Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINING THE ATTITUDES AFFECTING ACCOUNTING EDUCATION OF DEPARTMENT OF ACCOUNTING STUDENTS

Yıl 2021, Cilt: 14 Sayı: 1, 15 - 28, 30.06.2021
https://doi.org/10.46790/erzisosbil.931015

Öz

Muhasebe eğitiminin en önemli amacı; hem kaliteli muhasebe meslek mensuplarının yetişmesi hem de kendisini ifade edebilme yeteneğine sahip, iletişim becerisi yüksek, güncel gelişmelere ayak uyduracak, kaliteli bireylerin sektöre kazandırılmasıdır. Dolayısıyla muhasebecilerin yeterlilik seviyelerinin sürekli olarak geliştirilmesi ve iyileştirilmesi gerekmektedir. Bu nedenle gelecekte muhasebe mesleğini yapacak öğrencilerin muhasebe eğitimini etkileyen faktörlerin belirlenmesi gerekmektedir. Çalışmada muhasebe bölümü öğrencilerinin hem muhasebe derslerine ilişkin hem de muhasebe derslerinin işleyişiyle ilgili tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda muhasebe bölümünde eğitim alan 3. ve 4. sınıf öğrencileri araştırma kapsamında yer almıştır. Bu kapsamda frekans, faktör analizi ile t testi kullanılarak veriler yorumlanmıştır. Muhasebe dersi sevgisi ve sunumunun pozitif yönleri alt faktörleri ile muhasebe programları kullanan öğrenciler arasında anlamlı farklılıkların olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Biçer, E. B., & Ilıman, E. (2018). Sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin muhasebe derslerindeki başarılarını etkileyen faktörler hakkında görüşleri (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği). Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 20(4), 995-1020.
  • Butler, J. B., & Mautz Jr, R. D. (1996). Multimedia presentations and learning: A laboratory experiment. Issues in Accounting Education, 11(2), 259.
  • Büyükarıkan, B., & Büyükarıkan, U. (2014). Lisans düzeyinde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin başarılarını etkileyen faktörlerin analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(5), 65-79.
  • Cengiz, S., & Tekin, B. (2019). Lisans düzeyinde muhasebe eğitimi alan öğrencilerde strese neden olan faktörlerle derse yönelik tutumları arasındaki ilişkinin araştırılması. Muhasebe ve Finansman Dergisi(81), 183-212.
  • Çankaya, F., & Dinç, E. (2009). Powerpoint ve klasik usulde muhasebe eğitimi alan öğrenciler arasındaki farklılıkların tespiti: Karadeniz Teknik Üniversitesinde bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(17), 27-52.
  • Çelik, M., & Serinkan, C. (2011). Muhasebe dersine yönelik tutumlarda üniversite öğrencilerinin bireysel ve bölümsel farklılıkları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 13(3), 289-321.
  • Çiçek, A., & Erkan, O. (1996). Tarım ekonomisinde araştırma ve örnekleme metotları. In. Tokat: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları.
  • El Khoury, R. M., & Mattar, D. M. (2012). PowerPoint in accounting classrooms: Constructive or destructive? International Journal of Business and Social Science, 3(10), 240-259.
  • Ertuğrul, İ., & Özdemir, S. (2014). Muhasebe dersi alan ön lisans ve lisans öğrencilerinin derse yönelik tutumlarının tespiti: Ege bölgesinde bir uygulama. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1), 204-214.
  • Fidan, M. E., Aslan, Ü., & Subasi, S. (2015). Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanimi Ile Ilgili Ögrenci Görüsleri/The Opinion of Undergraduate Students on Technology Used in Accounting Classes. Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, 1(2), 34-61.
