Bu
araştırmanın amacı, Türkiye’de son beş yılda yapılmış lisansüstü çalışmaları
toplumsal cinsiyet eşitliği bağlamında değerlendirmek, cinsiyet bulgularının,
örneklemin demografik bilgilerinden öte eğitimsel bir değeri olup olmadığını
ortaya koymaktır. Eğitimde öğretmen ve öğrenciler için cinsiyet faktörü,
biyoloji bir farklılık dışında başarı, beceri, öğretim yöntem ve teknik seçimi
ve kullanımında bir değişken olmamaktadır. Türkiye’de 2012-2015 yıllarında
Hayat Bilgisi eğitimi ile ilgili yapılmış 36 lisansüstü çalışma, 12 bölümden
oluşan Tez İncelme Formu ile incelenmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma
modeli ve doküman incelemesi tekniği kullanılmış, veriler içerik analizi
bilimsel yaklaşımı ile elde edilmiştir. Buna göre; lisansüstü araştırmacıların;
%64’ünün kadın, %36’sının ise erkek; akademik danışmanların; %33’ünün kadın,
%64’ünün erkek; akademik danışmanların unvanlarına göre; yardımcı doçentler
’in %17’sinin kadın, %19’nun erkek,
doçentlerin %6’sının kadın, %25’nin erkek; profesörlerin %8’nin kadın,
%22’sinin erkek olduğu görülmüştür. Son beş yılda Hayat Bilgisi eğitim ile
ilgili yapılan lisansüstü çalışmaların %28’inde ise cinsiyet faktörü bir
değişken olarak ele alınmıştır. Cinsiyet faktörünün bir değişken olarak
alındığı (%28) çalışmaların çoğunluğunda cinsiyete bağlı anlamlı bir farklılık
görülmemiştir.
Cinsiyet değişkeni Toplumsal cinsiyet eşitliği Hayat Bilgisi eğitimi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |