BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY, CONCERNING WESTERN INSTRUMENTS COURSES AND STUDENTS’ STATUS AT COLLEGE OF FINE ARTS

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 2, 305 - 324, 15.12.2011

Öz

This study investigates the relationship between students‟ cultural background and
Western Instrument classes in Erciyes University College of Fine Arts, School of
Music. A standardized open-ended interview has applied to western music intrument
instructers. Collected data coded with concepts and categories. According to the
data collected from interviews, it‟s seen that there is a significant relation between
students‟ cultural background and Western Instrument education. It‟s concluded
that; customizing instrumental curriculum, encouraging students to perform more
often, including cultural musics in curriculum, increasing musical event attendance,
increasing students‟ practice time could help students‟ western classical music instrumental
classes in Erciyes University College of Fine Arts, School of Music.

Kaynakça

  • GEDİKLİ, Necati, Bilimselliğin Merceğinde geleneksel musikilerimiz ve sorunları, ege üniversitesi basımevi, İzmir, 1999.
  • GÖKTÜRK, Dilek, “Current status of string teacher education at university music teacher training”, 28: 176 International Journal of Music Educa- tion, 2010.
  • GÜLER, Ali, “Ulusal müzik eğitimi programı nasıl olmalıdır?” Müzikte 2000 sempozyumu, kültür bakanlığı yayınları, Ankara, 2000.
  • UÇAN, Ali, Müzik Eğitimi, müzik ansiklopedisi yayınları, Ankara, 1994.
  • UÇAN, Ali, “Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundan günümüze müzik eği- timinin dünü bugünü yarını” 5. Türk Kültürü Kongresi, Atatürk kültür merkezi başkanlığı yayınları, Ankara, 2005.
  • YILDIRIM, Ali, ŞİMŞEK, Hasan, sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntem- leri, seçkin yayıncılık, Ankara, 2008.
  • PATTON, M,Q. Qualitative Research And Evaluation Methods, Sage publi- cations USA, 2002.

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTELERİNDEKİ KLASİK BATI MÜZİĞİ ÇALGI DERSLERİ VE ÖĞRENCİLERİN DURUMLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 2, 305 - 324, 15.12.2011

Öz

Bu çalışmada Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümündeki klasik batı müziği çalgı öğrencilerinin kültürel-müzikal donanımlarına ve çalgı derslerindeki durumları öğretim elemanlarının perspektifinden incelenmiştir. Öğre-tim elemanları ile standartlaştırılmış açık uçlu görüşme yapılmış, görüşmeden elde edilen veriler de açık kodlama yöntemi ile analiz edilmiştir. Kodlama sonucu elde edilen kavram ve kategoriler tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırmada öğretim elemanları ile yapılan görüşmelerden elde edilen veriler doğrultusunda; öğrencile-rin kültürel donanımı ve Klasik Batı müziği çalgı derslerindeki durumları arasında dikkate değer bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Görüşmelerden elde edilen sonuçlara göre ayrıca; Klasik Batı müziği çalgı derslerinin içeriğinin öğrencilerin kültürel birikimlerine göre uyarlanmasının, öğrencilerin sahnede daha sık çalmaya teşvik edilmesinin, kültürel müziklere ders içeriğinde yer verilmesinin, müzikal et-kinliklere daha fazla katılım sağlanmasının, çalışma saatlerinin arttırılmasının, öğrencilerin Klasik Batı müziği çalgı derslerindeki motivasyon ve başarılarına olumlu katkı sağlayabileceği anlaşılmaktadır.

Kaynakça

  • GEDİKLİ, Necati, Bilimselliğin Merceğinde geleneksel musikilerimiz ve sorunları, ege üniversitesi basımevi, İzmir, 1999.
  • GÖKTÜRK, Dilek, “Current status of string teacher education at university music teacher training”, 28: 176 International Journal of Music Educa- tion, 2010.
  • GÜLER, Ali, “Ulusal müzik eğitimi programı nasıl olmalıdır?” Müzikte 2000 sempozyumu, kültür bakanlığı yayınları, Ankara, 2000.
  • UÇAN, Ali, Müzik Eğitimi, müzik ansiklopedisi yayınları, Ankara, 1994.
  • UÇAN, Ali, “Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundan günümüze müzik eği- timinin dünü bugünü yarını” 5. Türk Kültürü Kongresi, Atatürk kültür merkezi başkanlığı yayınları, Ankara, 2005.
  • YILDIRIM, Ali, ŞİMŞEK, Hasan, sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntem- leri, seçkin yayıncılık, Ankara, 2008.
  • PATTON, M,Q. Qualitative Research And Evaluation Methods, Sage publi- cations USA, 2002.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Afşin Öner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2011
Gönderilme Tarihi 7 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öner, A. (2011). GÜZEL SANATLAR FAKÜLTELERİNDEKİ KLASİK BATI MÜZİĞİ ÇALGI DERSLERİ VE ÖĞRENCİLERİN DURUMLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 305-324.