Amaç: Türkiye'de Ebelik bölümünde okuyan ebelerin akademik ve mesleki profillerini belirlemek, lisansüstü eğitime yönelik tutumlarını ve ilişkili faktörleri incelemektir.
Yöntemler: Bu çalışma, lisansüstü eğitimlerine aktif olarak devam eden ve dahil edilme kriterlerini karşılayan 190 ebe ile tanımlayıcı ve kesitsel bir çalışma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Nisan 2021-Temmuz 2021 tarihleri arasında yapılmıştır. Verilerin toplanmasında Tanımlayıcı Bilgi Formu ve Lisansüstü Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır.
Bulgular: Gelecekte akademisyen olmayı düşünme, akademisyenlerin lisansüstü eğitimdeki performansından memnun olma, lisansüstü eğitim öncesi klinik deneyimin gerekli olduğunu düşünme, ebelerin lisansüstü eğitime yönelik tutumlarını etkileyen faktörler olarak belirlenmiştir.
Sonuç: Ebelerin lisansüstü eğitime yönelik tutum, beklenti ve sorunlarının belirlenmesi ve sorunlara çözüm önerileri geliştirilmesinin lisansüstü eğitime yönelik olumlu tutumları artıracağı düşünülmektedir.
Objective: To determine the academic and professional profiles of midwives studying at the Department of Midwifery in Türkiye, to examine their attitudes towards graduate education and related factors.
Methods: This study was carried out descriptive and cross-sectional study with 190 midwives actively continuing their postgraduate education and who met the inclusion criteria. The study was conducted between April 2021 and July 2021. Descriptive Information Form and Attitude Scale Towards Postgraduate Education were used to collect data.
Results: Thinking about becoming an academician in the future, being satisfied with the performance of the academicians in postgraduate education, thinking that clinical experience is necessary before postgraduate education were determined as the factors affecting the attitudes of midwives towards postgraduate education.
Conclusion: It is thought that determining the attitudes, expectations and problems of midwives towards graduate education and developing solutions for problems will increase positive attitudes towards graduate education.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ebelik (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 19 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License