Amaç: Doğum öncesi ve doğum sonrası egzersiz dersi alan ve almayan öğrencilerin egzersiz davranış değişiminin değerlendirilmesi amacıyla planlanmış eğitim müdahale çalışmasıdır.
Yöntem: Araştırmanın evrenini, Şubat-Temmuz 2017 ve Şubat-Temmuz 2018 tarihleri arasında bir devlet üniversitesinin ebelik dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur (N=198). Doğum öncesi ve doğum sonrası egzersiz dersinin seçmeli bir ders olması nedeniyle örneklem seçimine gidilmemiştir. Araştırmaya toplam 122 (girişim grubu=66 öğrenci, kontrol grubu=56 öğrenci) dördüncü sınıf ebelik bölümü öğrencisi katılmıştır. Veri toplama araçları olarak literatür ışığında oluşturulmuş sosyodemografik soru formu ve Egzersiz Davranış Değişimi Ölçekleri kullanılmıştır.
Bulgular: Uygulama öncesi öğrencilerin yaş ortalaması 22.04±1.17 olup akademik ortalamaları 2.78±0.37 (4’lük not sistemi üzerinden), beden kütle indeksi ortalaması 21.45±3.27 olarak belirlenmiştir. Girişim grubundaki öğrencilerin ön-son test sonuçlarına göre egzersiz değişim aşamaları ölçek toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmiştir (p<0.05).
Sonuç: Sonuç olarak verilen eğitim öğrencilerin egzersiz davranışlarında değişim oluşturmuştur.
Aim: The purpose of study is to evaluate the exercise behavior change of the midwifery students who with and without prenatal and postpartum exercises course.
Method: The universe of the study consisted of midwifery fourth grade students from a public university between February-July 2017 and February-July 2018 (N=198). As the prenatal and postpartum exercise course was an elective course so was not made sample selection. A total of 122 students (intervention group=66 students, control group=56 students) participated in the fourth grade midwifery students. Socio-demographic questionnaires, Exercise Processes of Change Scales were used as data collection tools.
Results: The mean age of the students was 22.04±1.17 years and their academic average was 2.78±0.37 (on a 4-point system), and the mean body mass index was 21.45±3.27. According to the pre-post test results of the students in the intervention group, a statistically significant difference was found between the mean total score of exercise change stages (p <0.05).
Conclusion: As a result, the training provided a change in students' exercise behavior.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Destekleyen Kurum | Selçuk Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü |
Proje Numarası | 17401134 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 12 Temmuz 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 2, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { esbder569311, journal = {Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi}, eissn = {2687-2110}, address = {ebelikdergisi@atauni.edu.tr}, publisher = {Atatürk Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {2}, number = {1}, pages = {13 - 19}, title = {DOĞUM ÖNCESİ VE DOĞUM SONRASI EGZERSİZ DERSİ ALAN VE ALMAYAN EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EGZERSİZ DAVRANIŞ DEĞİŞİMİ}, key = {cite}, author = {Erkal Aksoy, Yasemin and Dereli Yılmaz, Sema} } |
APA | Erkal Aksoy, Y. & Dereli Yılmaz, S. (2019). DOĞUM ÖNCESİ VE DOĞUM SONRASI EGZERSİZ DERSİ ALAN VE ALMAYAN EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EGZERSİZ DAVRANIŞ DEĞİŞİMİ . Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi , 2 (1) , 13-19 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/esbder/issue/47180/569311 |
MLA | Erkal Aksoy, Y. , Dereli Yılmaz, S. "DOĞUM ÖNCESİ VE DOĞUM SONRASI EGZERSİZ DERSİ ALAN VE ALMAYAN EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EGZERSİZ DAVRANIŞ DEĞİŞİMİ" . Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2 (2019 ): 13-19 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/esbder/issue/47180/569311> |
Chicago | Erkal Aksoy, Y. , Dereli Yılmaz, S. "DOĞUM ÖNCESİ VE DOĞUM SONRASI EGZERSİZ DERSİ ALAN VE ALMAYAN EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EGZERSİZ DAVRANIŞ DEĞİŞİMİ". Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2 (2019 ): 13-19 |
RIS | TY - JOUR T1 - DOĞUM ÖNCESİ VE DOĞUM SONRASI EGZERSİZ DERSİ ALAN VE ALMAYAN EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EGZERSİZ DAVRANIŞ DEĞİŞİMİ AU - YaseminErkal Aksoy, SemaDereli Yılmaz Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 13 EP - 19 VL - 2 IS - 1 SN - -2687-2110 M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi DOĞUM ÖNCESİ VE DOĞUM SONRASI EGZERSİZ DERSİ ALAN VE ALMAYAN EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EGZERSİZ DAVRANIŞ DEĞİŞİMİ %A Yasemin Erkal Aksoy , Sema Dereli Yılmaz %T DOĞUM ÖNCESİ VE DOĞUM SONRASI EGZERSİZ DERSİ ALAN VE ALMAYAN EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EGZERSİZ DAVRANIŞ DEĞİŞİMİ %D 2019 %J Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi %P -2687-2110 %V 2 %N 1 %R %U |
ISNAD | Erkal Aksoy, Yasemin , Dereli Yılmaz, Sema . "DOĞUM ÖNCESİ VE DOĞUM SONRASI EGZERSİZ DERSİ ALAN VE ALMAYAN EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EGZERSİZ DAVRANIŞ DEĞİŞİMİ". Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2 / 1 (Temmuz 2019): 13-19 . |
AMA | Erkal Aksoy Y. , Dereli Yılmaz S. DOĞUM ÖNCESİ VE DOĞUM SONRASI EGZERSİZ DERSİ ALAN VE ALMAYAN EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EGZERSİZ DAVRANIŞ DEĞİŞİMİ. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019; 2(1): 13-19. |
Vancouver | Erkal Aksoy Y. , Dereli Yılmaz S. DOĞUM ÖNCESİ VE DOĞUM SONRASI EGZERSİZ DERSİ ALAN VE ALMAYAN EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EGZERSİZ DAVRANIŞ DEĞİŞİMİ. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019; 2(1): 13-19. |
IEEE | Y. Erkal Aksoy ve S. Dereli Yılmaz , "DOĞUM ÖNCESİ VE DOĞUM SONRASI EGZERSİZ DERSİ ALAN VE ALMAYAN EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EGZERSİZ DAVRANIŞ DEĞİŞİMİ", Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 2, sayı. 1, ss. 13-19, Tem. 2019 |