Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mısır Eyyûbilerinde Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri, Mahmut Dündar (İstanbul: Çıra Akademi, 2017), 312 sayfa, ISBN 9786059853248

Yıl 2023, , 375 - 384, 28.03.2023
https://doi.org/10.37697/eskiyeni.1213075

Öz

İslam eğitim-öğretim tarihi ve bu alanın en öne çıkan hususlarından biri olan medreseler, İslam düşünce tarihi açısından önemli kurumlar olmasının yanı sıra bir o kadar da ilgi duyulan araştırma konularından biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Mahmut Dündar’ın doktora tezine dayanan Mısır Eyyûbilerinde Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri adlı eseri, İslam eğitim ve öğretim tarihi alanındaki çalışmalara bir katkı niteliğindedir. Ancak kitabın hedefleri ile içeriği arasındaki uyum noktasında bazı problemler ve tarihî hususlarda birtakım hatalar dikkat çekmektedir. Bu çalışmada, Dündar’ın kitabı örneklemi üzerinden bilimsel araştırmalarda ihmal edilen bazı temel ilkeler ve bunun yarattığı sorunlar eleştirel bir yöntemle değerlendirilmeye çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Brett, Michael. Fâtımî İmparatorluğu: Ortadoğu, Afrika ve Akdeniz’de İktidar Mücadelesi. çev. Fatih Yücel. İstanbul: Kronik Kitap, 2021.
  • Chamberlain, Michael. Ortaçağ’da Bilgi ve Sosyal Pratik: Şam 1190-1350. çev. Büşra Kaya. İstanbul: Klasik Yayınları, 2014.
  • Çelik, Aydın. Fâtımîler Devleti Tarihi (909-1171). İstanbul: Türk Tarih Kurumu, 2018.
  • Daftary, Farhad. İsmaililer: Tarih ve Öğretileri. çev. Ahmet Fethi. İstanbul: Alfa Yayınları, 2017.
  • Draper, Paul. “Atheism and Agnosticism”. The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Summer 2022 Edition). ed. Edward N. Zalta. Erişim 04 Ekim 2022. https://plato.stanford.edu/entries/atheism-agnosticism/#DefiAgno
  • Dündar, Mahmut. Mısır Eyyûbilerinde Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri. İstanbul: Çıra Akademi, 2017.
  • İbn Cübeyr, Ebu’l-Hüseyn Muhammed b. Ahmed. Rihletu İbn Cübeyr. Beyrut: Dâr ve Mektebe-tu’l-Hilâl, ts. Erişim 20 Nisan 2021
  • Leiser, Gary. The Restoration of Sunnism: The Early History of Islamic Law Schools and the Professoriate in Egypt, 495-647/1101-1249. Lockwood Press, 2022.
  • Leiser, Gary La Viere. The Restoration of Sunnism in Egypt: Madrasas and Mudarrisūn 495-647/1101-1249. Michigan: University of Pennsylvania, Ph.D. Thesis, 1976.
  • Madelung, Wilferd. “The Imamate in Early Ismaili Doctrine”. Shii Studies Review 2/1-2 (2018), 62-155. https://doi.org/10.1163/24682470-12340019
  • Stember, Marilyn. “Advancing The Social Sciences Through The Interdisciplinary Enterpri-se”. The Social Science Journal 28/1 (1991), 1-14. https://doi.org/10.1016/0362-3319(91)90040-B
  • Tan, Muzaffer. “Erken Dönem İsmaililik ve Temel Görüşleri”. EKEV Akademi Dergisi 13/39 (2009), 73-86.
  • Tan, Muzaffer. Haşşâşîlîğin Tarihsel Arka Planı İsmâilî Davet Yapılanması. Ankara: Maarif Mektep-leri, 2017.
  • Yılmaz, Harun. Zengî ve Eyyûbî Dımaşk’ında Ulema ve Medrese (1154-1260). İstanbul: Klasik Yayın-ları, 2017.
  • Yurtalan, Betül. Abbâsîlerin Fâtımîlerle Mücadelesi ve Sünnîliğe Etkileri. Ankara: Ankara Üniversi-tesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 2022.

