Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hizmet Sektöründe Çalışan Memnuniyeti: Şirketler Grubuna Bağlı Kargo Şirketi ve Kırtasiye Mağazalar Zinciri Üzerine Ampirik Bir Araştırma

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 1, 161 - 176, 30.04.2016

Öz

Çalışan memnuniyeti gerek çalışanların özel ve iş yaşamları gerekse
örgüt ve toplum açısından günümüzün en önemli konularından biridir.
Çünkü işinden memnun olmayan çalışanlar kendileri, örgüt ve toplum için
bir kısım kayıplara sebep olmaktadır. Bu araştırmanın amacı hizmet
sektöründe çalışan memnuniyetinin bazı değişkenlere göre farklılık
gösterip göstermediğini araştırmaktır. Bir şirketler grubuna ait kargo
şirketi ve kırtasiye mağazalar zincirinde çalışan 2200 kişi çalışmanın
evrenini oluşturmaktadır. Örneklem seçilmeden e.posta adresi olan 1700
çalışana anket gönderilmiş ve 1100 geri dönüş alınmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre çalışan memnuniyetinin "yönetişim", "iş ve çevresi",
"dışsal ödüller" ve "iş güvenliği" olarak dört boyutunun oluştuğu
görülmektedir. Çalışan memnuniyeti bazı değişkenlere göre farklılık
göstermektedir. Özellikle ücret ve terfilerdeki adaletsizlik önlem
alınması gerekli konular olarak öne çıkmaktadır.

Kaynakça

  • ...
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Faruk Ünal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ünal, Ö. F. (2016). Hizmet Sektöründe Çalışan Memnuniyeti: Şirketler Grubuna Bağlı Kargo Şirketi ve Kırtasiye Mağazalar Zinciri Üzerine Ampirik Bir Araştırma. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 161-176.

İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU

Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr

ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553