The use of rail systems in urban public transportation has become a necessity for reasons such as time saving, travel comfort and operating costs, especially in cities with high population and road traffic. Communication based train operating systems (CBTC) are used for the safe use of urban rail systems and the maximum capacity of the railway line. In this study, in line with the data collected from the trains on a railway line operated with CBTC, the status of the radio signals that enable the wireless communication of the trains with the trackside signaling equipment was evaluated by machine learning methods, and the situations that may have negative effects on the train operations of the problems at the signal level were evaluate. The problems on the antennas which receives signals from trackside above trains, the poor connection related with fiber optical and LAN cables, the trackside transmitter antenna orientation problems causes decrease on signal levels. It is aimed that to take actions about the problematic signal levels without any negative impact on the passenger comfort and the operation yet. The radio signal losses cause unexpected trains stops and delays. A decision support model has been developed that will offer early solution suggestions to system maintainers in order to intervene first. In conclusion, since it is the first study related with failure prediction by using radio signal levels data on railway signaling system, this study presents an important innovation in terms of literature.
Railway transportation communication based train operating systems machine learning methods failure prediction maintenance management
Kentsel toplu taşımada raylı sistemlerin kullanılması, özellikle nüfus ve karayolu trafiğinin yoğun olduğu şehirlerde zaman tasarrufu, seyahat konforu ve işletme maliyetleri gibi nedenlerle bir zorunluluk haline gelmiştir. Kent içi raylı sistemlerin güvenli kullanımı ve demiryolu hattının maksimum kapasiteyle kullanımı için haberleşme tabanlı tren işletim sistemleri (CBTC) kullanılmaktadır. Bu çalışmada, CBTC ile işletilen bir demiryolu hattındaki trenlerden toplanan veriler doğrultusunda, trenlerin yol kenarı sinyalizasyon ekipmanları ile kablosuz iletişimini sağlayan sinyallerinin durumu makine öğrenmesi yöntemleri ile değerlendirilmiş ve durumlar değerlendirilmiştir. Tren üzerinde radyo sinyallerini yakalayan antenlerin bağlantılarında, hat boyu verici radioların fiber optic ve LAN kablo sonlandırmalarında, hat boyu verici antenlerin oryantasyonlarındaki problemler sinyal seviyelerinde düşmelere sebep olmaktadır. Sinyal seviyesindeki problemlerin tren işletmesini olumsuz etkileyebileceği durumlar değerlendirilmiş, yolcu konforuna ve operasyonuna henüz olumsuz bir etkisi olmadan müdahale edilmesi amaçlanmıştır. Radyo sinyal seviyelerindeki kayıplar beklenmedik tren duruşlarına ve tehirlere sebep olmaktadır. Sistem yöneticilerine önceden müdahale etmeleri için erken çözüm önerileri sunacak bir karar destek modeli geliştirilmiştir. Sonuç olarak, demiryolu sinyalizasyon sistemindeki radio sinyal seviyeleri verileri kullanılarak arıza tahmini ile ilgili ilk çalışma olması nedeniyle bu çalışma literatür açısından önemli bir yenilik sunmaktadır.
Demiryolu ulaşımı haberleşme tabanlı tren işletim sistemleri makine öğrenmesi yöntemleri hata tahmini bakım yönetimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |