Amaç: Doğum öncesi
ve doğum sonrası egzersiz dersi alan ve almayan öğrencilerin egzersiz davranış
değişiminin değerlendirilmesi amacıyla planlanmış eğitim müdahale çalışmasıdır.
Yöntem: Araştırmanın
evrenini, Şubat-Temmuz 2017 ve Şubat-Temmuz 2018 tarihleri arasında bir devlet
üniversitesinin ebelik dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur (N=198). Doğum
öncesi ve doğum sonrası egzersiz dersinin seçmeli bir ders olması nedeniyle
örneklem seçimine gidilmemiştir. Araştırmaya toplam 122 (girişim grubu=66
öğrenci, kontrol grubu=56 öğrenci) dördüncü sınıf ebelik bölümü öğrencisi
katılmıştır. Veri toplama araçları olarak literatür ışığında oluşturulmuş
sosyodemografik soru formu ve Egzersiz Davranış Değişimi Ölçekleri
kullanılmıştır.
Bulgular: Uygulama
öncesi öğrencilerin yaş ortalaması 22.04±1.17 olup akademik ortalamaları
2.78±0.37 (4’lük not sistemi üzerinden), beden kütle indeksi ortalaması
21.45±3.27 olarak belirlenmiştir. Girişim grubundaki öğrencilerin ön-son test
sonuçlarına göre egzersiz değişim aşamaları ölçek toplam puan ortalamaları
arasında istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmiştir (p<0.05).
Sonuç: Sonuç olarak
verilen eğitim öğrencilerin egzersiz davranışlarında değişim oluşturmuştur.
Selçuk Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü
17401134
Aim: The purpose
of study is to evaluate the exercise behavior change of the midwifery students
who with and without prenatal and postpartum exercises course.
Method: The universe
of the study consisted of midwifery fourth grade students from a public
university between February-July 2017 and February-July 2018 (N=198). As the
prenatal and postpartum exercise course was an elective course so was not made
sample selection. A total of 122 students (intervention group=66 students,
control group=56 students) participated in the fourth grade midwifery students.
Socio-demographic questionnaires, Exercise Processes of Change Scales were used
as data collection tools.
Results: The mean
age of the students was 22.04±1.17 years and their academic average was
2.78±0.37 (on a 4-point system), and the mean body mass index was 21.45±3.27.
According to the pre-post test results of the students in the intervention
group, a statistically significant difference was found between the mean total
score of exercise change stages (p <0.05).
Conclusion: As a result,
the training provided a change in students' exercise behavior.
17401134
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 17401134 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 12 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License