BibTex RIS Kaynak Göster

THE ROLE OF GLOBAL CITIZENSHIP EDUCATION IN THE SOLUTION OF INTERNATIONAL PROBLEMS

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 277 - 290, 22.06.2014

Öz

Developments of science and technology affects the economic, social and cultural
life. Therefore changes in individual and social area are inevitable. Essentially it is
better to direct the change in a positive way instead of standing against the change.
In this context, it is crucial to raise individuals considering the developments in
global area in terms of individuals‟ capability and competence. In an individualistic
scale, the globalization is positively correlated with personal development. Personal
development can be gained with efficient instruction. In the changing world, individuals,
societies and events are interacting with each other extensively. The destruction
of Amazon rainforest is increasing global warming; A Japanese company‟s
a technologic innovation is rapidly changing the way how a wide range of humans‟
communication type; the colour of the casted votes in the U.S. Senate is shaking the
balance of the world. Then, under these conditions the importance of the raising
individuals who can adapt to the change and direct it, play an active role in the
solution of the humans‟ fundamental problems, carry national values to the global
arena is increasing day by day. This study emphasizes the role of global citizenship
education in the solution of international values. The study is a literature review
one, and the findings collected with literature review were analyzed the relevant
literature and interpreted by the researchers.

Kaynakça

  • ARI, T.,Uluslar arası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınları, İstanbul, 2004.
  • AYDIN, M.S.,“Küreselleşmeye Genel Bir Bakış”, Küreselleşme, Ufuk Kitapları, İstanbul, 2002.
  • BARAK, L.,Implementation of a MandatedSenior High Global Curriculum in theColchester-East HantsDistrict of Nova Scotia. MS Thesis, Saint Mary University, 1991.
  • BAŞKAYA, Fikret, Kavram Sözlüğü-Söylem ve Gerçek, Özgür Üniversite Yayınları, Ankara, 2005.
  • BM,İnsan Hakları Raporu, Mart 1999.
  • BM Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) Toplantısı, 6 Aralık 2004, İslamabad, Pakistan.
  • CEVİZCİ, A., “Felsefe Sözlüğü”, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2002.
  • COGAN, J. J.CitizenshipEducationForThe 21. Century: SettingThe Context. John, J. C.,Derrıcot R. (Edit). CitizenshipForThe 21. Century An İnternationalPerspective On Education. Uk- KoganPage Limited & Usa-Stylus Publishing Inc.2000.
  • DOĞAN, İ.,Sivil Toplum Ondan Bizde De Var, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000
  • FALK, R.,Yırtıcı Kürselleşme: Bir Eleştiri, Çev. Ali Çaksu, Küre Yayınları, İstanbul, 2002.
  • GARNER, L. H.,EducationfortheTwenty-first Century: Leadership forGlobalization. Iowa: Second Korea-U.S. Forum, 2002.
  • HOBSBAWM, E., Sermaye Çağı, Dost Yayınevi, Ankara, 2005.
  • ILO Uluslararası Çalışma Örgütü (International LabourOrganization) Raporu, 7 Temmuz 2003.
  • KAN, Ç.,Sosyal Bilgiler Eğitiminde Küresel Vatandaşlık, Pamukkale
  • Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 26, 2009.
  • KİRMAN, M. A.,Din Sosyolojisi Terimler Sözlüğü, Rağbet Yayınları, İstanbul, 2004.
  • SCHİMANY, Peter; “GlobalisierungundglobeGesellschafteine ProblemskizzeaussozialwissenschaftlicherPerspektive”, 1996.
  • SİNGH K.,EducationForThe Global Society in Learning The TreasureWithin, UNESCO, Paris, 1996.
  • SÖZER. E.,Sosyal Bilgiler Programının Amaçları, İlkeleri ve Temel
  • Özellikleri,2009.http://w2.anadolu.edu.tr/aos/kitap/IOLTP/229 5/unite02.pdf
  • TEZCAN, M.,Postmodern ve Küresel Toplumda Eğitim. Anı Yay. Ankara, 2002.
  • THOMAS, W. Z.,Thomas, Encyclopedia of AmericanForeign Policy. Ed.Richard Dean Burns, Alexander DeConde, and FredrikLogevall, Vol. 2, 2nd ed., New York: Charles
  • Scribner'sSons, 2002.
  • YILMAZ, A.,İkinci Küreselleşme Dalgası, Vadi Yayınları, Ankara, 2004.
  • YILMAZ, D.,Üniversiteler İçin Vatandaşlık Bilgisi, Çizgi Kitabevi, Konya, 2002.

