In 21 century, places and communities are getting even more accessible with each passing day by communication technologies. Therefore, it is now extremely easy to have an idea about people who we haven't met and their homes where we have not physically been. However, visual, printed and cyber media cannot always provide accurate and truthful information. Images and texts in mass media may not reflect absolute truth and whole picture of events and places. This study focuses on effects of media on people's perceptions of place and urban image. According to observa-tions and predictions, remarkable parts of Turkish society are largely biased and uninformed about Southeastern Anatolia Region and Diyarbakır. Hence, the study aiming to eliminate misperceptions and create awareness of attractiveness and bea-uties of the area. A survey was conducted with undergraduate and graduate students of different universities. Age, gender, educational status, hometown are some of the determinative questions. Frequency of TV watch, reading daily newspapers, general perceptions about the study area, image guessing are some other questions.
Mekânların ve toplumların her geçen gün daha da ulaşılabilir olduğu 21. yüzyılda, kitle iletişim teknolojileri ve hızlı erişim imkânları, fiziksel olarak bulunmadığımız yerleşim alanları ve birebir temasımız olmayan insan grupları hakkında fikir sahibi olmamızı son derece kolaylaştırmaktadır. Ancak, bu sanal kaynaklar her zaman doğru ve gerçek bilgiyi sağlayamamaktadırlar. Kitle iletişim araçları ile halka aktarılan görsel imajlar ve yazın metinleri olay, olgu ve mekânları bütünü ile ve olduğu gibi yansıtma keyfiyetine haiz değildirler. Bu çalışma, medyanın kişilerin kentsel mekân algıları ve yaygın kentsel imaj üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Genel olarak Güneydoğu Anadolu Bölgesi ve özelde Diyarbakır ili hakkında ülkemiz toplumunun büyük oranda ön yargılı ve eksik bilgiye sahip olduğuna dair gözlem ve öngörüler, dolayısı ile bu konuda bir farkındalık yaratma duygusu çalışmanın çıkış noktasıdır. Üniversitelerin lisans, yüksek lisans veya doktora programlarında devam etmekte olan öğrencilere yönelik uygulanan anket çalışması, araştırmanın temel verilerini oluşturmaktadır. Ankete katılan kişilerin yaş, cinsiyet, eğitim durumu, memleketi gibi belirleyiciler ile birlikte televizyon izleme sıklığı, günlük gazete taki-bi, çalışma alanına ait imaj tahminleri ve genel algıyla ilgili sorulara verdikleri yanıtlar istatistiksel olarak değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Kasım 2014 |
Gönderilme Tarihi | 26 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 2 |