Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin
liderlik ve yöneticilik algılarına ilişkin görüşlerini derinlemesine
incelemektir. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde gerçekleştirilen bu
çalışma olgu bilim deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunda
yer alan öğretmenlerin belirlenmesinde amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt
örneklem tekniği kullanılmıştır. Bu bağlamda araştırmada, 2015-2016
eğitim-öğretim yılında Samsun ili Atakum ve İlkadım ilçelerinde görev yapan 12
sınıf öğretmeni ile görüşülerek veriler elde edilmiştir. Araştırmanın verileri
araştırmacı tarafından hazırlanan ve 4 açık uçlu sorudan oluşan yarı
yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır.
Elde edilen bulgular neticesinde çalışmaya
katılan öğretmenlerin hem liderlik hem de okul yöneticilik kavramları ile
ilgili birtakım algılarının olduğu sonucu elde edilmiştir. Bu bağlamda
öğretmenler etkili lider ve adil yönetici kavramları üzerinde durdukları
anlaşılmaktadır. Öğretmenler; liderlikte daha çok sosyal ilişkilere yer verirlerken
yöneticilikte işleyişle ilgili özelliklere yer vermişlerdir. Ayrıca çalışmaya
katılan öğretmenlerin okul yöneticilerinden beklentilerinin daha çok lider
olmaları yönünde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 22 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 2 |