Günümüzde iki farklı görüş tartışılmaktadır, bunlar; müşteri tatminin müşteri değerini belirlediği ve müşteri değerinin müşteri tatminini etkilediği görüşleridir. Bazı araştırmacılara göre müşteri araştırmalarının temelinde müşteri tatmini kavramı mevcutken, diğerlerine göre müşteri değeri bulunmaktadır. Bu araştırmada her iki görüşü de yansıtan bir model oluşturulmuş ve Trabzon’daki otel müşterileri üzerinde iki aşamalı en küçük kareler yöntemiyle test edilmiştir
Müşteri Tatmini Müşteri Değeri İki Aşamalı En Küçük Kareler Yöntemi
Today, two different ideas are being discussed: customer satisfaction determines customer value and customer value affects customer satisfaction. According to some researchers the center of customer research is customer satisfaction, others think customer value is the center of the customer researches. In this research, a model that reflects both of these two different ideas were composed and tested on customers of hotels in Trabzon with two stage least square (2SLS) technique
Customer Satisfaction Customer Value Two Stage Least Square Method
Diğer ID | JA78EG55KP |
---|---|
Bölüm | Makaleler / Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 29 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.