Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DOĞA BİLİNÇLİ NESİLLER YETİŞTİRMEDE EKOTURİZMİN ÖNEMİ: KIRKLARELİ İLİ-DEREKÖY DOĞA EĞİTİM MERKEZİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, ULUSAL ALTERNATİF TURİZM KONGRESİ ÖZEL SAYISI ÖS [IV], 27 - 38, 15.09.2017

Öz

Bu
araştırmanın amacı, doğa temelli turizm türlerinden birisi olan ekoturizmin
doğa bilinçli nesiller yetiştirmede önemini ortaya koymaktır. Araştırma hem
nitel hem de nicel araştırma yöntemine dayanmaktadır. Araştırmada ilk olarak
Dereköy doğa eğitim merkezindeki doğa eğitim programına katılan 24 öğrenci ile
odak grup görüşmesi yapılmıştır. İkinci olarak, 2015 yazında eğitim
programlarına katılan 118 öğrenciden elde edilen anketler kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, öğrencilerin doğa ile iç içe bir ortamda konaklama, doğa
yürüyüşü, kamp, longoz ormanları, mağara, köy gezisi gibi etkinliklerden sonra
doğa hakkında bilinçlendikleri söylenebilir. Öğrenciler mağarayı, köyü, yılanı
ve karabatak kuşunu ilk defa görüp beğenmiştir.

Kaynakça

  • Altunışık, R; Coşkun, R; Bayraktaroğlu, S. Ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı, 4. Baskı, Sakarya Yayıncılık., Sakarya.
  • Çevre ve Orman Bakanlığı (2010). Doğa eğitim merkezi işletme planı, [Çevrim-içi: http://yildizdaglari.cevreorman.gov.tr/medialibrary/2010/09/business_plan], Erişim tarihi: 25.11.2015.
  • Çiçek, A. (Eds). (2012). Ekoloji ve turizm, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Çokluk, Ö.; Yılmaz, K., ve Oğuz, E. (2011). Nitel Bir Görüşme Yöntemi: Odak Grup Görüşmesi, Kuramsal Eğitimbilim, 4 (1), 95-107.
  • Çukur, D. Ve Özgüner, H. (2008). Kentsel alanda çocuklara doğa bilinci kazandırmada oyun mekânı tasarımının rolü, SDÜ Orman Fakültesi Dergisi, Seri: A, 2, 177-187.
  • David, A. F. ve Jean-Pierre, C. (2003). Ecotourism, New York, ABD: Rutledge Taylor and Francis Group Inc.
  • Gümüş, E. (1998). Türkiye coğrafyası, içinde “ Türkiye’nin nüfusu”, Yay.No.1069, Eskişehir:Anad.Üniv. Yayınları.
  • Güven, S. (2006). Toplumbiliminde araştırma yöntemleri, İstanbul: Ezgi Kitabevi,
  • Kahraman, N. ve Türkay, O. (2004). Turizm ve çevre, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kırklareli İl Özel İdaresi (2013). Kırklareli, Kırklareli İl Özel İdaresi Dergisi, 1, 1-68.
  • Kitzinger, J. ve Farquhar, C. (1999). The methodology of focus groups: the importance of interaction between research participants, Sociology of Health and Illness, 16 (1), 103–121.
  • Kuter, N. ve Ünal, H. E. (2009). Sürdürülebilirlik kapsamında ekoturizmin çevresel, ekonomik ve sosyo-kültürel etkileri, Kastamonu Üniversitesi, Orman Fakültesi Dergisi, 2 (9), 146–156.
  • Özyavuz, M. (2008). Yıldız dağları’nın iğneada – demirköy arasında yer alan bölümünün biyosfer rezervi olarak planlanması, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi.
  • Sara, D. ve Friedrich L. (2006). Selective marketing for environmentally sustainable tourism, München- Germany: Arıkel Press.
  • Savaş, Ü. (2010). Fao wagggs ödülü çalışmaları, [Çevrim-içi: http://docplayer.biz.tr/8243387-Ankaraizcihaber-fao-wagggs-odulu-calismalari-aih1132], Erişim tarihi: 25.11.2015.
  • Trakya Kalkınma Ajansı. (2042), Dereköy doğa eğitim merkezi projesi, http://www.trakyaka.org.tr, Erişim tarihi: 1.11.2015.
  • Wearing, S. ve Neil, J. (1999). EKOTOURISM impact, potentials and posibilities, London-UK: Butterworth- Heinemann.
  • Yakar, M. (2012). 21. yüzyılın ilk çeyreğinde türkiye nüfusunda ne değişti? Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,5 (21), 383-402.
  • http://www.trakyagezi.com/dosya/81-doga/301-yildiz-daglari-doga-egitim-merkezi.html, Erişim tarihi: 15.11.2015.
  • http://yildizdaglari.cevreorman.gov.tr/tr/doga-egitim-merkezi, Erişim tarihi: 15.11.2015.
  • http://yildizdaglari.cevreorman.gov.tr/tr/doga-egitim-merkezi/ulasim/ Erişim tarihi: 15.01.2016.
  • http://yildizdaglari.cevreorman.gov.tr/medialibrary/2010/08/TR-06-02-16-_Yildiz_Proje_Fis_TR, Erişim tarihi: 01.12.2015.
Yıl 2017, ULUSAL ALTERNATİF TURİZM KONGRESİ ÖZEL SAYISI ÖS [IV], 27 - 38, 15.09.2017

