The aim of this study is to conduct an overall evaluation of the translation of the articles in the journal of Eğitim Hareketleri published in 1955 – 1980. In order to achieve this aim, the total 3153 articles in the journal consisting of 286 issues have been examined and the translated articles have been determined. The issues handled in the translated articles have been gathered under certain categories after they have been evaluated through the method of analysis of content. In relation to general and vocational education in the journal were discussed the number of schools and teachers, given the quality of education, equality of opportunity in the educational programs and training
Bu araştırmanın amacı, 1955-1980 yılları arasında yayınlanan Eğitim Hareketleri Dergisi’nde yayınlanan ortaöğretim kademesi ile ilgili makalelerin genel bir değerlendirmesini yapmaktır. Bu amaca ulaşmak için öncelikle 286 sayıdan oluşan dergide yer alan toplam 3153 makale incelenmiş ve ortaöğretim ile ilgili olarak yayımlanmış makaleler belirlenmiştir. Bu makaleler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Dergide genel ve mesleki ve teknik öğretim ile ilgili olarak; okul ve öğretmen sayıları, verilen eğitimin niteliği, uygulanan öğretim programları ve eğitimde fırsat eşitliği gibi konulara değinilmiştir
Diğer ID | JA78JD67TF |
---|---|
Bölüm | Makaleler / Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 33 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.