Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Event Tourism within the framework of Organic Image: Anniversary Celebrations of Manzikert Victory

Yıl 2021, , 69 - 78, 30.06.2021
https://doi.org/10.46790/erzisosbil.857263

Öz

Kaynakça

  • AKYURT, H. ve ATAY, L. (2009). Destinasyonda İmaj Oluşturma Süreci. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 1-14.
  • AYDIN, S. ve SEZEREL, H. (2017). Seyahat Motivasyonlarına İlişkin Bir Yazın İncelemesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 7(2), 118-140.
  • BALOGLU, S. ve MCCLEARY, K. W. (1999). A Model of Destınatıon Image Formatıon. Annals of Tourism Research, 26(4), 868-897.
  • BOGAN, E., CONSTANTİN, D. M., ROANGHES-MUREANU, A. M., GRİGORE, E. ve DİRLOMAN, G. (2017). The Role of Festivals in Developing and Promoting the Urban Tourism in the Bucharest Municipality. Academic Journal of Economic Studies, 3(4), 12-18.
  • CROMPTON, J. L. (1979). An Assessment of the Image of Mexico as a Vacation Destination and the Influence of Geographical Location Upon the Image. Journal of Travel Research, 18(4), 18–23.
  • ÇAKIR, F. (2014). TV Dizilerinin Destinasyon İmajı Üzerine Etkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 80-89.
  • DANN, M. S. G. (1977). Tourist Motivation an Appraisal. Annals of Tourism Research, 8(2), 187-219.
  • DECROP, A. (2007). The Influence of Message Format on the Effectiveness of Print Advertisements for Tourism Destinations. International Journal of Advertising, 26(4), 505-525.
  • DEMİR, Ş. Ş. (2010). Çekici Faktörlerin Destinasyon Seçimine Etkisi: Dalyan Örneği. Ege Akademik Bakış, 10(3), 1041-1054.
  • ERYILMAZ, S. S. ve CENGİZ, H. (2012). Mega Etkinliklerin Kent Mekânına Ekonomik Yansımaları, Formula 1 Örneği. Sigma, 4, 77-96.
  • GARTNER, W. C. (1993). Image Formation Process. Journal of Travel and Tourism Marketing, 2(2-3), 191-215.
  • GETZ, D. (2008). Event Tourism: Definition, Evolution, and Research. Tourism Management, 29, 403-428.
  • GUNN, C. A. (1997). Vacationscape: Developing Tourist Areas. Taylor&Francis.
  • GUNN, C. A. (1972). Vacationscape: Designing Tourist Regions, Bureau of Business Research, University of Texas, Austin.
  • KARAGÖZ, D. (2006). Etkinlik Turizmi ve Etkinlik Turizmi Bağlamında Yabancı Ziyaretçi Harcamalarının Ekonomiye Etkisi: Formula 1 2005 Türkiye Grand Prix Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • KIZILIRMAK, İ. (2006). Türkiye’de Düzenlenen Yerel Etkinliklerin Turistik Çekicilik Olarak Kullanılmasına Yönelik Bir İnceleme. Manas Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 181-196.
  • MONCLÚS, F. J. (2003). The Barcelona Model: And an Original Formula? From 'Reconstruction' to Strategic Urban Projects (1979-2004). Planning Perspectives, 18(4), 399–421.
  • ÖZDEMİR, G. ve SARI, F. Ö. (2014). Turist Destinasyonlarına Dönük Sosyal Medya Söylentileri Üzerine Bir Durum Çalışması. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi, 13(25), 289-299.
  • TELEVİZYON İZLEME ARAŞTIRMALAR KOMİTESİ (2020). “Tablolar”, http://tiak.com.tr/tablolar#aylik-tablolar, (05.09.2020)
  • SALTIK, I. COŞAR, Y. ve KOZAK, M. (2010). Televizyon Dizilerinin Destinasyon Pazarlaması Açısından Olası Sonuçları. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21(1), 41-50.
  • SEVİM, B., SEÇİLMİŞ, C. ve GÖRKEM, O. (2013). Algılanan Destinasyon İmajının Tavsiye Davranışı Üzerine Etkisi: Safranbolu’da Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(20), 115-129.
  • SHANİ, A., CHEN, P., WANG, Y. ve HUA, N. (2010). Testing the Impact of a Promotional Video Destination Image Change: Application of China as a Tourism Destination. International Journal of Tourism Research, 12(2), 116-133.
  • SOM, A. P. M., MARZUKİ, A., YOUSEFİ, M. ve ABUKHALİFEH, A. N. (2012). Factors Influencing Visitors’ Revisit Behavioral Intentions: A Case Study of Sabah, Malaysia. International Journal of Marketing Studies, 4(4), 39-50.
  • ŞAHBAZ, R. P. ve KILIÇLAR, A. (2009). Filmlerin ve Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Etkileri. İşletme Araştırmaları Dergisi, 1(1), 31-52.
  • ÜNER, M. M., GÜÇER, E. ve TAŞÇI, A. (2006). Türkiye Turizminde Yükselen Destinasyon Olarak İstanbul Şehrinin İmajı. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(2), 189-201.

ORGANİK İMAJ ÇERÇEVESİNDE ETKİNLİK TURİZMİ: MALAZGİRT ZAFERİ YIL DÖNÜMÜ KUTLAMALARI

Yıl 2021, , 69 - 78, 30.06.2021
https://doi.org/10.46790/erzisosbil.857263

Öz

Destinasyon imajı potansiyel turistler nezdinde çeşitli yollarla oluşmakla beraber organik imajın daha değerli olduğunu söylenilebilir. Birçok destinasyon kendi değerleri ve kaynakları çerçevesinde etkinlikler düzenlemeye ve bu etkinlikleri kalıcı hale getirmeye çalışmaktadır. Ticari anlayışın güdüldüğü etkinliklere dahi milyonlarca insanın katılımının sağlanabildiği günümüzde, kendisine has bir yaşanmışlığın, günün, olayın olduğu destinasyonların turizm açısından büyük bir nimete sahip olduğunu söylemek mümkündür. Bu çalışmada yaklaşık bin yıldır farklı ölçeklerde düzenlenen ‘Malazgirt Zaferi Yıl Dönümü Kutlamaları’ konu edilmiştir. 2020 yılında düzenlenen etkinlikler, organik imaj oluşumunu destekleyen bilgi kaynakları olan haber içerikleri üzerinden değerlendirilmiştir. Nihayetinde devlet erkânının katılımıyla gerçekleştirilen etkinliklerin haber değeri taşıdığı ve Malazgirt destinasyonunun imajına katkı sağladığı vurgulanmıştır.

