Yükseköğretimde mantıksal-matematiksel alanlarda öğrenme- öğretme sürecinin sözel anlatımlarla gerçekleştirildiği, bu gibi etkenler dolayısıyla öğrenme sürecini aktifleştiremediği, böylelikle de biyoloji dersinde istenilen başarıya ulaşılamadığı ve sıkıcı bir ders konumunda olduğu tespit edilmiştir. Başarıya ulaşmak amacıyla öğrencilerin sözel öğrenmelerini zenginleştirecek, ‘Beyin Temelli Öğrenme’nin bazı etkinliklerinden faydalanmanın öğrenci başarısı açısından değerlendirilmesi araştırmanın problem durumunu oluşturmaktadır. Araştırma, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. Sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerle “Sindirim ve Endokrin sistem” konuları ele alınarak yürütülmüştür. Tek grup öntest-sontest araştırma tasarımı modeli uygulanmıştır. Ayrıca yapılan çalışmanın duyuşsal özelliklere etkisinin belirlenmesi için Sülün, Yurttaş ve Şerenli tarafından 16 maddeden hazırlanan “Öğrencilerin Biyoloji Dersinde İşlenen Yönteme (Resim Çizimi ve Yaratıcı Hikâye Oluşturma) Yönelik Tutumları” adlı ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, sözel anlatımlarla gerçekleştirilen Biyoloji dersinin Beyin Temelli Öğrenme yaklaşımının bazı etkinlikleriyle desteklenmesi sonucu öğrenci başarısının arttığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 2 |