Büyümenin bir unsuru olarak dış ticaret bütün ülkeler için önemlidir. Dış ticaret önündeki engeller kalktıkça, ülkelerin dışa açıklığı artmaktadır. Türkiye’de ihracat öncülüğünde büyüme stratejisi uygulanmaya başlandıktan sonra dış ticaret hacmi artmıştır. Türkiye’nin önemli ihracat noktalarından biri Avrupa Birliği ülkeleri olmuştur. Bu çalışmada Türkiye’nin Avrupa Birliği ülkelerine yönelik ihracatını etkileyen faktörler panel veri yöntemiyle çekim modeli kullanılarak analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 2 |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553