BibTex RIS Kaynak Göster

BASIC RELIGIOUS VALUES AND VALUE EDUCATION

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 1, 15 - 32, 14.08.2014

Öz

Besides the issue of the increasing importance of values education in recent years, this issue should be the basis of religious values is not considered as overarching. Just some of the sub-headings are emphasized, overlooked in the original work. Whereas the basic reference sources religion religious values, is committed to a much more comprehensive. In this study the basic values of religion and value edu-cation in a comprehensive manner the location of these values will be examined.

Kaynakça

  • Akseki, A.Hamdi. İslam Dini, Nur yayınları, Ankara, 1967.
  • Aslan,Şükran,http://www.belgeler.com/blg/1cqg/-suneniebudavudun- edebbolumundenhareketlehzpeygamberinkarakteregitimindeyer alanahlakidegerler - (Erişim: 15.06.2010)
  • Aydın M. Zeki –Güler, Şebnem. Okullarda Değerler Eğitimi, Nobel yayıncılık, Ankara, 2012.
  • Bolay, H. Aşkın Değerler Burhanı, Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu (s.55-69), Dem yayınları, 2. Basım, İst.2013
  • Bolay S. Hayri ve Türköne, Mümtaz‟er, Din Eğitimi Raporu, Ankara,1995.
  • Boynukalın, Ertuğrul. “Makâsıd-u Şeria” maddesi., TDV İslâm Ansiklope- disi (DİA), İst. 1992.
  • Buhârî, Câmiu's-Sahîh,İst. 1992.
  • Cürcani, Seyyid Şerif. et-Ta’rifat, Beyrut, ts. “Din” maddesi
  • Ebû Dâvûd, Süleyman b. el-Eş'as-es-Sicîstânî (ö. 275/888), Sünen, İst. 1992,
  • Ekşi, Halil. ve Katılmış, Ahmet. Karakter Eğitimi, Nobel yayın. Ankara, 2011.
  • Ertürk, Salahattin. Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, 1972.
  • Gazzâlî, el-Mustasfâ, Bulak, 1322.
  • Genç S, Zeki, Eryaman, M., Yunus, Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Para- dikması, http://www.akü.edu.tr/AKU/Dosya Yöneti- mi/SOSYALBİLENS/makale/c9s1m6.pdf.
  • Güngör, Erol. Değerler Psikolojisi, Hollanda Türk Akademisyenler Birliği, Amsterdam,1993.
  • http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyurular2010/basinmus/degerler_egitimi_ konferansi.pdf (Erişim:15.06.2010)
  • http://ttkb.meb.gov.tr/suralar.aspx (Erişim:15.06.2010)
  • İbn Âşûr, Muhammed et-Tâhir, Makâsıdü'ş -Şerîati'l-İslâmiyye, Tunus 1978.
  • Müslim, Ebû'l-Huseyn el-Kuşeyrî (ö. 261/875), Câmiu's-Sahîh, İst. 1992,
  • Oğuzkan, Ferhan. Eğitim Terimleri Sözlüğü, TDK yay. Ankara,1991.
  • Özgüven, İbrahim. Psikolojik Testler, PDREM yay. Ankara,2000.
  • Pekcan, Ali. İslam Hukukunda Gaye Problemi, www. darulkitap.com., (Erişim:15.06.2010) Rağbet Yayınları, İst. 2003.
  • Taharevî, Muhammed Ali b.Ali. Keşşaf, İst, 1984.
  • Tepe, Harun. Değer ve Değerler Bilgisi, Vadi yay. Ankara, 2002.
  • Tümer, Günay. “Din”maddesi, TDV İslâm Ansiklopedisi (DİA), İst.1994.
  • TDK, Güncel Türkçe Sözlük, wwww.tdkterim.gov.tr.
  • Yazır, Elmalılı M.Hamdi, Hak Dini Kuran Dili, Azim Dağt. İst.1992.
  • Yürükoğlu, Atalay. Çocuk Ruh Sağlığı, Özgür yay.İst.1998
  • Yıldırım, Suat. Kur’ân-ı Kerim ve Açıklamalı Meali, define yay.İst.2011.

