This study investigates the relationship between students‟ cultural background and
Western Instrument classes in Erciyes University College of Fine Arts, School of
Music. A standardized open-ended interview has applied to western music intrument
instructers. Collected data coded with concepts and categories. According to the
data collected from interviews, it‟s seen that there is a significant relation between
students‟ cultural background and Western Instrument education. It‟s concluded
that; customizing instrumental curriculum, encouraging students to perform more
often, including cultural musics in curriculum, increasing musical event attendance,
increasing students‟ practice time could help students‟ western classical music instrumental
classes in Erciyes University College of Fine Arts, School of Music.
Bu çalışmada Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümündeki klasik batı müziği çalgı öğrencilerinin kültürel-müzikal donanımlarına ve çalgı derslerindeki durumları öğretim elemanlarının perspektifinden incelenmiştir. Öğre-tim elemanları ile standartlaştırılmış açık uçlu görüşme yapılmış, görüşmeden elde edilen veriler de açık kodlama yöntemi ile analiz edilmiştir. Kodlama sonucu elde edilen kavram ve kategoriler tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırmada öğretim elemanları ile yapılan görüşmelerden elde edilen veriler doğrultusunda; öğrencile-rin kültürel donanımı ve Klasik Batı müziği çalgı derslerindeki durumları arasında dikkate değer bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Görüşmelerden elde edilen sonuçlara göre ayrıca; Klasik Batı müziği çalgı derslerinin içeriğinin öğrencilerin kültürel birikimlerine göre uyarlanmasının, öğrencilerin sahnede daha sık çalmaya teşvik edilmesinin, kültürel müziklere ders içeriğinde yer verilmesinin, müzikal et-kinliklere daha fazla katılım sağlanmasının, çalışma saatlerinin arttırılmasının, öğrencilerin Klasik Batı müziği çalgı derslerindeki motivasyon ve başarılarına olumlu katkı sağlayabileceği anlaşılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 2 |