1920'lerin Amerikan Edebiyatı'nı derinden etkileyen Francis Scott Fitzgerald, yaşadığı dönemi iyi ya da kötü her yönüyle okurlarına hissettirmek istemiştir. Bu sebeple eserlerinde kurgunun yanı sıra gerçek olayların yansımasına da yer vermiştir. Geleneksel tarih anlayışından farklı olarak metinlerdeki tarihsel ve kültürel bağlamlara açıkça vurgu yapan Yeni Tarihsel yaklaşım, Fitzgerald'ın eserlerinin de aynı şekilde okunmasına olanak sağlar. Stephen Greenblatt tarafından 1980'lerde ortaya atılan bu akım, metni dönemin kültürüne bakarak irdelemeyi hedefler. Bu makalede, Yeni Tarihselcilik ışığında, Fitzgerald'ın yaşadığı dönemin hegemonik ideolojisi ve kültürünün kendisinin ve karakterlerinin kimliklerini ve hayallerini nasıl şekillendirdiğini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda Fitzgerald'ın Flappers and Philosophers ve Tales from the Jazz Age kitaplarında karakterlerin kimliklerinin nasıl şekillenme yolunda olduğu ve nihayetinde mevcut hegemonik güç doğrultusunda zorlama olmaksızın nasıl şekillendiği mercek altına alınacaktır.
F. Scott Fitzgerald Power Ideology North South Self-Identity Dream
Francis Scott Fitzgerald, who had a profound effect on American Literature of the 1920s, wished for making his readers feel the time he lived in every aspect for better or for worse. Therefore, besides fiction, his works include the reflection of real events. New Historical approach, which overtly points to historical and cultural context on the texts differently from the conventional conception of history, helps to read Fitzgerald’s works in the same manner. That movement, which was introduced by Stephen Greenblatt in the1980s, pursues a goal of scrutinizing the text by looking at the culture of the era. In this article, in the light of New Historicism it is aimed to unveil how the hegemonic ideology and culture of Fitzgerald’s time shape his and his characters’ identities and dreams. Accordingly, in Fitzgerald’s books Flappers and Philosophers and Tales from the Jazz Age, it will be scrutinized in terms of how the identities of the characters are on the way of shaping and eventually shaped without coercing in the direction of current hegemonic power.
F. Scott Fitzgerald Power Ideology North South Self-Identity Dream
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sanat ve Edebiyat |
Bölüm | makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |