BibTex RIS Kaynak Göster

Yaygın Din Öğretiminde Yeterlik Ölçeği Geliştirme Süreci: Kur’an Kursu Öğreticileri Eğitim-Öğretim Yeterlikleri Ölçeği Örneği

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 28, 11 - 28, 01.06.2010

Öz

Bu makalede yaygın din öğretiminde yeterlik ölçeği geliştirme süreci ele alınmıştır. Bu çerçevede yeterlik belirleme, yeterlik değerlendirme, yeterlik ölçeği geliştirme, bu süreçte gerçekleştirilmesi gereken işlemler, bunlarla ilgili güçlükler vb. konularda bilgi verilmiş, yapılan bir uygulamanın sonuçları ortaya konmuştur

Kaynakça

  • Akyürek, Süleyman; “Kur’an Kursu Öğreticisinin Mesleki Yeterlikleri” E.Ü. SosyalBilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 18, Bahar, 2005/1, Kayseri, 2005.
  • Aslantürk, A. Hümeyra ; “Kur’an Kursu Öğreticilerinin Problemleri” Kur’an KurslarındaEğitim, Öğretim ve Verimlilik Tartışmalı İlmi Toplantı, Ensar Neş-riyat, İstanbul, 2000.
  • Ay, M. Emin; Problemleri ve Beklentileriyle Türkiye’de Kur’an Kursları, DüşünceKitabevi, Bursa, 2005.
  • Aydın, M. Şevki; Bir Din Eğitimi Kurumu Olarak Kur’an Kursu, DİB Yay., Ankara,2008.
  • Başar, Hüseyin; Eğitim Denetçisi, PegemA Yay., Ankara, 1995.
  • Bayraktar, M. Faruk; Kuran Kursları Üzerine Bir Araştırma, Marmara Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yay., İstanbul, 1992.
  • Bursalıoğlu, Ziya; Eğitim Yöneticisinin Yeterlikleri, Ankara Ü. Eğitim FakültesiYay., No:93, Ankara, 1981.
  • Buyrukçu, Ramazan; Kur’an Kurslarında Din Eğitimi ve Öğretiminin VerimliliğiÜzerine Bir Araştırma (Göller Bölgesi Örneği), Fakülte Kitabevi, Isparta,2001.
  • Büyükdinç Mustafa; “Sekiz Yıllık Kesintisiz Zorunlu Temel Eğitim Sonrası Kur`an Kurslarında Eğitim ve Öğretim” (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adapazarı, 2001.
  • Büyüköztürk, Şener; Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, PegemA Yay.,Ankara, 2005.
  • Diyanet İşleri Başkanlığı Kur’an Kursları İle Öğrenci Yurt ve Pansiyonları Yönetmeliği, Resmi Gazete No: 23982.
  • Diyanet İşleri Başkanlığı Taşra Teşkilatında Din Hizmetlerini Yürütenlerin Temelve Özel Yeterlikleri, DİB Yay., Ankara, 2005.
  • Doğan, Recai & Altaş, Nurullah; “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ÖğretmenleriYeterlik Ölçeği Üzerine Bir Ön Araştırma”, Ankara Ü. İlahiyat F.Dergisi, Ankara, 2002, C. 43 (s.110-122).
  • Doğan, Recai & Atlaş, Nurullah; İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ÖğretmenlerininYeterlik Düzeylerini Etkileyen Faktörler (Ankara Örneği), AÜİF Dergisi, Ankara 2003, C. 44, (s. 173-186).
  • Erden, Münire; Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Alkım Yay, İstanbul, 1998.
  • Fidan, Nurettin & Erden, Münire; Eğitime Giriş, Alkım Yay., İstanbul, 1998
  • Gökçe, Erten; İlköğretim Öğretmenlerinin Yeterlikleri, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 1999.
  • Işığıçok, Erkan; “Performans Ölçümü, Yönetimi ve İstatistiksel Analizi”http://www.ekonometridernegi.org/bildiriler/o24s3.pdf (21.03.2010).
  • Komisyon; Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon, YÖK Yay., Ankara, 1999.
  • Komisyon; Öğretmen Yeterlikleri, MEB Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü Yay., Ankara, 2001.
  • Komisyon; Öğretmen Yeterlilikleri, Milli Eğitim Basımevi. Ankara, 2002. Komisyon; “Kur’an Kursları Öğretim Programı (Yüzünden Okuyanlar İçin), DİB Yay., Ankara, 2004.
  • Komisyon; Yaz Kur’an Kursları Öğretim Programları, DİB Yay., Ankara, 2005.
  • Komisyon; Öğretmenlik Mesleği Özel Alan Yeterlikleri, http://otmg.meb.gov.tr/YetOzel.html (03.05.2009).
  • Şahin, Ali Ekber; “Öğretmen Yeterliklerinin Belirlenmesi”, http://yayim.meb.gov.tr//dergiler/sayi58/sahin.htm (13.03.2010).
  • Şeker, Hasan& Gençdoğan, Başaran; Psikoloji ve Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme, Nobel Yay., Ankara, 2006.
  • Şen, S. Zihni; “Kur’an Kursu Öğrenci ve Öğreticilerinin Beklenti ve Sorunları”,(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Uludağ Ü. Sosyal Bilimler Enstitü-sü, Bursa, 1995.
  • Tavşancıl, Ezel; Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yay., Ankara,2002.
  • Tosun, Cemal; Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yay. Ankara, 2005.
  • Yazıcı, Işıl; İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Yeterlikleri (İstanbul İli Örneği Üzerinde Bir Alan Araştırması), (Yayınlanmamış YüksekLisans Tezi), Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara,2004.
  • Yurdugül, Halil; “Davranış Bilimlerinde Ölçek Geliştirmek İçin Bazı Ayrıntılar” http://yunus.hacettepe.edu.tr/~yurdugul/3/indir/FA_OrneklemGenislikleri. pdf (06.03.2010)

THE DEVELOPMENT PROCESS OF PROFICIENCY SCALE IN NON-FORMAL RELIGIOUS EDUCATION: THE EXAMPLE OF PROFICIENCY SCALE IN EDUCATION OF QURAN COURSES TEACHERS

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 28, 11 - 28, 01.06.2010

Öz

The aim of this article is to present the development process of proficiency scale. In this frame, will be inquired dimensions of proficiency development process, procedures, operations steps, difficulties. Also will be given an example of this scale (Proficiency Scale in Education of Quran courses teachers)

Kaynakça

  • Akyürek, Süleyman; “Kur’an Kursu Öğreticisinin Mesleki Yeterlikleri” E.Ü. SosyalBilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 18, Bahar, 2005/1, Kayseri, 2005.
  • Aslantürk, A. Hümeyra ; “Kur’an Kursu Öğreticilerinin Problemleri” Kur’an KurslarındaEğitim, Öğretim ve Verimlilik Tartışmalı İlmi Toplantı, Ensar Neş-riyat, İstanbul, 2000.
  • Ay, M. Emin; Problemleri ve Beklentileriyle Türkiye’de Kur’an Kursları, DüşünceKitabevi, Bursa, 2005.
  • Aydın, M. Şevki; Bir Din Eğitimi Kurumu Olarak Kur’an Kursu, DİB Yay., Ankara,2008.
  • Başar, Hüseyin; Eğitim Denetçisi, PegemA Yay., Ankara, 1995.
  • Bayraktar, M. Faruk; Kuran Kursları Üzerine Bir Araştırma, Marmara Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yay., İstanbul, 1992.
  • Bursalıoğlu, Ziya; Eğitim Yöneticisinin Yeterlikleri, Ankara Ü. Eğitim FakültesiYay., No:93, Ankara, 1981.
  • Buyrukçu, Ramazan; Kur’an Kurslarında Din Eğitimi ve Öğretiminin VerimliliğiÜzerine Bir Araştırma (Göller Bölgesi Örneği), Fakülte Kitabevi, Isparta,2001.
  • Büyükdinç Mustafa; “Sekiz Yıllık Kesintisiz Zorunlu Temel Eğitim Sonrası Kur`an Kurslarında Eğitim ve Öğretim” (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adapazarı, 2001.
  • Büyüköztürk, Şener; Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, PegemA Yay.,Ankara, 2005.
  • Diyanet İşleri Başkanlığı Kur’an Kursları İle Öğrenci Yurt ve Pansiyonları Yönetmeliği, Resmi Gazete No: 23982.
  • Diyanet İşleri Başkanlığı Taşra Teşkilatında Din Hizmetlerini Yürütenlerin Temelve Özel Yeterlikleri, DİB Yay., Ankara, 2005.
  • Doğan, Recai & Altaş, Nurullah; “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ÖğretmenleriYeterlik Ölçeği Üzerine Bir Ön Araştırma”, Ankara Ü. İlahiyat F.Dergisi, Ankara, 2002, C. 43 (s.110-122).
  • Doğan, Recai & Atlaş, Nurullah; İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ÖğretmenlerininYeterlik Düzeylerini Etkileyen Faktörler (Ankara Örneği), AÜİF Dergisi, Ankara 2003, C. 44, (s. 173-186).
  • Erden, Münire; Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Alkım Yay, İstanbul, 1998.
  • Fidan, Nurettin & Erden, Münire; Eğitime Giriş, Alkım Yay., İstanbul, 1998
  • Gökçe, Erten; İlköğretim Öğretmenlerinin Yeterlikleri, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 1999.
  • Işığıçok, Erkan; “Performans Ölçümü, Yönetimi ve İstatistiksel Analizi”http://www.ekonometridernegi.org/bildiriler/o24s3.pdf (21.03.2010).
  • Komisyon; Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon, YÖK Yay., Ankara, 1999.
  • Komisyon; Öğretmen Yeterlikleri, MEB Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü Yay., Ankara, 2001.
  • Komisyon; Öğretmen Yeterlilikleri, Milli Eğitim Basımevi. Ankara, 2002. Komisyon; “Kur’an Kursları Öğretim Programı (Yüzünden Okuyanlar İçin), DİB Yay., Ankara, 2004.
  • Komisyon; Yaz Kur’an Kursları Öğretim Programları, DİB Yay., Ankara, 2005.
  • Komisyon; Öğretmenlik Mesleği Özel Alan Yeterlikleri, http://otmg.meb.gov.tr/YetOzel.html (03.05.2009).
  • Şahin, Ali Ekber; “Öğretmen Yeterliklerinin Belirlenmesi”, http://yayim.meb.gov.tr//dergiler/sayi58/sahin.htm (13.03.2010).
  • Şeker, Hasan& Gençdoğan, Başaran; Psikoloji ve Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme, Nobel Yay., Ankara, 2006.
  • Şen, S. Zihni; “Kur’an Kursu Öğrenci ve Öğreticilerinin Beklenti ve Sorunları”,(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Uludağ Ü. Sosyal Bilimler Enstitü-sü, Bursa, 1995.
  • Tavşancıl, Ezel; Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yay., Ankara,2002.
  • Tosun, Cemal; Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yay. Ankara, 2005.
  • Yazıcı, Işıl; İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Yeterlikleri (İstanbul İli Örneği Üzerinde Bir Alan Araştırması), (Yayınlanmamış YüksekLisans Tezi), Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara,2004.
  • Yurdugül, Halil; “Davranış Bilimlerinde Ölçek Geliştirmek İçin Bazı Ayrıntılar” http://yunus.hacettepe.edu.tr/~yurdugul/3/indir/FA_OrneklemGenislikleri. pdf (06.03.2010)
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA78CT56TB
Bölüm Makaleler / Articles
Yazarlar

Mehmet Korkmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Korkmaz, M. (2010). Yaygın Din Öğretiminde Yeterlik Ölçeği Geliştirme Süreci: Kur’an Kursu Öğreticileri Eğitim-Öğretim Yeterlikleri Ölçeği Örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(28), 11-28.

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.