Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ERZİNCAN’DA FAALİYET GÖSTEREN TURİZM İŞLETMELERİNİN PAZARLAMA STRATEJİLERİ

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 2, 305 - 316, 15.12.2017

Öz

Turizm sektöründe faaliyet
gösteren işletmelerin pazarlama stratejilerini belirlemeyi amaçlayan bu
çalışmada Erzincan il merkezinde faaliyet gösteren
turizm işletme ve belediye belgeli otel yöneticileri ile
Öztürk ve Türkmen (2006) tarafından geliştirilen ölçekten yararlanılarak yüz
yüze anket uygulaması gerçekleştirilmiş, sonuçta i
şletmelerin pazar payı
seçiminde özellikle tek pazarda yoğunlaştıkları gözlenmiştir. Büyüme stratejisi
olarak işletmeler için organik büyümenin daha tercih edilebilir olduğu ortaya
çıkmıştır. Rekabet stratejilerinde ise yeni ürünler, yeni pazarlar, ürünlerin
kalitesinin arttırılması gibi yaklaşımları önemsedikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • Ak, B. (2010). Parametrik Hipotez Testleri. Ş. Kalaycı (Ed.). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, (s. 71-82), Ankara: Asil Yayın Dağıtım. Akkılıç, M. E. (2003). Turizm pazarlamasında faydalar ve bir turist tatmin modeli önerisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 211-232. Altunışık, R. (2004). Turizmde pazarlama stratejileri.. S. Demirkol ve B. Zengin (Ed.). Turizm İşletmeleri, (s. 287-320), Ankara: Detay Yayıncılık. Altunışık, R. (2013). Pazarlama stratejileri. Ö. Torlak ve M. Özmen (Ed.). Pazarlama İlkeleri, (s. 126-157), T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3012, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1965, Eskişehir. Bakırtaş, H. (2009). Sektör ve Rekabet Analizi.. Ö. Torlak ve R. Altunışık (Ed.). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, (s. 77-106), İstanbul: Beta Yayınları Bardakoğlu, Ö. (2016). Küçük konaklama işletmelerinde pazarlama stratejileri ve müşteri bağlılığı: İzmir örneği. Journal of Yasar University, 11 (42), 124-132. Cop, R., Candaş, N. & Akşit, N. (2012). Stratejik pazarlama kararlarında bölümlendirme, hedef pazar ve konumlandırmanın önemi: Bolu ilinde bulunan otel işletmeleri üzerine nitel bir araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 35-52. Çakıcı, C., Atay, L. & Harman, S. (2008). İstanbul’da faaliyet gösteren seyahat acentalarının pazarlama karması kararları üzerine bir araştırma, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (13) Bahar, 69-87. Emir, O. (2010). Otel işletmelerinin pazarlanmasında seyahat acentalarının rolü: otel işletmeleri tarafından bir değerlendirme. Ege Akademik Bakış, 10 (4), 1245-1256. Ersun, N. ve Arslan, K. (2011). Turizmde destinasyon seçimini etkileyen temel unsurlar ve pazarlama stratejileri. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 31(2), 229-248. Kline, Paul; (1994). An Easy Guide To Factor Analysis, Routledge, New York. Kozak, N. (2012). Turizm Pazarlaması (4. Baskı), Ankara: Detay Yayıncılık. Mircevska,P. T. ve Cuculeski, N. ( 2015). The necessity of applying marketing strategies ın tourism – the case of Slovenia and Tunisia. Economic Development, 1(2), 25-36. Öncer, A. Z. (2012). İşletmelerin büyüme stratejisini belirlemede doğrusal programlama yaklaşımı. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 33(2), 405-420. Öztürk, Y. ve Türkmen, Y. (2006). Turizm işletmelerinin kriz dönemlerinde uyguladıkları pazarlama stratejilerine yönelik bir araştırma. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 74-95. Sarı, Y. ve Kozak, M. (2005). Turizm işletmelerinde doğrudan pazarlama çabaları kapsamında bilgi teknolojilerinin kullanımı. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19 (1), 359-383 Torlak, Ö. ve Barca, M. (2009). Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, Pazar Odaklılık ve Stratejik Düşünme. Ö. Torlak ve R. Altunışık (Ed.). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, (s. 1-21), İstanbul: Beta Yayınları Tunçsiper, B. ve İlban, M. O. (2006). Turizm işletme belgeli otel işletmelerinin pazarlama sorunları: Balıkesir ilinde bir alan araştırması. Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 225-244. Tung, J., (2012). Key success factor in implementing marketing strategies in tourism industry. Pak. J. Statist., 28(5), 645-651 www.erzincan.bel.tr, Erişim Tarihi: 15/09/2017 www.tursab.org.tr, Erişim Tarihi: 15/09/2017
Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 2, 305 - 316, 15.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Ak, B. (2010). Parametrik Hipotez Testleri. Ş. Kalaycı (Ed.). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, (s. 71-82), Ankara: Asil Yayın Dağıtım. Akkılıç, M. E. (2003). Turizm pazarlamasında faydalar ve bir turist tatmin modeli önerisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 211-232. Altunışık, R. (2004). Turizmde pazarlama stratejileri.. S. Demirkol ve B. Zengin (Ed.). Turizm İşletmeleri, (s. 287-320), Ankara: Detay Yayıncılık. Altunışık, R. (2013). Pazarlama stratejileri. Ö. Torlak ve M. Özmen (Ed.). Pazarlama İlkeleri, (s. 126-157), T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3012, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1965, Eskişehir. Bakırtaş, H. (2009). Sektör ve Rekabet Analizi.. Ö. Torlak ve R. Altunışık (Ed.). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, (s. 77-106), İstanbul: Beta Yayınları Bardakoğlu, Ö. (2016). Küçük konaklama işletmelerinde pazarlama stratejileri ve müşteri bağlılığı: İzmir örneği. Journal of Yasar University, 11 (42), 124-132. Cop, R., Candaş, N. & Akşit, N. (2012). Stratejik pazarlama kararlarında bölümlendirme, hedef pazar ve konumlandırmanın önemi: Bolu ilinde bulunan otel işletmeleri üzerine nitel bir araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 35-52. Çakıcı, C., Atay, L. & Harman, S. (2008). İstanbul’da faaliyet gösteren seyahat acentalarının pazarlama karması kararları üzerine bir araştırma, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (13) Bahar, 69-87. Emir, O. (2010). Otel işletmelerinin pazarlanmasında seyahat acentalarının rolü: otel işletmeleri tarafından bir değerlendirme. Ege Akademik Bakış, 10 (4), 1245-1256. Ersun, N. ve Arslan, K. (2011). Turizmde destinasyon seçimini etkileyen temel unsurlar ve pazarlama stratejileri. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 31(2), 229-248. Kline, Paul; (1994). An Easy Guide To Factor Analysis, Routledge, New York. Kozak, N. (2012). Turizm Pazarlaması (4. Baskı), Ankara: Detay Yayıncılık. Mircevska,P. T. ve Cuculeski, N. ( 2015). The necessity of applying marketing strategies ın tourism – the case of Slovenia and Tunisia. Economic Development, 1(2), 25-36. Öncer, A. Z. (2012). İşletmelerin büyüme stratejisini belirlemede doğrusal programlama yaklaşımı. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 33(2), 405-420. Öztürk, Y. ve Türkmen, Y. (2006). Turizm işletmelerinin kriz dönemlerinde uyguladıkları pazarlama stratejilerine yönelik bir araştırma. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 74-95. Sarı, Y. ve Kozak, M. (2005). Turizm işletmelerinde doğrudan pazarlama çabaları kapsamında bilgi teknolojilerinin kullanımı. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19 (1), 359-383 Torlak, Ö. ve Barca, M. (2009). Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, Pazar Odaklılık ve Stratejik Düşünme. Ö. Torlak ve R. Altunışık (Ed.). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, (s. 1-21), İstanbul: Beta Yayınları Tunçsiper, B. ve İlban, M. O. (2006). Turizm işletme belgeli otel işletmelerinin pazarlama sorunları: Balıkesir ilinde bir alan araştırması. Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 225-244. Tung, J., (2012). Key success factor in implementing marketing strategies in tourism industry. Pak. J. Statist., 28(5), 645-651 www.erzincan.bel.tr, Erişim Tarihi: 15/09/2017 www.tursab.org.tr, Erişim Tarihi: 15/09/2017
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gürkan Alagöz Bu kişi benim

Erkan Güneş Bu kişi benim

İlhami Yücel

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 8 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alagöz, G., Güneş, E., & Yücel, İ. (2017). ERZİNCAN’DA FAALİYET GÖSTEREN TURİZM İŞLETMELERİNİN PAZARLAMA STRATEJİLERİ. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 305-316.