Türkiye de fen ve teknoloji eğitiminin tarihi gelişimi incelendiği za-man, sürekli olarak öğretim programının yenilendiği ancak; fen ve teknoloji eğitiminde yeterince başarılı olunamadığı tespit edilmiştir. Şimdiye kadar yapılan çalışmalarda fen ve teknoloji eğitiminin daha çok bilimin evrensel olduğu anlayışa göre yapıldığı, toplumun kendi kültürünün ihmal edildiği görülmektedir. Fen ve teknoloji eğitiminin, toplumun kendi dinamikleri içinde kültürüyle beraber, halkın bütün kitlelerini içine alarak yapılması gerekmektedir. Böyle bir eğitim sürecinden geçen bireylerin kendi problem-lerini çözebileceği, sanatsal değerlerini oluşturabileceği ve bu değerlerin topluma katkılarının neler olacağını fark ederler. En önemlisi de toplumun kültürünü dikkate alınarak yapılan fen ve teknoloji eğitiminde daha başarılı olunacağı sonucunun elde edilmesidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 1 |