The aim of this study was to reveal sixth, seventh and eighth grade primary school
students‟ awareness of global environmental problems. The sample of the study was
composed of 432 students. This study was conducted as a survey model. The instrument
for data collection consisted of two parts. The first part included demographics
of participants, and the second part included statements asking participant to list
five global environmental problems. Document analysis, which is a qualitative method,
was used to collect data. The data were analyzed using the content analysis
method. Categorized under common heading, the data were converted into frequencies
and then arranged into tables for the ease of interpretation. Students‟ answers
were categorized under “changes in the world”, “pollution”, „disasters “and “other
problems”. The global environmental problems most frequently identified are environmental
pollution, ozone layer depletion, and air pollution. Given the findings of
the study, it can be concluded that students are aware of their major global environmental
problems.
global environmental problems qualitative research primary school students.
Bu araştırmanın amacı ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin küresel çevre sorunları konusundaki farkındalıklarını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 6., 7. ve 8. sınıflarda öğrenim gören 432 öğrenci oluşturmaktadır. Çalış-ma tarama modeliyle yapılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla kullanılan anket iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde kişisel bilgilere ilişkin sorulara yer verilmiş, ikinci bölümde de öğrencilerden beş adet küresel çevre sorununu yazması istenmiştir. Araştırma verileri nitel araştırma veri toplama yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemi ile elde edilmiştir. Araştırmanın sonunda elde edilen bul-gular içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Veriler ortak başlıklar altında topla-narak kategoriler haline getirilmiştir. Elde edilen veriler frekansa dönüştürülmüş ve sayısal bulgular tablolar haline getirilerek yorumlanmıştır. Öğrenciler tarafından tanımlanan sorunlar kategorileri “dünyada meydana gelen değişim”, “kirlilik”, “afet”, “diğer problemler” olarak tanımlanmıştır. Öğrenciler tarafından en çok tanımlan küresel çevre sorunu çevre kirliği, ozon tabakasının delinmesi ve hava kirliği olmuştur. Araştırmaya katılan ilköğretim öğrencilerinin ilgili alan yazındaki küresel çevre sorunlarının farkında olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Küresel çevre sorunları nitel araştırma ilköğretim öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 22 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 2 |