Çalışan memnuniyeti gerek çalışanların özel ve iş yaşamları gerekse
örgüt ve toplum açısından günümüzün en önemli konularından biridir.
Çünkü işinden memnun olmayan çalışanlar kendileri, örgüt ve toplum için
bir kısım kayıplara sebep olmaktadır. Bu araştırmanın amacı hizmet
sektöründe çalışan memnuniyetinin bazı değişkenlere göre farklılık
gösterip göstermediğini araştırmaktır. Bir şirketler grubuna ait kargo
şirketi ve kırtasiye mağazalar zincirinde çalışan 2200 kişi çalışmanın
evrenini oluşturmaktadır. Örneklem seçilmeden e.posta adresi olan 1700
çalışana anket gönderilmiş ve 1100 geri dönüş alınmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre çalışan memnuniyetinin "yönetişim", "iş ve çevresi",
"dışsal ödüller" ve "iş güvenliği" olarak dört boyutunun oluştuğu
görülmektedir. Çalışan memnuniyeti bazı değişkenlere göre farklılık
göstermektedir. Özellikle ücret ve terfilerdeki adaletsizlik önlem
alınması gerekli konular olarak öne çıkmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1 |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553