Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Helal Ürün Algı, Tutum ve Beklentileri: Bozok Üniversitesi Örneği

Yıl 2018, Özel Sayı, 129 - 146, 31.10.2018

Öz

Bu çalışmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin helal ürün algı,
tutum ve beklentilerinin ortaya konulmasıdır. Ayrıca üniversite
öğrencilerinin helal ürünlerle ilgili değerlendirmelerinin, çeşitli
demografik özellikler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının
belirlenmesi çalışmanın diğer amaçları arasında yer almaktadır. Bu
noktadan hareketle Bozok Üniversite’nde öğrenim gören öğrenciler üzerine
bir anket çalışması yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizi
sonucunda üniversite öğrencilerinin helal ürün ile ilgili algı, tutum ve
davranışları belirlenmiş ve kullanılan ölçekteki ifadeler yapılan
faktör analizi sonucu sekiz boyutta gruplandırılmıştır. Yapılan varyans
analizi sonucu yaş, cinsiyet, ortalama aylık harcama ve ailenin ortalama
aylık geliri değişkenleri açısından değerlendirmelerin farklılaşmadığı;
helal ürün bilgi düzeyi ve öğrenim görülen fakülteler bazında ise
değerlendirmelerin farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • ...
Yıl 2018, Özel Sayı, 129 - 146, 31.10.2018

Öz

Kaynakça

  • ...
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pınar Hacıhasanoğlu Bu kişi benim

Mehmet Kara Bu kişi benim

Tansel Hacıhasanoğlu

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2018
Kabul Tarihi 19 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Hacıhasanoğlu, P., Kara, M., & Hacıhasanoğlu, T. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Helal Ürün Algı, Tutum ve Beklentileri: Bozok Üniversitesi Örneği. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14, 129-146.

İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU

Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr

ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553