BibTex RIS Kaynak Göster

2005-İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 22, 11.03.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı; 2005 İlköğretim Matematik Öğretim Programının (2005-İMÖP) uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerini değerlendirmektir. Bu doğrultuda araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, Doğu Anadolu Bölgesi’nde orta ölçekli bir ilin merkez ve merkeze bağlı belde veya köylerinde görev yapan 32 (17 bayan ve 15 bay) matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler, Matematik Öğretim Programının Uygulanabilirlik Anketi (MÖPU), Yöntem Belirleme Ölçeği (YBÖ) ve Görüşme Protokolü (GP) ile toplanmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, 2005-İMÖP’ün uygulanabilirliği hakkında öğretmenlerin görüşleri cinsiyet, hizmet yılı ve hizmet içi eğitimi değişkenleri açısından anlamlı olarak farklılaşmazken, okulun bulunduğu yere göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır. 2005-İMÖP’ün uygulanması sürecinde öğretmenler, en düşük yüzde ile “Rol Yapma”, “Proje Tabanlı Öğrenme” ve “Oyun Oynama” strateji, yöntem veya tekniklerini tercih ederken, en yüksek yüzde ile “Alıştırma Çözme” ve “Düz Anlatım” yöntem veya tekniklerini tercih etmektedir. Son olarak, bu süreçte cinsiyet değişkenine göre “oyun oynama”, okulun bulunduğu yer ve hizmet yılı değişkenlerine göre “beyin fırtınası” ve hizmet içi eğitim alma değişkenine göre de “işbirliğine dayalı öğrenme” strateji, yöntem veya tekniklerinde öğretmenlerin tercihleri anlamlı olarak değişmemektedir. Diğer strateji, yöntem veya tekniklerde öğretmenlerin tercihleri anlamlı olarak değişmemektedir.

Kaynakça

  • Bal, P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 53-68.
  • Bekdemir, M., & Işık, A. (2007). Evaluation of conceptual knowledge and procedural knowledge on algebra area of elementary school students. The Eurasian Journal of Educational Research, 28, 9-18.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. (Geliştirilmiş 7.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Doğan, S. (2010). Öğretmenlerin 2005 yılı ilköğretim programına yönelik tutumları, KUYEB, 10(4), 2019-2050.
  • Duru, A., & Korkmaz, H. (2010). Teachers’ views about a new mathematics curriculum and difficulties encountering curriculum change. Hacettepe University Journal of Education, 38, 67-81.
  • Gültekin, M., Karadağ, R., & Yılmaz, F. (2007). Yapılandırmacılık ve öğretim uygulamalarına yansımaları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 503-528.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi (17.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçükahmet, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara: Nobel Yayınları.
  • MEB, (2005). İlköğretim matematik dersi 1-5. sınıflar öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Mullis, I. V. S., Marti, M. O., Gonzalez, E. J., Gregory, K. D., Garden, R. A., O’Connor, K. M., Chrostowski, S. J., & Smith, T. A. (2000). TIMSS 1999: International Mathematics Report: Findings from IEAS Repeat of the Third International Mathematics and Science Study at the Eight Grade. International Study Center. Boston College. Chesnut Hill.
  • Özdaş. A., Tanışlı, D., Köse, N.,Y., & Kılıç Ç. (2005). “Yeni ilköğretim matematik dersi (1-5) öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Ankara.
  • Prawat, R. (1990). Changing schools by changing teachers’ beliefs about teaching and learning (Elementary Subjects Center Series, No. 19). Lansing, MI: Michigan State University, Center for the Learning and Teaching of Elementary Subjects Institute for Research on Teaching.
  • Pretz, D. (2006). Enhancing reasoning attitudes of prospective elementary school mathematics teachers. Journal of Mathematics Teacher Education, 9(4), 381-400.
  • Sarıer, Y. (2007). Altıncı Sınıf Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşleri, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • Selvi, K. (2006). “İlköğretim programlarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi.” XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. (13-15 Eylül 2006). Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Muğla.
  • Tekin, (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (20. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Uçar, M. (1999). İlköğretimde ders araç-gereçleri kullanımı konusunda öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3, 195-207.
  • Uşun, S., & Karagöz, E. (2009). İlköğretim II. kademe matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22.
  • Wilson, S. M. (1990). A conflict of interests: The case of Mark Black. Educational Evaluation and Policy Analysis, 12, 309-326.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. ****
Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 22, 11.03.2014

Öz

Kaynakça

  • Bal, P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 53-68.
  • Bekdemir, M., & Işık, A. (2007). Evaluation of conceptual knowledge and procedural knowledge on algebra area of elementary school students. The Eurasian Journal of Educational Research, 28, 9-18.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. (Geliştirilmiş 7.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Doğan, S. (2010). Öğretmenlerin 2005 yılı ilköğretim programına yönelik tutumları, KUYEB, 10(4), 2019-2050.
  • Duru, A., & Korkmaz, H. (2010). Teachers’ views about a new mathematics curriculum and difficulties encountering curriculum change. Hacettepe University Journal of Education, 38, 67-81.
  • Gültekin, M., Karadağ, R., & Yılmaz, F. (2007). Yapılandırmacılık ve öğretim uygulamalarına yansımaları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 503-528.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi (17.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçükahmet, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara: Nobel Yayınları.
  • MEB, (2005). İlköğretim matematik dersi 1-5. sınıflar öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Mullis, I. V. S., Marti, M. O., Gonzalez, E. J., Gregory, K. D., Garden, R. A., O’Connor, K. M., Chrostowski, S. J., & Smith, T. A. (2000). TIMSS 1999: International Mathematics Report: Findings from IEAS Repeat of the Third International Mathematics and Science Study at the Eight Grade. International Study Center. Boston College. Chesnut Hill.
  • Özdaş. A., Tanışlı, D., Köse, N.,Y., & Kılıç Ç. (2005). “Yeni ilköğretim matematik dersi (1-5) öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Ankara.
  • Prawat, R. (1990). Changing schools by changing teachers’ beliefs about teaching and learning (Elementary Subjects Center Series, No. 19). Lansing, MI: Michigan State University, Center for the Learning and Teaching of Elementary Subjects Institute for Research on Teaching.
  • Pretz, D. (2006). Enhancing reasoning attitudes of prospective elementary school mathematics teachers. Journal of Mathematics Teacher Education, 9(4), 381-400.
  • Sarıer, Y. (2007). Altıncı Sınıf Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşleri, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • Selvi, K. (2006). “İlköğretim programlarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi.” XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. (13-15 Eylül 2006). Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Muğla.
  • Tekin, (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (20. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Uçar, M. (1999). İlköğretimde ders araç-gereçleri kullanımı konusunda öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3, 195-207.
  • Uşun, S., & Karagöz, E. (2009). İlköğretim II. kademe matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22.
  • Wilson, S. M. (1990). A conflict of interests: The case of Mark Black. Educational Evaluation and Policy Analysis, 12, 309-326.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. ****
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Bekdemir

Muzaffer Okur

Nuray Kasar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bekdemir, M., Okur, M., & Kasar, N. (2014). 2005-İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Erzincan University Journal of Science and Technology, 4(1), 1-22.