KÜRESEL VATANDAŞLIK EĞİTİMİNİN ULUSLAR ARASI SORUNLARIN ÇÖZÜMÜNDEKİ ROLÜ

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 277 - 290, 22.06.2014

Öz

Bilim ve teknolojideki gelişmeler, ekonomik, sosyal ve kültürel hayatı derinden etki-lemektedir. Dolayısıyla bireysel ve toplumsal alanda değişim kaçınılmazdır. Esasen değişime direnmek yerine, onu olumlu bir biçimde yönlendirmek gerekir. Bu kap-samda bireylerinyeterlilik ve yetkinlik bakımından küresel alandaki gelişmeler dik-kate alınarak yetiştirilmeleri büyük önem arz etmektedir. Birey ölçeğinde küresel-leşme, kişisel gelişim ile doğru orantılıdır. Kişisel gelişim ise, nitelikli eğitim yoluyla kazandırılabilir. Değişen dünyada bireyler, toplumlar ve olaylar birbirleriyle yoğun bir şekilde etkileşmektedirler. Amazon ormanlarının tahrip edilmesi küresel ısınmayı arttırmakta, bir Japon firmasının geliştirdiği teknolojik yenilik çok kısa zaman zar-fında geniş kitlelerin iletişim şeklini değiştirmekte, Amerikan Senatosu‟nda kullanı-lan oyların rengi dünya dengelerini yerinden oynatmaktadır. Bu koşullar altında değişime uyum sağlayabilen ve yönlendirebilen, insanlığın temel sorunlarının çözü-münde aktif rol üstlenebilen,millî değerlerini pozitif bir biçimde küresel platforma taşıyabilen bireyler yetiştirmenin önemi her geçen gün artmaktadır. Bu çalışmada küresel vatandaşlık eğitiminin uluslararası sorunların çözümündeki rolü üzerinde durulmaktadır. Araştırma betimsel olup, ilgili literatürün taranmasıyla elde edilen bulgular tarafımızdan analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • ARI, T.,Uluslar arası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınları, İstanbul, 2004.
  • AYDIN, M.S.,“Küreselleşmeye Genel Bir Bakış”, Küreselleşme, Ufuk Kitapları, İstanbul, 2002.
  • BARAK, L.,Implementation of a MandatedSenior High Global Curriculum in theColchester-East HantsDistrict of Nova Scotia. MS Thesis, Saint Mary University, 1991.
  • BAŞKAYA, Fikret, Kavram Sözlüğü-Söylem ve Gerçek, Özgür Üniversite Yayınları, Ankara, 2005.
  • BM,İnsan Hakları Raporu, Mart 1999.
  • BM Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) Toplantısı, 6 Aralık 2004, İslamabad, Pakistan.
  • CEVİZCİ, A., “Felsefe Sözlüğü”, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2002.
  • COGAN, J. J.CitizenshipEducationForThe 21. Century: SettingThe Context. John, J. C.,Derrıcot R. (Edit). CitizenshipForThe 21. Century An İnternationalPerspective On Education. Uk- KoganPage Limited & Usa-Stylus Publishing Inc.2000.
  • DOĞAN, İ.,Sivil Toplum Ondan Bizde De Var, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000
  • FALK, R.,Yırtıcı Kürselleşme: Bir Eleştiri, Çev. Ali Çaksu, Küre Yayınları, İstanbul, 2002.
  • GARNER, L. H.,EducationfortheTwenty-first Century: Leadership forGlobalization. Iowa: Second Korea-U.S. Forum, 2002.
  • HOBSBAWM, E., Sermaye Çağı, Dost Yayınevi, Ankara, 2005.
  • ILO Uluslararası Çalışma Örgütü (International LabourOrganization) Raporu, 7 Temmuz 2003.
  • KAN, Ç.,Sosyal Bilgiler Eğitiminde Küresel Vatandaşlık, Pamukkale
  • Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 26, 2009.
  • KİRMAN, M. A.,Din Sosyolojisi Terimler Sözlüğü, Rağbet Yayınları, İstanbul, 2004.
  • SCHİMANY, Peter; “GlobalisierungundglobeGesellschafteine ProblemskizzeaussozialwissenschaftlicherPerspektive”, 1996.
  • SİNGH K.,EducationForThe Global Society in Learning The TreasureWithin, UNESCO, Paris, 1996.
  • SÖZER. E.,Sosyal Bilgiler Programının Amaçları, İlkeleri ve Temel
  • Özellikleri,2009.http://w2.anadolu.edu.tr/aos/kitap/IOLTP/229 5/unite02.pdf
  • TEZCAN, M.,Postmodern ve Küresel Toplumda Eğitim. Anı Yay. Ankara, 2002.
  • THOMAS, W. Z.,Thomas, Encyclopedia of AmericanForeign Policy. Ed.Richard Dean Burns, Alexander DeConde, and FredrikLogevall, Vol. 2, 2nd ed., New York: Charles
  • Scribner'sSons, 2002.
  • YILMAZ, A.,İkinci Küreselleşme Dalgası, Vadi Yayınları, Ankara, 2004.
  • YILMAZ, D.,Üniversiteler İçin Vatandaşlık Bilgisi, Çizgi Kitabevi, Konya, 2002.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa İçen

Erdal Akpınar

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 22 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İçen, M., & Akpınar, E. (2014). KÜRESEL VATANDAŞLIK EĞİTİMİNİN ULUSLAR ARASI SORUNLARIN ÇÖZÜMÜNDEKİ ROLÜ. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 277-290.