Bilimsel çalışmalar açısından hızlı gelişmelerin yaşandığı günümüzde eğitim ve öğretimin her aşamasında, özellikle ortaöğretim düzeyinde öğrencilerin matematik başarılarını artırmak daha da önemli hale gelmiştir. Bu çalışmanın genel amacı, lise öğrencilerinin matematik başarılarını olumsuz yönde etkileyen faktörleri incelemek ve alınabilecek önlemler için bazı öneriler sunmaktır. Bu amacı gerçekleştirmek üzere; veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan bir anket formu kullanılmıştır. Bu çalışmanın örneklemini 2002-2003 öğretim yılında Sivas ilinde rasgele (Random) seçilen 6 farklı liseye devam eden, 152 kız ve 134 erkek olmak üzere toplam 286 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracında lise öğrencilerinin algılarına (görüşlerine) göre öğrencilerin matematik başarılarını olumsuz yönde etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik, okul içi, okul dışı ve ailenin sosyo-ekonomik faktörlerden oluşan 12 soru bulunmaktadır. Verilerin analizi, yüzde, frekans ve Ki-kare ile yapılmıştır. Çalışmanın sonunda lise öğrencilerinin matematik başarılarını olumsuz yönde en çok etkileyen faktörler belirlenmiş, öğrencilerin matematik başarısını olumlu yönde etkileyebilecek bazı öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 1 |