Bilginin yeni bir üretim faktörü olarak kabul edilmesi ve klasik üretim faktörlerini ikame edici özelliği kazanmasıyla günümüz ekonomisi bilgi ekonomisi, günümüz toplumu bilgi toplumu ve çağımız bilgi çağı olarak kabul edilmektedir. Bilgiye olan bağımlılık her geçen gün artmaktadır. Bilgiyi elinde tutanların güçlü olarak değerlendirildiği çağımızda, organizasyonların varlığını devam ettirebilmesi ve rekabet avantajını sürdürülebilir kılması bilgi merkezli bir yapı kurmaları, doğru bilgiye doğru zamanda ulaşmaları ve bilgiyi en iyi şekilde yönetme becerileri ile doğru orantılıdır. Bilgi bugün bütün sistemlerin ve süreçlerin girdisi ve çıktısı olmaktadır. Ekonomik faaliyetler, bilgi ve iletişim teknolojilerinin önem kazanması ve ilerlemesinin artmasıyla küresel bir yapıya bürünmüştür. Küreselleşme mal ve hizmetlerin, sermayenin, emeğin, bilginin ve düşüncenin ülkeler arasında sınır tanımaksızın dolaşımıyla ekonomileri ve toplumları daha fazla işbirliğine ve bilgi paylaşımına zorlamaktadır. Bu bağlamda bilgi ekonomisi, küreselleşmenin ekonomik ayağını oluşturmaktadır. İnternet ve bilgisayar teknolojileri ise günümüzde küreselleşmeyi sağlayan en önemli bilgi kaynağı durumuna gelmiştir. Teknolojik gelişmelerde yaşanan hızlı değişimler, işletmeleri saran çevreyi her yönüyle etkilemiş ve yeni ekonomik sistemde de bilgi girdili yeni pazarlama anlayışları doğmuştur. Yeni pazarlama anlayışı ile 4P pazarlama karması bileşenlerinin de bilgi ekonomisine uyumlu olarak güncellenmesi ve elektronik pazarlama modellerinin geliştirilmesi gerekliliği gündeme gelmiştir
Knowledge takes its role as a new element of factors of production which are labor, work force and capital. So, we have been witnessing of an ongoing move from an industry society to an knowledge society; an industry economy to an knowledge economy and our age is considered to be the knowledge age. Our dependence on knowledge is increasing every day. In our age that the information holders who are considered stronger, organizations' existence and sustainable competitive advantage are directly proportional with establishing a knowledge-based structure, reaching the right knowledge at the right time and the skills of managing knowledge in best way. Today, knowledge is input and output of all systems and processes. Economic activities have been globalized with the growing importance and increasing development of information and communication technologies. Globalization forces economies and communities to share more knowledges and make more cooperation by the movement of goods and services, capital, labor, knowledge and ideas between countries illimitably. In this context, knowledge economy constitutes the economic pillar of globalization. The internet and computer technologies have now become the most important source of knowldege that provides the globalization. Rapid changes in technological developments have influenced the environment surrounding the companies in every aspects and so in new economic system new marketing concept where the inputs and outputs are knowledge was born. With the new marketing concept, requirements of updating the components of the 4P marketing mix in line with the knowledge economy and developing of electronic marketing models have been raised
Diğer ID | JA78ND64MJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler / Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 38 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.