Bu çalışmada, Erzincan ilinde
yer alan imalat işletmelerinde çalışan personele sunulan lojistik hizmet
kalitesinin çalışanlar tarafından nasıl algılandığının saptanması ve lojistik
hizmet kalitesinin işletme verimliliği üzerine olan etkileri araştırılmıştır.
Lojistik hizmet kalitesinin unsurları olan personel iletişim kalitesi, bilgi
kalitesi, sipariş işleme kalitesi, fiziksel dağıtım kalitesi, imaj ile güven
kalitesi, zamanındalık (dakiklik),
sosyal sorumluluk kalitesi ve teknoloji kalitesinin imalat
işletmelerinde işletme verimliliğini etkileme düzeyleri lojistik regresyon
analizi ile incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar lojistik hizmet kalitesinin
işletme verimliliği üzerinde; personel iletişim kalitesi, bilgi kalitesi,
sipariş işleme kalitesi, fiziksel dağıtım kalitesi ve teknoloji kalitesi
unsurlarında etkili olduğu belirlenmiştir. Ancak lojistik hizmet kalitesinin
sosyal sorumluluk kalitesi ve imaj ile güven kalitesi unsurlarında ise işletme
verimliliği üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
Lojistik Hizmet Kalitesi Lojistik Hizmet Kalitesi Verimlilik
Bu çalışmada, Erzincan ilinde
yer alan imalat işletmelerinde çalışan personele sunulan lojistik hizmet
kalitesinin çalışanlar tarafından nasıl algılandığının saptanması ve lojistik
hizmet kalitesinin işletme verimliliği üzerine olan etkileri araştırılmıştır.
Lojistik hizmet kalitesinin unsurları olan personel iletişim kalitesi, bilgi
kalitesi, sipariş işleme kalitesi, fiziksel dağıtım kalitesi, imaj ile güven
kalitesi, zamanındalık (dakiklik),
sosyal sorumluluk kalitesi ve teknoloji kalitesinin imalat
işletmelerinde işletme verimliliğini etkileme düzeyleri lojistik regresyon
analizi ile incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar lojistik hizmet kalitesinin
işletme verimliliği üzerinde; personel iletişim kalitesi, bilgi kalitesi,
sipariş işleme kalitesi, fiziksel dağıtım kalitesi ve teknoloji kalitesi
unsurlarında etkili olduğu belirlenmiştir. Ancak lojistik hizmet kalitesinin
sosyal sorumluluk kalitesi ve imaj ile güven kalitesi unsurlarında ise işletme
verimliliği üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
Lojistik Hizmet Kalitesi Lojistik Hizmet Kalitesi Verimlilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 2 |