Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF HYPER-MASCULINITY PHENOMENON AND FAMILY BUSINESS ON GENDER DISCRIMINATION: A THEORETICAL VIEW

Yıl 2006, Güz, 1 - 26, 21.09.2006

Öz

Men take such roles as husband, father, son, and big brother in family relationship. The same roles appear as “boss” or “founder-entrepreneur” in family businesses. One of the main functions performed with mascunility discourse is the hyper-masculinity phenomenon based on making male power and government admissible. While masculinity-femininity duality goes on with such contradictions as powerful-powerless, hard-gentle,active-passive,efficient-inefficient, and combatant-submissive, it makes the control easy for men but restrictive for women. All organizations benefit from both masculine and feminine characteristics as sexuality phenomenon. To tell people what their gender is easier than telling whether it is appropriate for ideal femininity or ideal masculinity. It turns out that a masculine form which creates gender discrimination coming off from masculinity-femininity approach stems from not only gender determinism but also the person’s behaviour and attitude. In this study hyper-masculinity forms have been researched within the context of family businesses by being scrutinizing.

CİNSİYET AYRIMCILIĞI OLARAK ÜSTÜN ERİLLİK OLGUSUNUN AİLE İŞLETMELERİNDEKİ ETKİSİ: KURAMSAL BİR BAKIŞ

Yıl 2006, Güz, 1 - 26, 21.09.2006

Öz

Erkekler aile ilişkilerinde koca, baba, oğul, ağabey gibi rollere sahiptirler. Benzer rol aile işletmelerinde ‘patron' ya da ‘kurucu-girişimci' olarak karşımıza çıkmaktadır. Erillik söylemleri ile yerine getirilen ana fonksiyonlardan birisi, erkek gücü ve iktidarının kabul ettirilmesine dayalı üstün erillik (hyper-masculinity) olgusudur. Erillik-dişillik ikiliği, güçlü-güçsüz, sert-yumuşak, aktif-pasif, verimli-verimsiz, savaşçı-boyun eğen karşıtlığı olarak devam etmekle beraber, kontrolü erkekler için kolaylaştırırken kadınlar için kısıtlamaktadır. Bütün örgütlerde cinsiyet olgusu hem eril hem de dişil özelliklerden faydalanmayı gerektirir. İnsanlara cinsiyetinin ne olduğunu söylemek, günümüzde ideal dişilliğe ya da ideal erilliğe uygun olup olmadığını söylemekten daha kolaydır. Dişil ve eril yaklaşımdan koparak cinsiyet ayrımcılığı yaratan üstün erilliğe dayalı yapı sadece cinsiyet belirlenimciliğinden değil kişinin davranış ve tutumlarından da kaynaklanmaktadır. Bu çalışmada cinsiyet ayrımcılığı yaratan üstün eril formlar aile işletmeleri bağlamında kuramsal bir bakış ile ele alınmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serhat Soyşekerci

Yayımlanma Tarihi 21 Eylül 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Güz

Kaynak Göster

APA Soyşekerci, S. (2006). CİNSİYET AYRIMCILIĞI OLARAK ÜSTÜN ERİLLİK OLGUSUNUN AİLE İŞLETMELERİNDEKİ ETKİSİ: KURAMSAL BİR BAKIŞ. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi1-26.

İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU

Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr

ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553