Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OTEL İŞLETMELERİNDE STRES YÖNETİMİ: ANTALYA’DAKİ BEŞ YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA

Yıl 2017, ULUSAL ALTERNATİF TURİZM KONGRESİ ÖZEL SAYISI ÖS [IV], 111 - 124, 15.09.2017

Öz

Bu çalışmada günümüzün
hastalığı olarak kabul edilen stresin insan unsurunun büyük önem taşıdığı otel
işletmelerinde işgören performansını doğrudan etkileyen bir faktör olup olmadığı
belirlenmek amaçlanmıştır. Otel işletmeleri bir hizmet sektörü olduğu için
çalışanların psikolojik durumları çalışma prensiplerini etkilemektedir. Bu tür
çalışmalar hem işletmelere de hem de otel çalışanlarına katkı sağlayacak
niteliktedir.



Bu çalışma birincil verilerden
yararlanılarak hazırlanmıştır. Bu veriler neticesinde Antalya ilinde yer alan beş
yıldızlı otel işletmelerinde çalışan personelin stres yaratan etmenleri, stres
durumundaki tepkileri ve stresle baş edebilmek için kullandıkları yöntemler
belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan analizler sonucunda otel çalışanları
üzerinde stres yaratıcı etkiye sahip en önemli etmenin çalışanların kendilerine
olan özgüven eksikliğinden kaynaklandığı, işletmelerin örgüt yapısının ise
ikinci planda kaldığı tespit edilmiştir. Ayrıca stres durumunda çalışanların
gösterdiği tepkinin eğitim durumuna bağlı olarak işe yönelik tepki olduğu
belirlenmiştir. Stresle baş edebilme yöntemlerine ilişkin ortaya çıkan sonuç
ise, genellikle çalışanların manevi baş etme yöntemini ve değişimi tercih
ettikleri yönünde gerçekleşmiştir. 

Kaynakça

  • Akova, O. ve Işık, K., (2008) Otel İşletmelerinde Stres Yönetimi: İstanbul’ daki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir
  • Araştırma, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (15) 2008 / 1: 17-44.
  • Aydın, Ş., (2004) Otel İşletmelerinde Örgütsel Stres Kaynakları: 4-5 Yıldızlı Otel İşletmesi Uygulaması, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6(4), 1-21.
  • Balcı, A., (2000) İş Stresi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Baltaş, A.- Z., (1990) Stres ve Başa Çıkma Yolları, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Başaran, İ. E,, (1991) Örgütsel Davranış, Gül Yayınevi, Ankara.
  • Eren, E., (2004) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basın Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Ertekin, Y., (1993) Stres ve Yönetim, Todaie Yayınları, Ankara.
  • Güçlü, N., (2001) “Stres Yönetimi”, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 21, Sayı 1 s.91-109.
  • Gümüştekin, G. Eren ve Öztemiz A. Bircan. , (2004) “Örgütsel Stres Yönetimi ve Uçucu Personel Üzerinde Bir Uygulama”, Erciyes Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 23.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M., (2001) Örgütsel Psikoloji, Ezgi Kitabevi, Bursa.
  • Saldamlı, A., (1999) Otel İşletmelerinde Stres Kaynakları ve Çalışanlar Üzerindeki Etkileri. Doktora Tezi Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Sökmen, A.,“Konaklama İşletmelerinin Yöneticilerinin Stres Nedenlerinin Belirlenmesinde Cinsiyet Faktörü: Adana’da Ampirik Bir Araştırma”, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Güz, 1, 2005, s.1-27. Tutar, H., (2000) Kriz ve Stres Ortamında Yönetim, Hayat Yayıncılık, İstanbul.
Yıl 2017, ULUSAL ALTERNATİF TURİZM KONGRESİ ÖZEL SAYISI ÖS [IV], 111 - 124, 15.09.2017

Öz

Kaynakça

  • Akova, O. ve Işık, K., (2008) Otel İşletmelerinde Stres Yönetimi: İstanbul’ daki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir
  • Araştırma, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (15) 2008 / 1: 17-44.
  • Aydın, Ş., (2004) Otel İşletmelerinde Örgütsel Stres Kaynakları: 4-5 Yıldızlı Otel İşletmesi Uygulaması, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6(4), 1-21.
  • Balcı, A., (2000) İş Stresi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Baltaş, A.- Z., (1990) Stres ve Başa Çıkma Yolları, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Başaran, İ. E,, (1991) Örgütsel Davranış, Gül Yayınevi, Ankara.
  • Eren, E., (2004) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basın Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Ertekin, Y., (1993) Stres ve Yönetim, Todaie Yayınları, Ankara.
  • Güçlü, N., (2001) “Stres Yönetimi”, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 21, Sayı 1 s.91-109.
  • Gümüştekin, G. Eren ve Öztemiz A. Bircan. , (2004) “Örgütsel Stres Yönetimi ve Uçucu Personel Üzerinde Bir Uygulama”, Erciyes Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 23.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M., (2001) Örgütsel Psikoloji, Ezgi Kitabevi, Bursa.
  • Saldamlı, A., (1999) Otel İşletmelerinde Stres Kaynakları ve Çalışanlar Üzerindeki Etkileri. Doktora Tezi Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Sökmen, A.,“Konaklama İşletmelerinin Yöneticilerinin Stres Nedenlerinin Belirlenmesinde Cinsiyet Faktörü: Adana’da Ampirik Bir Araştırma”, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Güz, 1, 2005, s.1-27. Tutar, H., (2000) Kriz ve Stres Ortamında Yönetim, Hayat Yayıncılık, İstanbul.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Alper Gedik

Sündüs Gedik Bu kişi benim

Sit Demirer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2017
Gönderilme Tarihi 13 Eylül 2017
Kabul Tarihi 10 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 ULUSAL ALTERNATİF TURİZM KONGRESİ ÖZEL SAYISI ÖS [IV]

Kaynak Göster

APA Gedik, İ. A., Gedik, S., & Demirer, S. (2017). OTEL İŞLETMELERİNDE STRES YÖNETİMİ: ANTALYA’DAKİ BEŞ YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi111-124.