Değer inovasyonu rekabet stratejilerinden biri olan Mavi Okyanus
Stratejisinin temel taşı olarak nitelendirilmekte olup işletmelerin en
önemli hedeflerinden biri olan “müşteri değeri”nin yaratılmasına yardım
eden bir araçtır. Değer inovasyonu geleneksel inovasyon sürecinden daha
farklı bir sürecin sonunda ortaya çıkar. Bu çalışmanın amacı değer
inovasyonunun nasıl bir yol izleyeceğini ortaya koymaktır. Bu yolda
değer inovasyonunun özünü oluşturan “müşterilerin değer algısı”, bu
algıyı işletmelerin belirlemesine imkân tanıyan “müşterilerin inovasyon
sürecine entegrasyonu” ve bu entegrasyonu sağlayacak bir yapı olan “açık
inovasyon” kavramları ile karşılaşılmaktadır. Çalışmanın sonunda
kavramlar bir araya getirilmiş ve değer inovasyonu süreci için bir
çerçeve oluşturulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 1 |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553