Amaç: Ebelik öğrencilerinin mezuniyet öncesinde sahip olmaları beklenen Uluslararası Ebeler Konfederasyonu (ICM) yeterlilikleri doğrultusunda özgüven düzeylerini belirlemek ve etkileyen faktörleri araştırmaktır.
Yöntemler: Nicel araştırma yöntemlerinden tanımlayıcı ve kesitsel çevrimiçi anket tasarımı kullanılmıştır. Çevrimiçi anket bağlantısı sosyal medya aracılığıyla yayıldı. Mart ayından Haziran 2020'ye kadar 763 ebelik öğrencisi demografik anketi ve ICM tarafından listelenen temel ebelik becerilerine olan özgüvenlerini bildirdikleri anketi tamamladı.
Bulgular: Alt boyutlar arasında en yüksek ortalama doğum sonu bakıma (3,32 ± 0,66), en düşük ortalama ise intrapartum bakıma (2,94 ± 0,59) aitti. Öğrenciler doğumla ilgili acil durumlar, riskli doğum ve yenidoğan bakımı konularında kendilerine daha az güven duyduklarını bildirdiler. Tanımlayıcı özellikler ile ICM yeterlilikleri alt boyutları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (her biri için p<,05). İstatistiksel olarak anlamlı fark yaratan aritmetik ortalamanın en yüksek olduğu gruplar ise 22 yaş öğrencileri, vakıf üniversitelerinde okuyanlar, iş tecrübesi olanlar, 50 ve daha fazla doğuma katılmış olanlar, 8 ve daha fazla klinik uygulama yapanlar oldu.
Sonuç: Genel olarak, araştırma sonuçları ebelik eğitiminde önemli iyileştirmeler yapılması gerektiğini ve öğrencilerin kendine güvenlerini artırmak için pratik deneyimlerin önemini vurgulamaktadır.
Objective: To determine the self-confidence levels of midwifery students in line with the International Confederation of Midwives (ICM) competencies they are expected to possess before graduation and to explore effective factors.
Methods: Descriptive and cross-sectional online survey design was used among quantitative research methods. The online survey link was spread through social media. From March to June 2020, 763 midwifery students completed a survey on demographic characteristics and rated their confidence for essential midwifery skills listed by ICM.
Results: Among the subscales, the highest average belonged to postpartum care (3.32 ± 0.66) and the lowest average to intrapartum care (2.94 ± 0.59). The students reported having less self-confidence in obstetrics emergencies, risky delivery, and neonatal care. The difference between descriptive characteristics and the ICM competencies subscales was found to be statistically significant (p<.05; for each). The groups with the highest arithmetic average creating statistically significant differences were students aged 22 years, those attending foundation universities, those with work experience, those that had attended 50 or more births, and those that had engaged in eight or more clinical practices.
Conclusion: Overall, the research findings emphasize the need for significant improvements in midwifery education and highlight the importance of practical experience in enhancing students' self-confidence.
Competence education midwifery student profession self-confidence
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ebelik (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 4 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License