmek için epik tiyatrodan nasıl faydalandığını tarüşmayı amaçlamaktadır. Churchill, epik tiyatronun yabancılaştırma etkisini kullanarak ata erkil toplumda kadınlar icin doğal kabul edilen rolleri seyircinin sorgulamasını teşvik etmek amacıyla geleneksel cinsiyet rollerine ve erkek egemen toplum tarafından kadınlara empoze edilen kimliklere kuşkuyla yaklaşmıştır. Churchill epik tiyatro tekniklerini, kadın karakterlerini cinsel politikanın egemen olduğu evlilik ve aile ilişkilerindeki güç yapılan içerisine konuşlandırarak politize etmek için kullanmıştır. Yazar aynca erkekler tarafından kurgulanan tarihi geçersiz kılmak ve bozmak için Brecht'in tarih anlayşından da faydalanmıştır. Churchill kadın karakterlerine geçmişi feminist bakış ayayla yeniden yorumlatarak, yeniden sahip çıkararak ve yeniden yapılandırarak, ata erkil dünyada suskunlaştınlan kadınların seslerini ön plana çıkarmayı amaç edinmiştir.
Epik tiyatro feminist politika cinsiyet tarih yabancılaştırma
This paper aims to discuss how Churchill utilizes epic theatre as a means of giving voice to her feminist concerns including sexual and class repression, oppression, inequality, oppressive nature of violence, sexual conflicts, sex and gender in her play Mad Forest which is marked by her strong commitment to the socialist and feminist politics. In her play she calls into question the traditional sexual/gender roles and identities imposed on females by the male-dominated culture to encourage the audience to question the roles considered natural for women in a patriarchal society through the defamiliarization effect of epic theatre. Churchill uses the techniques of epic theatre to politicize her female characters by positioning them in the structures of power within the marital and familial relations where the politics are primarily sexual. She also makes use of Brecht`s conception of history to deconstruct and falsify the history which has been constructed by males, and thus promotes patriarchal values. Churchill aims to foreground the female voice which has been silenced in a patriarchal capitalist world by making her female characters reinterpret, reclaim and reconstruct the past from a feminist perspective
Epic theatre feminist politics gender history defamiliarization
Diğer ID | JA77ZT34NM |
---|---|
Bölüm | Makaleler / Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 26 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.