The aim of this study is to contribute to the existent literature by determining the factors that affect the consumers’ bank preferences limited to sampling frame of the current research. Research has been conducted and primary data has been collected by using a structured questionnaire. Primary data has been analyzed by using statistical techniques. The findings depending upon these analyses reveal that the highest values in the factors that influence bank selection of consumers were respectively: (a) the credibility of bank, (b) fast service without waiting for long queues and (c) availability of ATMs. The most effective factors leading consumers’ choices from one bank to another are: a) frequent faulty operations, b) delay in operations and c) unsatisfied consumer complaints. By employing Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis H statistical tests, these findings have been compared in terms of demographic features in order to determine whether there was any statistically significant differences or not.
Çalışmanın amacı, tüketicilerin banka tercihinde etkili olan faktörleri araştırmanın örneklemi çerçevesinde belirleyerek, mevcut yazına elde edilen görgül veriler ışığında katkı sağlamaktır. Çalışmada birincil veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesi sonucunda (a) bankanın güvenilir olması, (b) bankada uzun kuyruklar oluşmayacak şekilde anında hizmet verilmesi ve (c) ATM’lerin yaygın ve hizmet çeşidinin fazla olması tüketicilerin banka tercihinde etkili olan faktörler arasında yüksek etki derecesine sahiptir. Tüketicilerin çalıştıkları bankayı değiştirmelerinde etkili olan faktörler arasında ise (a) sürekli hatalı işlemlerle karşılaşılması, (b) işlemlerde gecikme ve (c) tüketicinin sorunlarına çözüm bulunamaması en yüksek etki derecesine sahiptir. Bu sonuçlar, Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis H istatistiksel testler kullanılarak bağımsız değişken olarak nitelendirilebilecek demografik özelliklere göre kıyaslanmış, kıyaslama sonucunda ortaya çıkan farklılıklar çalışmada vurgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Eylül 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Güz |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553