Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Özel Sayı, 387 - 399, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Akyüz, F. , Yeşil, T.& Ay, F.(2018)Muhasebe Mesleği Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi: Uşak Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama. Muhasebe Ve Vergi Uygulamaları Dergisi, (Özel Sayı), 298-327.
  • Albez,A.&Bilici,N.(2012). Meslek Yüksekokulları Muhasebe Öğrencilerinin Mesleğe Bakışları: Atatürk Üniversitesi’nde Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (3), 383-398
  • Bektöre, S. &Sözbilir,H. &.Banar K.(2003), Genel Muhasebe İlkeleri ve Uygulaması, Birlik Ofset, Eskişehir.
  • Bozkurt İ., Öksüz S., Karakuş R., (2013), Muhasebe Eğitiminin Niteliği ve Bu Eğitimin Muhasebecilik Mesleği ile İlgili Algılarına Etkisi: Çankırı Meslek Yüksekokulu Örneği, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 61-76.
  • Cemalcılar, Ö.&Sürmeli ,F.&Benligiray ,Y.(2003). Genel Muhasebe. Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir.
  • Çelenk, H.,Atmaca,M.&Horasan,E.(2010). Marmara Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitim Alan Öğrencilerin Muhasebe Alanına Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Öneri Dergisi,9(33), 159-171.
  • Duman, B. (2018), Meslek Lisesi Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Meslek Algısı, Mesleki Bilimler Dergisi, 7(2), 133-141.
  • Erduru, İ.,Deran, A. &Celik, S.(2017). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Mesleğine Bakış Açılarının İncelenmesi: Ömer Halisdemir Üniversitesi Örneği. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 5 (2), 34-48.
  • Ergin, H., (1997).Muhasebeye Giriş, Üniversite Kitapevi, Kütahya.
  • Ertaş, F.C,.(2007).Muhasebe Organizasyonu, Seçkin Yayınları:Ankara.
  • Gökgöz, A., (2012).Muhasebenin Sosyal Yönü, Dora Yayınları, Bursa.
  • İpek S., Öksüz M., Yücesan M., (2017), Muhasebe Mesleğinin Öğrenciler Tarafından Algılanması: Ayvacık Meslek Yüksekokulu Örneği, Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(3), 88-95.
  • Karabınar, S.,(2005).Kültür-Muhasebe Etkileşimi Açısından Muhasebe İklimi–Muhasebeye Kültürel Bakışlar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Özcan, İ., Ünal, F., Helhel, Y. (2009). Muhasebe Programı Öğrencilerinin Cinsiyet ve Öğretim Durumunun Muhasebe Mesleğine Yönelik Tutumları İle İlişkilendirilmesi: Muhasebe ve Finansman Dergisi, (41), 170-182.
  • Tepeli, Y., Kayıhan B., (2015), Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Mesleğine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(3), 138-156.
  • TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası.(2006).Küreselleşme Etik Kodlar ve Örgütler, Şafak Organizasyon Matbaacılık Ltd. Şti .,Ankara.
  • Toroslu, M.V., (2012 ). Muhasebe Teorisi, Adalet Yayınevi, Ankara.
  • Usul,H.(2007). Davranışsal Muhasebe, Asil Yayın Dağıtım LTD.ŞTİ., Ankara.
  • 13 Haziran 1989 tarih ve 3568 sayılı resmi gazetede yayımlanan Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu.

MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Özel Sayı, 387 - 399, 31.12.2019