Öz

Kaynakça

  • Altunışık, R; Coşkun, R; Bayraktaroğlu, S. Ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı, 4. Baskı, Sakarya Yayıncılık., Sakarya.
  • Çevre ve Orman Bakanlığı (2010). Doğa eğitim merkezi işletme planı, [Çevrim-içi: http://yildizdaglari.cevreorman.gov.tr/medialibrary/2010/09/business_plan], Erişim tarihi: 25.11.2015.
  • Çiçek, A. (Eds). (2012). Ekoloji ve turizm, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Çokluk, Ö.; Yılmaz, K., ve Oğuz, E. (2011). Nitel Bir Görüşme Yöntemi: Odak Grup Görüşmesi, Kuramsal Eğitimbilim, 4 (1), 95-107.
  • Çukur, D. Ve Özgüner, H. (2008). Kentsel alanda çocuklara doğa bilinci kazandırmada oyun mekânı tasarımının rolü, SDÜ Orman Fakültesi Dergisi, Seri: A, 2, 177-187.
  • David, A. F. ve Jean-Pierre, C. (2003). Ecotourism, New York, ABD: Rutledge Taylor and Francis Group Inc.
  • Gümüş, E. (1998). Türkiye coğrafyası, içinde “ Türkiye’nin nüfusu”, Yay.No.1069, Eskişehir:Anad.Üniv. Yayınları.
  • Güven, S. (2006). Toplumbiliminde araştırma yöntemleri, İstanbul: Ezgi Kitabevi,
  • Kahraman, N. ve Türkay, O. (2004). Turizm ve çevre, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kırklareli İl Özel İdaresi (2013). Kırklareli, Kırklareli İl Özel İdaresi Dergisi, 1, 1-68.
  • Kitzinger, J. ve Farquhar, C. (1999). The methodology of focus groups: the importance of interaction between research participants, Sociology of Health and Illness, 16 (1), 103–121.
  • Kuter, N. ve Ünal, H. E. (2009). Sürdürülebilirlik kapsamında ekoturizmin çevresel, ekonomik ve sosyo-kültürel etkileri, Kastamonu Üniversitesi, Orman Fakültesi Dergisi, 2 (9), 146–156.
  • Özyavuz, M. (2008). Yıldız dağları’nın iğneada – demirköy arasında yer alan bölümünün biyosfer rezervi olarak planlanması, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi.
  • Sara, D. ve Friedrich L. (2006). Selective marketing for environmentally sustainable tourism, München- Germany: Arıkel Press.
  • Savaş, Ü. (2010). Fao wagggs ödülü çalışmaları, [Çevrim-içi: http://docplayer.biz.tr/8243387-Ankaraizcihaber-fao-wagggs-odulu-calismalari-aih1132], Erişim tarihi: 25.11.2015.
  • Trakya Kalkınma Ajansı. (2042), Dereköy doğa eğitim merkezi projesi, http://www.trakyaka.org.tr, Erişim tarihi: 1.11.2015.
  • Wearing, S. ve Neil, J. (1999). EKOTOURISM impact, potentials and posibilities, London-UK: Butterworth- Heinemann.
  • Yakar, M. (2012). 21. yüzyılın ilk çeyreğinde türkiye nüfusunda ne değişti? Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,5 (21), 383-402.
  • http://www.trakyagezi.com/dosya/81-doga/301-yildiz-daglari-doga-egitim-merkezi.html, Erişim tarihi: 15.11.2015.
  • http://yildizdaglari.cevreorman.gov.tr/tr/doga-egitim-merkezi, Erişim tarihi: 15.11.2015.
  • http://yildizdaglari.cevreorman.gov.tr/tr/doga-egitim-merkezi/ulasim/ Erişim tarihi: 15.01.2016.
  • http://yildizdaglari.cevreorman.gov.tr/medialibrary/2010/08/TR-06-02-16-_Yildiz_Proje_Fis_TR, Erişim tarihi: 01.12.2015.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kaplan Uğurlu

Bayram Akay

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2017
Gönderilme Tarihi 13 Eylül 2017
Kabul Tarihi 15 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 ULUSAL ALTERNATİF TURİZM KONGRESİ ÖZEL SAYISI ÖS [IV]

Kaynak Göster

APA Uğurlu, K., & Akay, B. (2017). DOĞA BİLİNÇLİ NESİLLER YETİŞTİRMEDE EKOTURİZMİN ÖNEMİ: KIRKLARELİ İLİ-DEREKÖY DOĞA EĞİTİM MERKEZİ ÖRNEĞİ. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi27-38.