Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde ivme kazanan
bölgesel kalkınma çalışmaları kapsamında 2006 tarihinde kalkınma ajansları iki
pilot bölgede kurulmuş ve 2009 tarihinde 26 Düzey 2 bölgesinde kuruluş
süreçleri tamamlanmıştır. Ancak; kalkınma ajansları, Türkiye’de gündeme
geldiğinden bu yana ayrılıkçı bölgecilik ideolojilerini tahrik edecek, ülkede
federalizme götürecek bir yapı olacak düşünceleriyle ağırlıklı olarak politik
veçhesiyle tartışılmış olup; kalkınma ajanslarının yasal statüsü, organlarının
yapısı, hedeflerine nasıl ulaşabileceği, mali ve insan kaynakları gibi daha çok
işlevselliğine yönelik teknik boyutla birlikte analiz pek yapılamamıştır. Bu
durum kalkınma ajanslarının,
kuruluşlarından bu yana bir türlü istenilen düzeyde hizmet sunamamasına ve sorunlarının kronikleşmeye başlamasına yol
açmıştır. Örneğin; yerelde iş ortamının iyileştirilmesi, yerele sermaye
çekilmesi ve yerelin promosyonu gibi işlevleri yüklenmiş il bazında örgütlenen
yatırım destek ofisleri bu haliyle önemli sorunlar yaşamaktadır. Bu çalışmada,
iki pilot kalkınma ajansından biri olan İzmir Kalkınma Ajansının yatırım destek
ofisi ile Zafer Kalkınma Ajansının yatırım destek ofisleri üzerine odaklanılmış
olup; sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmadan
çıkan bulguların ileride siyasa belirleyicilere yön göstermesi amaç
edinilmiştir.
Yerel Kalkınma kalkınma ajansları yatırım destek ofisleri İzmir Kalkınma Ajansı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 21 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1 |