BibTex RIS Kaynak Göster

Kuantum Fiziğinin Eğitim Bilimlerine Etkisi: Hologram ve Morfik Alanlar

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 31, 189 - 198, 01.12.2011

Öz

Hologramın en önemli özelliği, en küçük parçasının bütünün özelliklerine sahip olmasıdır. Hologram, morfogenetik bir etki oluşturmaktadır. Bu etki, insanlarda, hayvanlarda kısaca tüm canlılarda görülebilmektedir. Sözkonusu etkiye katkıda bulunanların sayısı arttıkça, etkinin gücü artmakta veya azaldıkça azalmaktadır. Eğitimde hologram, bütünlüğü ve kolektif aktiviteyi vurgular. Bu çalışmada son zamanlarda sosyal alanlarda da kullanılan kuantum fiziğinin önemli kavramlarından hologram ve morfik alanlar, ayrıca hologram ve morfogenetik alanlar kavramları sosyal bilimler ve eğitim düşüncesi açısından incelenmiştir

CONTRIBUTION OF QUANTUM PHYSICS TO EDUCATIONAL SCIENCES: HOLOGRAM AND MORPHIC FIELDS

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 31, 189 - 198, 01.12.2011

Öz

In this study, hologram and morphic fields of quantum physics’ important concepts recently used in social fields are examined. The most significant feature of hologram is that the smallest piece has the features of the whole. Hologram creates a morphogenetic effect. This effect can be seen in humans, animals, all organisms briefly. If the number of contributors to this effect increases, the impact strength increases; In another words, if the number of contributors to this effect decreases, the impact strength decreases. Hologram in education emphasizes integrity and collective activity. Hologram and morphogenetic fields are analyzed in terms of social sciences and educational ideas

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA78GM56KD
Bölüm Makaleler / Articles
Yazarlar

İsmail Aydoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Aydoğan, İ. (2011). Kuantum Fiziğinin Eğitim Bilimlerine Etkisi: Hologram ve Morfik Alanlar. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(31), 189-198.

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.