Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İŞLETMELERDE SOSYAL SORUMLULUK ANLAYIŞI VE KURUMSAL İMAJ İLİŞKİSİ: BANKA MÜŞTERİLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2010, Güz, 1 - 26, 21.09.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı; Balıkesir’deki banka müşterilerinin kendi bankaları ile ilgili kurumsal imaj algıları ile sosyal sorumluluk anlayışı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Ayrıca, müşterilerin değerlendirmelerinin, demografik özelliklere ve müşterisi olduğu bankalara göre farklılıklar gösterip göstermediği tespit edilmeye çalışılmıştır. Bununla birlikte müşterilerin konu ile ilgili beklentileri ve bankalarının mevcut durum değerlendirmeleri arasındaki farklılıklar da belirlenmeye çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak, anket tekniğinden faydalanılmış ve analizlerde 537 adet katılımcının yanıtları dikkate alınmıştır. Sonuç olarak, müşterilerin algıladığı kurumsal imajın, sosyal sorumluluk anlayışının boyutları olan ekonomik, yasal, ahlâki ve sağduyulu sorumlulukları ile göz ardı edilmeyecek düzeyde bir ilişkisinin mevcut olduğu tespit edilmiştir.

SOCIAL RESPONSIBILITY CONCEPT AND INSTITUTIONAL IMAGE RELATION IN MANAGEMENTS: A RESEARCH INTENDED FOR BANK CLIENTS

Yıl 2010, Güz, 1 - 26, 21.09.2010

Öz

The aim of this study is to set forth institutional image perception of bank clients on their own banks with social responsibility concept. Furthermore, it was tried to establish whether evaluation of clients differ according to demographic characteristics and different banks they work with. However, expectations of clients related to the subject and differences between evaluation of current situation of their banks are tried to determined. Questionnaire techniqe is utilised as data gathering tool and answers of 537 participants take place in whole analyses. As a result, it is established that, there is a non- omitted relation between percepted institutional image and economic, legal, ethic, discretion dimensions of social responsibility concept.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serap Yücel Doğan

İnci Varinli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Eylül 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Güz

Kaynak Göster

APA Yücel Doğan, S., & Varinli, İ. (2010). İŞLETMELERDE SOSYAL SORUMLULUK ANLAYIŞI VE KURUMSAL İMAJ İLİŞKİSİ: BANKA MÜŞTERİLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi1-26.

İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU

Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr

ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553