Sanayi devrimi ile başlayan endüstrileşme süreci birçok alanda yeni normlar oluşturmuştur. Üretim sistemindeki gelişmeler büyük endüstri kentlerinin oluşmasına, toplumsal yapılarda önemli değişimlerin yaşanmasına ve sosyolojik açıdan yeni toplumsal sınıfların ortaya çıkarmasına neden olmuştur. Sosyal yapıda beliren yeni kodlar toplumsal cinsiyet rollerini de etkileyerek kadın kimliğini büyük ölçüde kamusal mekânın dışına itmiştir. Bu çalışmada toplumsal cinsiyet söyleminin mekânsal pratiklerle ilişkisi, kamusal ve özel alanda meydana gelen değişimlerin toplumsal cinsiyet rolleri ile olan bağıntısı ve bunun sinema üzerinden aktarımı irdelenmektedir. Bu doğrultuda, bu çalışmada, değişen kamusal mekân pratikleri toplumsal cinsiyet bağlamında ele alan ve birinci dalga feminist hareketin hak taleplerini konu edinen ‘Suffragette’ (Diren!) filmi feminist eleştirel teorisi kapsamında analiz edilecektir.
Feminist Eleştirel Teori Film Kadın Kamusal Alan Özel Alan Sinema Suffragette.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2 |