Kaynakça

  • AKYURT, H. ve ATAY, L. (2009). Destinasyonda İmaj Oluşturma Süreci. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 1-14.
  • AYDIN, S. ve SEZEREL, H. (2017). Seyahat Motivasyonlarına İlişkin Bir Yazın İncelemesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 7(2), 118-140.
  • BALOGLU, S. ve MCCLEARY, K. W. (1999). A Model of Destınatıon Image Formatıon. Annals of Tourism Research, 26(4), 868-897.
  • BOGAN, E., CONSTANTİN, D. M., ROANGHES-MUREANU, A. M., GRİGORE, E. ve DİRLOMAN, G. (2017). The Role of Festivals in Developing and Promoting the Urban Tourism in the Bucharest Municipality. Academic Journal of Economic Studies, 3(4), 12-18.
  • CROMPTON, J. L. (1979). An Assessment of the Image of Mexico as a Vacation Destination and the Influence of Geographical Location Upon the Image. Journal of Travel Research, 18(4), 18–23.
  • ÇAKIR, F. (2014). TV Dizilerinin Destinasyon İmajı Üzerine Etkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 80-89.
  • DANN, M. S. G. (1977). Tourist Motivation an Appraisal. Annals of Tourism Research, 8(2), 187-219.
  • DECROP, A. (2007). The Influence of Message Format on the Effectiveness of Print Advertisements for Tourism Destinations. International Journal of Advertising, 26(4), 505-525.
  • DEMİR, Ş. Ş. (2010). Çekici Faktörlerin Destinasyon Seçimine Etkisi: Dalyan Örneği. Ege Akademik Bakış, 10(3), 1041-1054.
  • ERYILMAZ, S. S. ve CENGİZ, H. (2012). Mega Etkinliklerin Kent Mekânına Ekonomik Yansımaları, Formula 1 Örneği. Sigma, 4, 77-96.
  • GARTNER, W. C. (1993). Image Formation Process. Journal of Travel and Tourism Marketing, 2(2-3), 191-215.
  • GETZ, D. (2008). Event Tourism: Definition, Evolution, and Research. Tourism Management, 29, 403-428.
  • GUNN, C. A. (1997). Vacationscape: Developing Tourist Areas. Taylor&Francis.
  • GUNN, C. A. (1972). Vacationscape: Designing Tourist Regions, Bureau of Business Research, University of Texas, Austin.
  • KARAGÖZ, D. (2006). Etkinlik Turizmi ve Etkinlik Turizmi Bağlamında Yabancı Ziyaretçi Harcamalarının Ekonomiye Etkisi: Formula 1 2005 Türkiye Grand Prix Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • KIZILIRMAK, İ. (2006). Türkiye’de Düzenlenen Yerel Etkinliklerin Turistik Çekicilik Olarak Kullanılmasına Yönelik Bir İnceleme. Manas Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 181-196.
  • MONCLÚS, F. J. (2003). The Barcelona Model: And an Original Formula? From 'Reconstruction' to Strategic Urban Projects (1979-2004). Planning Perspectives, 18(4), 399–421.
  • ÖZDEMİR, G. ve SARI, F. Ö. (2014). Turist Destinasyonlarına Dönük Sosyal Medya Söylentileri Üzerine Bir Durum Çalışması. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi, 13(25), 289-299.
  • TELEVİZYON İZLEME ARAŞTIRMALAR KOMİTESİ (2020). “Tablolar”, http://tiak.com.tr/tablolar#aylik-tablolar, (05.09.2020)
  • SALTIK, I. COŞAR, Y. ve KOZAK, M. (2010). Televizyon Dizilerinin Destinasyon Pazarlaması Açısından Olası Sonuçları. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21(1), 41-50.
  • SEVİM, B., SEÇİLMİŞ, C. ve GÖRKEM, O. (2013). Algılanan Destinasyon İmajının Tavsiye Davranışı Üzerine Etkisi: Safranbolu’da Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(20), 115-129.
  • SHANİ, A., CHEN, P., WANG, Y. ve HUA, N. (2010). Testing the Impact of a Promotional Video Destination Image Change: Application of China as a Tourism Destination. International Journal of Tourism Research, 12(2), 116-133.
  • SOM, A. P. M., MARZUKİ, A., YOUSEFİ, M. ve ABUKHALİFEH, A. N. (2012). Factors Influencing Visitors’ Revisit Behavioral Intentions: A Case Study of Sabah, Malaysia. International Journal of Marketing Studies, 4(4), 39-50.
  • ŞAHBAZ, R. P. ve KILIÇLAR, A. (2009). Filmlerin ve Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Etkileri. İşletme Araştırmaları Dergisi, 1(1), 31-52.
  • ÜNER, M. M., GÜÇER, E. ve TAŞÇI, A. (2006). Türkiye Turizminde Yükselen Destinasyon Olarak İstanbul Şehrinin İmajı. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(2), 189-201.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Koray Genç 0000-0001-5477-4683

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 12 Ocak 2021
Kabul Tarihi 20 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Genç, K. (2021). ORGANİK İMAJ ÇERÇEVESİNDE ETKİNLİK TURİZMİ: MALAZGİRT ZAFERİ YIL DÖNÜMÜ KUTLAMALARI. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 69-78. https://doi.org/10.46790/erzisosbil.857263