TEMEL DİNİ DEĞERLER VE DEĞERLER EĞİTİMİ

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 1, 15 - 32, 14.08.2014

Öz

Değerler eğitimi konusunun son yıllarda artan öneminin yanında, bu konuda temel olması gereken dini değerlerin kuşatıcı olarak ele alınmadığı görülmektedir. Sadece bazı alt başlıklar üzerinde durulmakta, işin aslı gözden kaçırılmaktadır. Hâlbuki dinin temel referans kaynaklarında dinî değerlerin çok daha kapsamlı bir şekilde işlendiği görülmektedir. Bu çalışmada kapsamlı bir şekilde dinin temel değerleri ve değer eğitiminde bu değerlerin yeri incelenmektedir.

Kaynakça

  • Akseki, A.Hamdi. İslam Dini, Nur yayınları, Ankara, 1967.
  • Aslan,Şükran,http://www.belgeler.com/blg/1cqg/-suneniebudavudun- edebbolumundenhareketlehzpeygamberinkarakteregitimindeyer alanahlakidegerler - (Erişim: 15.06.2010)
  • Aydın M. Zeki –Güler, Şebnem. Okullarda Değerler Eğitimi, Nobel yayıncılık, Ankara, 2012.
  • Bolay, H. Aşkın Değerler Burhanı, Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu (s.55-69), Dem yayınları, 2. Basım, İst.2013
  • Bolay S. Hayri ve Türköne, Mümtaz‟er, Din Eğitimi Raporu, Ankara,1995.
  • Boynukalın, Ertuğrul. “Makâsıd-u Şeria” maddesi., TDV İslâm Ansiklope- disi (DİA), İst. 1992.
  • Buhârî, Câmiu's-Sahîh,İst. 1992.
  • Cürcani, Seyyid Şerif. et-Ta’rifat, Beyrut, ts. “Din” maddesi
  • Ebû Dâvûd, Süleyman b. el-Eş'as-es-Sicîstânî (ö. 275/888), Sünen, İst. 1992,
  • Ekşi, Halil. ve Katılmış, Ahmet. Karakter Eğitimi, Nobel yayın. Ankara, 2011.
  • Ertürk, Salahattin. Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, 1972.
  • Gazzâlî, el-Mustasfâ, Bulak, 1322.
  • Genç S, Zeki, Eryaman, M., Yunus, Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Para- dikması, http://www.akü.edu.tr/AKU/Dosya Yöneti- mi/SOSYALBİLENS/makale/c9s1m6.pdf.
  • Güngör, Erol. Değerler Psikolojisi, Hollanda Türk Akademisyenler Birliği, Amsterdam,1993.
  • http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyurular2010/basinmus/degerler_egitimi_ konferansi.pdf (Erişim:15.06.2010)
  • http://ttkb.meb.gov.tr/suralar.aspx (Erişim:15.06.2010)
  • İbn Âşûr, Muhammed et-Tâhir, Makâsıdü'ş -Şerîati'l-İslâmiyye, Tunus 1978.
  • Müslim, Ebû'l-Huseyn el-Kuşeyrî (ö. 261/875), Câmiu's-Sahîh, İst. 1992,
  • Oğuzkan, Ferhan. Eğitim Terimleri Sözlüğü, TDK yay. Ankara,1991.
  • Özgüven, İbrahim. Psikolojik Testler, PDREM yay. Ankara,2000.
  • Pekcan, Ali. İslam Hukukunda Gaye Problemi, www. darulkitap.com., (Erişim:15.06.2010) Rağbet Yayınları, İst. 2003.
  • Taharevî, Muhammed Ali b.Ali. Keşşaf, İst, 1984.
  • Tepe, Harun. Değer ve Değerler Bilgisi, Vadi yay. Ankara, 2002.
  • Tümer, Günay. “Din”maddesi, TDV İslâm Ansiklopedisi (DİA), İst.1994.
  • TDK, Güncel Türkçe Sözlük, wwww.tdkterim.gov.tr.
  • Yazır, Elmalılı M.Hamdi, Hak Dini Kuran Dili, Azim Dağt. İst.1992.
  • Yürükoğlu, Atalay. Çocuk Ruh Sağlığı, Özgür yay.İst.1998
  • Yıldırım, Suat. Kur’ân-ı Kerim ve Açıklamalı Meali, define yay.İst.2011.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Önder Bu kişi benim

Hüseyin Bulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Ağustos 2014
Gönderilme Tarihi 14 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Önder, M., & Bulut, H. (2014). TEMEL DİNİ DEĞERLER VE DEĞERLER EĞİTİMİ. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 15-32.