Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İşletmelerde Duygu Gösterim Kuralları ve Örgütsel Vatandaşlığın Duygusal Emek Üzerine Etkileri

Yıl 2017, Cilt: 13 Sayı: 2, 53 - 73, 30.10.2017

Öz

Duygusal emek işletme çalışanlarının iş tatminleri, işletmeye
bağlılıkları, performansları üzerinde etkili olan önemli bir olgudur.
Ancak, duygusal emeğin hangi değişkenlerden etkilendiği konusunda
yeterli çalışma ortaya koyulmamıştır. Bu çalışmada duygu gösterim
kuralları ve örgütsel vatandaşlık davranışının duygusal emek üzerindeki
moderatör etkileri sınanmaktadır. Bir çağrı merkezi çalışanlarından elde
edilen sayısal veri doğrusal regresyon ile test edilmiştir. Bulgular
derinlemesine duygusal emeğin müşterilere yönelik duygu gösterim
kuralları ile nezaket ve özgecilik tarafından anlamlı ve önemli düzeyde
açıklandığını; yüzeysel duygusal emeğin ise yine müşterilere yönelik
duygu gösterim kuralları ve özgecilik tarafından açıklanabildiğini
göstermektedir. Katılımcıların demografik özelliklerinin ise ilgili
değişkenleri farklılaştırıcı etkisi bir istisna dışında yoktur. Bu
istisna da 30 yaş ve altı katılımcıların 31 ve üstü yaş grubuna göre
duygu gösterim kurallarını daha düşük oranda algıladıkları yönündedir.



Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuz Türkay

Meltem Yalçın Kayıkçı

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Türkay, O., & Yalçın Kayıkçı, M. (2017). İşletmelerde Duygu Gösterim Kuralları ve Örgütsel Vatandaşlığın Duygusal Emek Üzerine Etkileri. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(2), 53-73.

İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU

Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr

ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553