  • Güneş, T., & Arıkan, R. (1988). Tarım ekonomisi istatistiği. Ankara: Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi.
  • Karasioğlu, F., & Duman, H. (2011). Meslek yüksekokullarında muhasebe eğitimi ve kalitesi üzerine bir not. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 165-180.
  • Kaya, Y. (2019). Lisans düzeyinde verilen muhasebe eğitiminin uluslararası muhasebe eğitim standartlarını karşılama düzeyine yönelik bir araştırma. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 21(2), 482-507.
  • Köse, Y., & Acar, E. (2017). Muhasebe eğitiminde modern yaklaşımlar: ters yüz edilmiş sınıflar ve öğrencilerin yaklaşımı. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(13), 1049-1065.
  • Kurnaz, E. (2019). Muhasebe eğitimi alan lisans öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları üzerine bir araştırma. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 12(2), 237-254.
  • Mohamed, E. K., & Lashine, S. H. (2003). Accounting knowledge and skills and the challenges of a global business environment. Managerial finance, 29(7), 3-16.
  • Ozkan, A., Ozdevecioglu, M., Kaya, Y., & Koç, F. Ö. (2015). Effects of mental workloads on depression–anger symptoms and interpersonal sensitivities of accounting professionals. Revista de Contabilidad, 18(2), 194-199.
  • Özbek, Y. (2015). Farklı Eğitim Programlarındaki Öğrencilerin Genel Muhasebe Dersine İlişkin Algıları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 24-34.
  • Öztürk, M. S., & Erdoğan, M. (2017). Batı Akdeniz Bölgesinde yer alan üniversitelerdeki muhasebe eğitimine yönelik bir araştırma. Mehmet akif ersoy üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi, 9(21), 162-174.
  • Öztürk, S., & Kutlu, H. A. (2017). Muhasebe eğitiminde teknoloji kullanılmasına öğrencilerin bakışı: Kafkas Üniversitesi’nde bir araştırma. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 19(3), 781-799.
  • Serçemeli, M., Kurnaz, E., & Özcan, M. (2015). Y kuşağı öğrencilerinin muhasebe eğitimine bakışı: Atatürk Üniversitesi İİBF’de bir araştırma. Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, 20(1), 261-2796.
  • Sugahara, S., & Boland, G. (2006). The effectiveness of PowerPoint presentations in the accounting classroom. Accounting Education: an international journal, 15(4), 391-403.
  • Sugahara, S., & Boland, G. (2010). The role of cultural factors in the learning style preferences of accounting students: A comparative study between Japan and Australia. Accounting Education: an international journal, 19(3), 235-255.
  • Şendurur, U. (2020). Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde Muhasebe Eğitimi, Muhasebe Eğitiminden Beklentiler ve Karşılaşılan Sorunlar: Ağrı ve Erzurum İllerinde Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi(86), 97-110.
  • Tekşen, Ö., & Tuğay, O. (2014). Muhasebe meslek mensuplarının sorunları: Burdur ilinde bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(1), 223-232.
  • Uzay, Ş. (2005). Muhasebe Meslek Stajyerlerinin Sorunları ve Beklentileri: Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi(25), 70-78.
  • Yelgen, E., & Uyar, S. (2018). Muhasebe eğitimi ve y kuşağı. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, Special Issue of the 10th Year, 148-168.

Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimini Etkileyen Tutumların Belirlenmesi

Yıl 2021, Cilt: 14 Sayı: 1, 15 - 28, 30.06.2021
https://doi.org/10.46790/erzisosbil.931015

Öz

The most important aim of accounting education; is to bring quality members of professional accountancy as well as high-quality individuals who can express themselves, have high communication skills, and keep up with current developments. Therefore, the level of proficiency of accountants needs to be continuously enhance and improved. So, it is necessary to determine the factors affecting the accounting education of the students who will do the accounting profession in the future. The study, it was aimed to determine the attitudes of the accounting department students about both accounting courses and the operation of accounting courses. In this status, 3rd and 4th-class students studying in the accounting department were included in the study. In this context, the data were analyzed using frequency, factor analysis and Independent-Samples T-Test. It was determined that there are significant differences between students who use accounting programs and "accounting course love" and “the positive aspects of presentation” sub-factors.

Kaynakça

  • Biçer, E. B., & Ilıman, E. (2018). Sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin muhasebe derslerindeki başarılarını etkileyen faktörler hakkında görüşleri (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği). Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 20(4), 995-1020.
  • Butler, J. B., & Mautz Jr, R. D. (1996). Multimedia presentations and learning: A laboratory experiment. Issues in Accounting Education, 11(2), 259.
  • Büyükarıkan, B., & Büyükarıkan, U. (2014). Lisans düzeyinde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin başarılarını etkileyen faktörlerin analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(5), 65-79.
  • Cengiz, S., & Tekin, B. (2019). Lisans düzeyinde muhasebe eğitimi alan öğrencilerde strese neden olan faktörlerle derse yönelik tutumları arasındaki ilişkinin araştırılması. Muhasebe ve Finansman Dergisi(81), 183-212.
  • Çankaya, F., & Dinç, E. (2009). Powerpoint ve klasik usulde muhasebe eğitimi alan öğrenciler arasındaki farklılıkların tespiti: Karadeniz Teknik Üniversitesinde bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(17), 27-52.
  • Çelik, M., & Serinkan, C. (2011). Muhasebe dersine yönelik tutumlarda üniversite öğrencilerinin bireysel ve bölümsel farklılıkları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 13(3), 289-321.
  • Çiçek, A., & Erkan, O. (1996). Tarım ekonomisinde araştırma ve örnekleme metotları. In. Tokat: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları.
  • El Khoury, R. M., & Mattar, D. M. (2012). PowerPoint in accounting classrooms: Constructive or destructive? International Journal of Business and Social Science, 3(10), 240-259.
  • Ertuğrul, İ., & Özdemir, S. (2014). Muhasebe dersi alan ön lisans ve lisans öğrencilerinin derse yönelik tutumlarının tespiti: Ege bölgesinde bir uygulama. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1), 204-214.
  • Fidan, M. E., Aslan, Ü., & Subasi, S. (2015). Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanimi Ile Ilgili Ögrenci Görüsleri/The Opinion of Undergraduate Students on Technology Used in Accounting Classes. Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, 1(2), 34-61.
  • Güneş, T., & Arıkan, R. (1988). Tarım ekonomisi istatistiği. Ankara: Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi.
  • Karasioğlu, F., & Duman, H. (2011). Meslek yüksekokullarında muhasebe eğitimi ve kalitesi üzerine bir not. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 165-180.
  • Kaya, Y. (2019). Lisans düzeyinde verilen muhasebe eğitiminin uluslararası muhasebe eğitim standartlarını karşılama düzeyine yönelik bir araştırma. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 21(2), 482-507.
  • Köse, Y., & Acar, E. (2017). Muhasebe eğitiminde modern yaklaşımlar: ters yüz edilmiş sınıflar ve öğrencilerin yaklaşımı. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(13), 1049-1065.
  • Kurnaz, E. (2019). Muhasebe eğitimi alan lisans öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları üzerine bir araştırma. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 12(2), 237-254.
  • Mohamed, E. K., & Lashine, S. H. (2003). Accounting knowledge and skills and the challenges of a global business environment. Managerial finance, 29(7), 3-16.
  • Ozkan, A., Ozdevecioglu, M., Kaya, Y., & Koç, F. Ö. (2015). Effects of mental workloads on depression–anger symptoms and interpersonal sensitivities of accounting professionals. Revista de Contabilidad, 18(2), 194-199.
  • Özbek, Y. (2015). Farklı Eğitim Programlarındaki Öğrencilerin Genel Muhasebe Dersine İlişkin Algıları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 24-34.
  • Öztürk, M. S., & Erdoğan, M. (2017). Batı Akdeniz Bölgesinde yer alan üniversitelerdeki muhasebe eğitimine yönelik bir araştırma. Mehmet akif ersoy üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi, 9(21), 162-174.
  • Öztürk, S., & Kutlu, H. A. (2017). Muhasebe eğitiminde teknoloji kullanılmasına öğrencilerin bakışı: Kafkas Üniversitesi’nde bir araştırma. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 19(3), 781-799.
  • Serçemeli, M., Kurnaz, E., & Özcan, M. (2015). Y kuşağı öğrencilerinin muhasebe eğitimine bakışı: Atatürk Üniversitesi İİBF’de bir araştırma. Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, 20(1), 261-2796.
  • Sugahara, S., & Boland, G. (2006). The effectiveness of PowerPoint presentations in the accounting classroom. Accounting Education: an international journal, 15(4), 391-403.
  • Sugahara, S., & Boland, G. (2010). The role of cultural factors in the learning style preferences of accounting students: A comparative study between Japan and Australia. Accounting Education: an international journal, 19(3), 235-255.
  • Şendurur, U. (2020). Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde Muhasebe Eğitimi, Muhasebe Eğitiminden Beklentiler ve Karşılaşılan Sorunlar: Ağrı ve Erzurum İllerinde Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi(86), 97-110.
  • Tekşen, Ö., & Tuğay, O. (2014). Muhasebe meslek mensuplarının sorunları: Burdur ilinde bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(1), 223-232.
  • Uzay, Ş. (2005). Muhasebe Meslek Stajyerlerinin Sorunları ve Beklentileri: Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi(25), 70-78.
  • Yelgen, E., & Uyar, S. (2018). Muhasebe eğitimi ve y kuşağı. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, Special Issue of the 10th Year, 148-168.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Ulukan Büyükarıkan 0000-0002-1539-7157

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2021
Kabul Tarihi 28 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Büyükarıkan, U. (2021). Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimini Etkileyen Tutumların Belirlenmesi. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 15-28. https://doi.org/10.46790/erzisosbil.931015