Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PERFORMANCE EVALUATION OF HOTELS IN TERMS OF MARKETING DEPARTMENT STRUCTURES

Yıl 2012, 20. Yıl Özel Sayı 2012, 23 - 42, 10.07.2012

Öz

Hotel firms may have different structures for their marketing and/or sales departments in their organizational structures. Because of having direct and indirect impacts on the performance, marketing operations, have vital importance for firms. The aim of this study is to test whether the performance of the firms differ according to the structures of firms’ marketing and/or sales departments in their organizational structures. To this aim, the population of the research has been determined four and five star hotels that have the Tourism Operation Certificate in Istanbul. Because of the population of the research is reachable it hasn’t been used any sampling method. Quantitative search method has been used in the study and survey technique is preferred to collect the research data. The obtained data is analyzed by factor analysis and ANOVA. . As the result of the research, it has been found that the firms which have independent marketing and sales departments or the ones which have sales departments under the control of their marketing departments have higher both financial and marketing performances than the other ones.

OTEL İŞLETMELERİNİN PAZARLAMA BİRİMİ YAPILARINA GÖRE PERFORMANSLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, 20. Yıl Özel Sayı 2012, 23 - 42, 10.07.2012

Öz

Otel işletmeleri, organizasyon şemalarında satış ve/veya pazarlama birimlerine farklı şekillerde yer verebilmektedirler. Pazarlama faaliyetleri, işletme performansı üzerinde doğrudan ve dolaylı etkiye sahip olmasından dolayı işletmeler için hayati öneme sahiptir. Bu çalışmanın amacı; otel işletmelerinin organizasyon şemalarında satış ve/veya pazarlama birimlerinin durumuna göre, otel işletmelerinin performanslarının farklılık gösterip göstermediğini test etmektir. Bu amaçla, İstanbul’da faaliyet gösteren Turizm İşletme Belgesine sahip dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri araştırmanın ana kütlesi olarak belirlenmiştir. Araştırma ana kütlesinin ulaşılabilir büyüklükte olması nedeniyle ayrıca bir örneklem belirleme yöntemi kullanılmamıştır. Nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler anket tekniğiyle toplanmıştır. Elde edilen veriler faktör analizi ve ANOVA ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, birbirinden bağımsız satış ve pazarlama birimlerine veya pazarlama biriminin kontrolünde satış birimine sahip olan otel işletmelerinin hem finansal performanslarının hem de pazarlama performanslarının diğerlerine nazaran daha yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kahraman Çatı

Önder Kethüda Bu kişi benim

Seyda Faikoğlu

Yayımlanma Tarihi 10 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 20. Yıl Özel Sayı 2012

Kaynak Göster

APA Çatı, K., Kethüda, Ö., & Faikoğlu, S. (2012). OTEL İŞLETMELERİNİN PAZARLAMA BİRİMİ YAPILARINA GÖRE PERFORMANSLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi23-42.

İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU

Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr

ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553