COVID-19 yani Koronavirüs, 2020 yılında ilk olarak Çin’in Vuhan eyaletinde, solunum yolu hastalığı olarak tanımlanmış bir virüstür. Bu virüs daha sonra dünyaya ve Türkiye’ye bulaşmıştır. Bu salgın hastalık beraberinde bireylerin yaşam şartlarını da değiştirmiştir. Pandeminin yayılmasını önlemek amacıyla hükümetler yeni uygulamalar başlatmıştır. Sokağa çıkma kısıtlamaları gerçekleştirilmiştir. Bu süreçte e-ticarette çok hızlı gelişmeler görülmüştür. İnsanlar karantina sürecinde tüm ihtiyaçlarını e-ticaret aracılığıyla satın almaya başlamışlardır. E-ticaret zaman ve mekan farkını ortadan kaldırmaktadır. Türkiye’de e-ticaret faaliyetleri çerçevesinde firmaların satış yolları genişlemiştir. Maliyetler düşmüştür. Firmalar yeni pazarlara ulaşarak, kar oranlarını arttırmışlardır. Bu çerçevede çalışma pandemi sürecinin e ticaret faaliyetlerine etkisini ortaya koyarak, Türkiye için bir durum analizi gerçekleştirmektedir. Çalışmada öncelikli olarak e-ticaret kavramından ve e-ticarette karşılaşılan sorunlardan bahsedilmiştir. Pandemide e-ticaret hacminde en çok artış gösteren sektörler, en çok azalış gösteren sektörler belirtilmiştir. Pandemi öncesi ve sonrası e ticaret faaliyetinde bulunan işletmelerin sayısı belirlenmiştir. 2019-2020 yılı e ticaret hacmi karşılaştırması gerçekleştirilmiştir. 2019-2020 yılı e ticaretin Gayrisafi Yurtiçi Hasıla içindeki payı açıklanmıştır. 2019-2020 yılı sektör bazında ortalama sepet tutarları analiz edilmiştir. Enflasyon göstergesi olarak sektör bazında ortalama sepet tutarının karşılaştırılması ülke için önemli sonuçlar ortaya çıkarmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 13 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |