Bu çalışmada günümüzün
hastalığı olarak kabul edilen stresin insan unsurunun büyük önem taşıdığı otel
işletmelerinde işgören performansını doğrudan etkileyen bir faktör olup olmadığı
belirlenmek amaçlanmıştır. Otel işletmeleri bir hizmet sektörü olduğu için
çalışanların psikolojik durumları çalışma prensiplerini etkilemektedir. Bu tür
çalışmalar hem işletmelere de hem de otel çalışanlarına katkı sağlayacak
niteliktedir.
Bu çalışma birincil verilerden
yararlanılarak hazırlanmıştır. Bu veriler neticesinde Antalya ilinde yer alan beş
yıldızlı otel işletmelerinde çalışan personelin stres yaratan etmenleri, stres
durumundaki tepkileri ve stresle baş edebilmek için kullandıkları yöntemler
belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan analizler sonucunda otel çalışanları
üzerinde stres yaratıcı etkiye sahip en önemli etmenin çalışanların kendilerine
olan özgüven eksikliğinden kaynaklandığı, işletmelerin örgüt yapısının ise
ikinci planda kaldığı tespit edilmiştir. Ayrıca stres durumunda çalışanların
gösterdiği tepkinin eğitim durumuna bağlı olarak işe yönelik tepki olduğu
belirlenmiştir. Stresle baş edebilme yöntemlerine ilişkin ortaya çıkan sonuç
ise, genellikle çalışanların manevi baş etme yöntemini ve değişimi tercih
ettikleri yönünde gerçekleşmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 ULUSAL ALTERNATİF TURİZM KONGRESİ ÖZEL SAYISI ÖS [IV] |