Özet
Bu çalışmanın amacı, İzmir’de bulunan butik hizmet veren konaklama işletmelerinden hareketle Türkiye’de butik otel kavramının tanım ve özelliklerini, örgüt yapılarını, yönetim anlayışlarını ve kuruluş aşamasında karşılaşılan zorlukları belirlemeye çalışmaktır. Bu doğrultuda İzmir’de faaliyet gösteren 18 butik hizmet sunan küçük konaklama işletme sahibi/yöneticisi ile yüz yüze mülakat tekniği ile görüşülmüş, elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Otel sahipleriyle/yöneticileriyle görüşülmesinin nedeni, butik otel kavramı ile ilgili algılarının sektör ve yönetim tecrübelerinden faydalanılarak tespit edilmek istenmesidir. Bu çalışma, Bakanlık tanımının tekrar gözden geçirilmesi gerekliliğine vurgu yapması açısından önem taşımaktadır. Ayrıca butik otel işletmelerini merkeze alan bu araştırma yönetim ve turizm literatürüne katkı sağlayacaktır.
Anahtar Kelimeler: Butik Otel, Yönetim, Örgüt Yapısı, İzmir
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 2 |