Education and Training Activities in Egypt Ayyūbīds, by Mahmut Dündar (İstanbul: Çıra Akademi Publishing, 2017), 312 pages, ISBN 9786059853248

Yıl 2023, , 375 - 384, 28.03.2023
https://doi.org/10.37697/eskiyeni.1213075

Öz

The history of Islamic education and training and madrasas, which is one of the most prominent aspects of this field, is one of the important and equally interesting research topics. Mahmut Dündar’s work, Education and Training Activities in Egypt Ayyūbīds, based on his Ph.D. dissertation is a contribution to the studies in the field of Islamic education and teaching history. However, some issues stand out at the point of harmony between the book’s aims and its content, and some errors in historical issues draw attention. In this study, some basic principles that are neglected in scientific research and the problems created by this will be evaluated with a critical method by taking Dündar’s book as a sample.

Kaynakça

  • Brett, Michael. Fâtımî İmparatorluğu: Ortadoğu, Afrika ve Akdeniz’de İktidar Mücadelesi. çev. Fatih Yücel. İstanbul: Kronik Kitap, 2021.
  • Chamberlain, Michael. Ortaçağ’da Bilgi ve Sosyal Pratik: Şam 1190-1350. çev. Büşra Kaya. İstanbul: Klasik Yayınları, 2014.
  • Çelik, Aydın. Fâtımîler Devleti Tarihi (909-1171). İstanbul: Türk Tarih Kurumu, 2018.
  • Daftary, Farhad. İsmaililer: Tarih ve Öğretileri. çev. Ahmet Fethi. İstanbul: Alfa Yayınları, 2017.
  • Draper, Paul. “Atheism and Agnosticism”. The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Summer 2022 Edition). ed. Edward N. Zalta. Erişim 04 Ekim 2022. https://plato.stanford.edu/entries/atheism-agnosticism/#DefiAgno
  • Dündar, Mahmut. Mısır Eyyûbilerinde Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri. İstanbul: Çıra Akademi, 2017.
  • İbn Cübeyr, Ebu’l-Hüseyn Muhammed b. Ahmed. Rihletu İbn Cübeyr. Beyrut: Dâr ve Mektebe-tu’l-Hilâl, ts. Erişim 20 Nisan 2021
  • Leiser, Gary. The Restoration of Sunnism: The Early History of Islamic Law Schools and the Professoriate in Egypt, 495-647/1101-1249. Lockwood Press, 2022.
  • Leiser, Gary La Viere. The Restoration of Sunnism in Egypt: Madrasas and Mudarrisūn 495-647/1101-1249. Michigan: University of Pennsylvania, Ph.D. Thesis, 1976.
  • Madelung, Wilferd. “The Imamate in Early Ismaili Doctrine”. Shii Studies Review 2/1-2 (2018), 62-155. https://doi.org/10.1163/24682470-12340019
  • Stember, Marilyn. “Advancing The Social Sciences Through The Interdisciplinary Enterpri-se”. The Social Science Journal 28/1 (1991), 1-14. https://doi.org/10.1016/0362-3319(91)90040-B
  • Tan, Muzaffer. “Erken Dönem İsmaililik ve Temel Görüşleri”. EKEV Akademi Dergisi 13/39 (2009), 73-86.
  • Tan, Muzaffer. Haşşâşîlîğin Tarihsel Arka Planı İsmâilî Davet Yapılanması. Ankara: Maarif Mektep-leri, 2017.
  • Yılmaz, Harun. Zengî ve Eyyûbî Dımaşk’ında Ulema ve Medrese (1154-1260). İstanbul: Klasik Yayın-ları, 2017.
  • Yurtalan, Betül. Abbâsîlerin Fâtımîlerle Mücadelesi ve Sünnîliğe Etkileri. Ankara: Ankara Üniversi-tesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 2022.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Kitap Değerlendirme
Yazarlar

Betül Yurtalan 0000-0003-3594-8427

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2023
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

ISNAD Yurtalan, Betül. “Mısır Eyyûbilerinde Eğitim Ve Öğretim Faaliyetleri, Mahmut Dündar (İstanbul: Çıra Akademi, 2017), 312 Sayfa, ISBN 9786059853248”. Eskiyeni 48 (Mart 2023), 375-384. https://doi.org/10.37697/eskiyeni.1213075.
Eskiyeni  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır. | Sherpa Romeo