Bu araştırmada Kafkas
Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde öğrenim gören İşletme ve
İktisat bölümü 1. sınıf öğrencilerinin matematik okuryazarlığı özyeterlik
durumlarını tespit ederek çeşitli değişkenlerle ilişkisine bakmak
hedeflenmiştir. Araştırmada kullanılan bağımsız değişkenler, katılımcıların
bölümleri, cinsiyetleri, yaşları, anne ve baba öğrenim durumları, mezun
oldukları lise türü, lisedeki öğrenim alanları, lisansta devam ettikleri
öğrenim türü ve matematik dersinden özel ders alıp almadıkları durumlarıdır.
Araştırmada “Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Elde
edilen veriler SPSS (20,0) paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Öncelikle verilere bölüm, cinsiyet ve öğrenim türleri açısından betimleyici
istatistik uygulaması yapılmıştır. Ardından normal dağılım gösterdiği
belirlenen verilere parametrik olan bağımsız gruplar t-testi ve ANOVA testleri
uygulanmıştır.
İktisat İşletme Matematik Özyeterlik Matematik Okuryazarlığı Özyeterliği
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 20 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1 |