Öz

Bu çalışmada, muhasebe
meslek elemanı yetiştiren muhasebe ve finansal yönetim bölümündeki potansiyel
muhasebe meslek mensubu adayı olan öğrencilerinin, daha az sayıda muhasebe
dersi alan işletme bölümü öğrencilerinin ve muhasebe dersini hiç almamış olan ilahiyat
fakültesi öğrencilerinin muhasebe mesleğine ve muhasebe meslek mensuplarına bakış
açılarının ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışmada, muhasebe eğitiminin mesleğe
bakış açısında oluşturduğu farklılıklar üç farklı öğrenci grubu öğrenci grubu
üzerinde ortaya konulmaya çalışılmıştır. 
Anket yöntemi ile gerçekleştirilen veri toplama işleminde, SDÜ
bünyesinde bulunan farklı üç bölümün 2. ve 4. Sınıf, I. Ve II. öğretimlerinde
öğrenim gören toplam 420 öğrencinin çalışmanın hipotezlerini ölçmek amacıyla
hazırlanan sorulara ait görüşleri toplanmaya çalışılmıştır. Araştırmada elde
edilen veriler One Way Anova, Güvenilirlik analizi, Post Hoc testlerine tabi
tutulmuştur. Bu sonuca göre üniversite öğrencilerinin almış oldukları
eğitimlerin, muhasebe mesleği ve muhasebe meslek mensuplarına karşı bakış
açıları üzerinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Akyüz, F. , Yeşil, T.& Ay, F.(2018)Muhasebe Mesleği Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi: Uşak Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama. Muhasebe Ve Vergi Uygulamaları Dergisi, (Özel Sayı), 298-327.
  • Albez,A.&Bilici,N.(2012). Meslek Yüksekokulları Muhasebe Öğrencilerinin Mesleğe Bakışları: Atatürk Üniversitesi’nde Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (3), 383-398
  • Bektöre, S. &Sözbilir,H. &.Banar K.(2003), Genel Muhasebe İlkeleri ve Uygulaması, Birlik Ofset, Eskişehir.
  • Bozkurt İ., Öksüz S., Karakuş R., (2013), Muhasebe Eğitiminin Niteliği ve Bu Eğitimin Muhasebecilik Mesleği ile İlgili Algılarına Etkisi: Çankırı Meslek Yüksekokulu Örneği, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 61-76.
  • Cemalcılar, Ö.&Sürmeli ,F.&Benligiray ,Y.(2003). Genel Muhasebe. Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir.
  • Çelenk, H.,Atmaca,M.&Horasan,E.(2010). Marmara Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitim Alan Öğrencilerin Muhasebe Alanına Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Öneri Dergisi,9(33), 159-171.
  • Duman, B. (2018), Meslek Lisesi Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Meslek Algısı, Mesleki Bilimler Dergisi, 7(2), 133-141.
  • Erduru, İ.,Deran, A. &Celik, S.(2017). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Mesleğine Bakış Açılarının İncelenmesi: Ömer Halisdemir Üniversitesi Örneği. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 5 (2), 34-48.
  • Ergin, H., (1997).Muhasebeye Giriş, Üniversite Kitapevi, Kütahya.
  • Ertaş, F.C,.(2007).Muhasebe Organizasyonu, Seçkin Yayınları:Ankara.
  • Gökgöz, A., (2012).Muhasebenin Sosyal Yönü, Dora Yayınları, Bursa.
  • İpek S., Öksüz M., Yücesan M., (2017), Muhasebe Mesleğinin Öğrenciler Tarafından Algılanması: Ayvacık Meslek Yüksekokulu Örneği, Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(3), 88-95.
  • Karabınar, S.,(2005).Kültür-Muhasebe Etkileşimi Açısından Muhasebe İklimi–Muhasebeye Kültürel Bakışlar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Özcan, İ., Ünal, F., Helhel, Y. (2009). Muhasebe Programı Öğrencilerinin Cinsiyet ve Öğretim Durumunun Muhasebe Mesleğine Yönelik Tutumları İle İlişkilendirilmesi: Muhasebe ve Finansman Dergisi, (41), 170-182.
  • Tepeli, Y., Kayıhan B., (2015), Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Mesleğine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(3), 138-156.
  • TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası.(2006).Küreselleşme Etik Kodlar ve Örgütler, Şafak Organizasyon Matbaacılık Ltd. Şti .,Ankara.
  • Toroslu, M.V., (2012 ). Muhasebe Teorisi, Adalet Yayınevi, Ankara.
  • Usul,H.(2007). Davranışsal Muhasebe, Asil Yayın Dağıtım LTD.ŞTİ., Ankara.
  • 13 Haziran 1989 tarih ve 3568 sayılı resmi gazetede yayımlanan Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Apalı 0000-0002-3521-0150

Şule Ertürk Bu kişi benim

Özge Acun

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Kabul Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Apalı, A., Ertürk, Ş., & Acun, Ö. (2019). MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 387-399.

İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU

Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr

ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553