Bu çalışmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin helal ürün algı,
tutum ve beklentilerinin ortaya konulmasıdır. Ayrıca üniversite
öğrencilerinin helal ürünlerle ilgili değerlendirmelerinin, çeşitli
demografik özellikler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının
belirlenmesi çalışmanın diğer amaçları arasında yer almaktadır. Bu
noktadan hareketle Bozok Üniversite’nde öğrenim gören öğrenciler üzerine
bir anket çalışması yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizi
sonucunda üniversite öğrencilerinin helal ürün ile ilgili algı, tutum ve
davranışları belirlenmiş ve kullanılan ölçekteki ifadeler yapılan
faktör analizi sonucu sekiz boyutta gruplandırılmıştır. Yapılan varyans
analizi sonucu yaş, cinsiyet, ortalama aylık harcama ve ailenin ortalama
aylık geliri değişkenleri açısından değerlendirmelerin farklılaşmadığı;
helal ürün bilgi düzeyi ve öğrenim görülen fakülteler bazında ise
değerlendirmelerin farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Özel Sayı |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553