Küreselleşme ile birlikte dijitalleşmenin hız kazanması hem bireysel hem de ticari müşterilerin finansal ürünleri kullanım alışkanlıklarını değiştirmiştir. Diğer taraftan finansal kurumlar bu değişim sürecinde rekabet avantajı sağlayabilmek amacıyla yeni ürün geliştirmeye odaklanırken müşterilerin kültürel alışkanlıklarını göz ardı etmiştir. İş yapma ve yatırım tercihleri ülkelerin kültür ve geleneklerine bağlı olduğu için bu alışkanlıklara uygun olmayan finansal ürünlerin geliştirilmesi finansal tabana yayılmamanın önündeki en önemli engel olarak görülmüştür. Bu çalışmada, katılım bankacılığının ülkemiz açısından önemi, Türk bankacılık sektörü içindeki payı ile il bazında GSMH’ya oranı ele alınarak katılım bankacılığının finansal tabana yayılmada etkin ve verimli olarak kullanılabilmesi için öneriler geliştirilmesi hedeflenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 2 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: 1 |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553