Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HİZMET ODAKLILIĞIN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ

Yıl 2012, 20. Yıl Özel Sayı 2012, 155 - 181, 10.07.2012

Öz

Günümüz örgütleri yoğun teknolojik, ekonomik, sosyal ve kültürel değişimlerin yaşandığı küresel rekabet ortamında faaliyet göstermektedirler ve bu değişen çevrede rakiplerinden farklılaşmaya çalışmaktadırlar. Farklılaşmaları için de hizmet odaklı olmaları gerekmektedir. Hizmet odaklılık hem hizmet işletmeleri hem de üretim işletmeleri için önemli bir stratejik yaklaşımdır ve örgüt ikliminin bir unsurudur. Örgütler açısından rekabetçi avantaj, müşteri tatmini, müşteri bağlılığı ve örgütsel büyüme hizmet odaklılıkla gerçekleştirilebilir. Bir örgütün hizmet odaklılığı çalışanların algılamalarıyla ölçülebilir. Bu çalışmanın amacı hem bireysel hem de örgütsel hizmet odaklılık literatürünü incelemek ve hizmet odaklılık kavramı hakkında yapılan önceki çalışmaları sunmaktır.

CONCEPTUAL FRAMEWORK OF SERVICE ORIENTATION

Yıl 2012, 20. Yıl Özel Sayı 2012, 155 - 181, 10.07.2012

Öz

Today organizations are operating in global competitive environment and in this environment sensitive technological, economical, social and cultural changes are occurring and in such conditions organizations are trying to differantiate from their competitors. For this reason they have to be service oriented. Service orientation is an important strategical approach for both service and production organizations and it is also an element of organizational climate. For organizations, competitive advantage, customer satisfaction, customer loyalty, and organizational growth can be achieved by service orientation. Service orientation of an organization can be evaluated by perceptions of employees. The aim of this study is to examine both individual and organizational service orientation literature and present previous studies about service orientation.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selim Said Eren

Nevriye Aras Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 20. Yıl Özel Sayı 2012

Kaynak Göster

APA Eren, S. S., & Aras, N. (2012). HİZMET ODAKLILIĞIN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi155-181.

İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU

Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr

ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553