Pek çok disiplin açısından ilgi uyandıran
ve odak noktası haline gelen tüketim olgusu, geçmişten bugüne değişiklikler
göstermiş olup, özellikle de kapitalizmin yükselişe geçtiği sanayi devrimi
sonrasında hem bireylerin hem de toplumların hayatlarını etkileyen çok önemli
bir faktör haline gelmiştir. Bunun sonucunda da, her alanda kendisini bize
gösteren ve tüketme eylemine her an bizi teşvik eden bir yapı halini almıştır.
Bu durum, öncelikli olarak akla gelen
ekonomik boyutunun yanında sosyolojik boyutunun ekonomik boyutundan daha baskın
bir olgu haline gelmesini sağlamıştır. Tüketim olgusu, bireylerin kendileri,
diğerleri ve toplumsal konumları ile ilgili algı düzeylerini önemli ölçüde
etkileyen bir kültürel kodlar bütünlüğü olarak, içerisinde hem maddi kültür
ögelerini barındırır, hem de soyut düzlemde bir anlamlandırma sistemi olarak
işlev görmektedir. Bu bağlamdan yola çıkılarak, araştırmanın amacı; tüketim
kültürünün tarihsel gelişim süreci ve bireysel, toplumsal ve kültürel
etkilerinin incelenmesidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 2 |