Sağlık hizmetleri önemli bir değişim süreci içerisindedir. Bu değişim
süreci içerisinde tüketicilerin ihtiyaçlarının belirlenmesi ve
kuruluşların da bu ihtiyaçlara uygun hale getirilmesi önem
kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ülkemizde sınırlı çalışmanın
yapılmış olduğu hastanelerde içsel pazarlama uygulamalarının,
çalışanların iş tatmini (içsel tatmin ve dışsal tatmin) üzerindeki
etkisini incelemektir. Bu amaçla geliştirilen anket formu Yozgat
ilindeki devlet hastanelerinde çalışan236personeleuygulanmıştır.İçsel
pazarlama uygulamalarının içsel tatmin ve dışsal tatmin boyutlarına
etkisini belirlemek amacıyla Basit Doğrusal Regresyon Analizi
uygulanmıştır. İş tatmininin demografik değişkenler açısından
farklılaşıp farklılaşmadığı Bağımsız Örneklem t Testi ve Tek Yönlü
Varyans Analizi (ANOVA)ile test edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre,
içsel pazarlama uygulamaları ile çalışanların içsel tatmini ve dışsal
tatmini arasında pozitif yönde ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca,
cinsiyet, medeni durum, yaş, görev ve iş tecrübesi açısından iş
tatmininin farklılık yaratmadığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 23 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Özel Sayı |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553